• In Romania am inceput sa dezvoltam partea de B2C (business to consumer) in 2009, iar acum circa 50% din business-ul nostru inseamna B2C: clienti sau magazine online, care livreaza catre consumatorul final;
  • POS-uri la purtator inca nu avem, insa vom avea sigur anul acesta;
  • Am facut investitii imense in IT, generate de schimbarile de pe piata de curierat;
  • Marja noastra de profit este situata undeva sub 10% pentru Romania; la nivel european, ultimii trei ani au fost fantastici pentru DPD, am incheiat 2014 cu o cifra de afaceri de 4 miliarde de euro (Germania era locomotiva, insa Anglia a avut crestere de 40% in fiecare an, datoria ecommerce-ului);
  • Magazinele online se orienteaza catre companiile de curierat care le ofera siguranta banilor, respectiv rambursul colectat in fiecare zi trebuie sa ajunga la ei in timpul cel mai scurt; pentru ei e importanta si performanta de livrare (cat mai putine colete returnate);
  • Rata de retur variaza de la 2% pana la 15%-20%;
  • Acum avem circa 400 de masini in Romania, insa avem un plan foarte clar de dezvoltare;
  • Avem in plan un nou proiect - One Hour Predict - care a devenit misiunea DPD in Europa la ora actuala (curierul anunta consumatorul cu o ora inainte ca vine);
  • In Romania livram in jur de 25.000-30.000 de colete pe noapte, undeva la 5%-6% vin din afara, pe zona de ecommerce; ponderea e in crestere;

Emisiunile de business WALL-STREET 360 de saptamana aceasta (2-6 martie), difuzate in fiecare zi, de la ora 12:30, vor analiza tendintele momentului in ecommerce, invitatii fiind personalitati ce vor fi prezente la ecomTEAM 2015. ecomTeam este un eveniment organizat de wall-street.ro si fondat de 2 Parale. Partenerii editiei din 2015 sunt Vodafone, Zitec, DPD Romania, Okian, miniPrix si Microsoft.

Cu ocazia saptamanii magazinelor online la WSTV.ro va oferim o reducere speciala la ecomTEAM de 20%, folositi pana vineri codul ecomspecial20tv