„Mandatul a fost de reconstructie a business-ului. Eu am intrat practic dupa 5 ani de declin in business. Chiar la inceput mi s-a spus ca nu am nicio sansa, dar cu toate acestea am reusit. Au fost mai multi CEO la conducerea companiei care nu au reusit sa redreseze corabia. M-am concentrat pe ce am reusit eu sa fac si se pare ca acest lucru a avut rezultat. (…) In 2013 am reusit sa revenim pe crestere, de 5%, pentru ca in 2014 afacerile grupului sa cunoasca o crestere de peste 15%”, a declarat Gabriel Muresanu, in prezent managing partner al companiei de consultanta Awarness Power Consulting, in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

Intrebat despre primii pasi de la preluarea mandatului in cadrul RTC, Gabriel Muresanu isi aduce aminte ca prima data a stat de vorba cu angajatii, cu clientii si cu furnizorii.

„Trebuie sa intelegi durerile din business-ul de care te ocupi, iar tot acest proces se intinde pe o durata de 3-5 luni de zile. Abia dupa aceasta perioada se creeaza si relatiile umane. Prioritatea mea a fost creearea unei echipe puternice care sa gaseasca solutii si nu sa identifice problemele, care, in mare parte se stiau. Echipa a fost de baza. A construi o echipa este o filozofie, un mod de gandire. Un colectiv functioneaza dupa valori si principii care trebuie explicate clar. Au fost si cateva schimbari de componenta, bazata in mare parte pe oameni adusi din exterior, echipa canalizata in special pe vanzari”, a precizat Gabriel Muresanu.

Logistica si echipa de vanzari, principalele motoare de redresare ale business-ului

In opinia consultantului Gabriel Muresanu, logistica intr-un business asa cum este cazul celui de papetarie este esentiala. „Am inceput sa lucram cu mai multe firme de curierat si astfel au fost incheiate noi parteneriate. (…) Am intrat in business dupa 5 ani de declin. Piata de papetarie a fost in apogeu, in 2008 cand se ridica la peste 60 milioane de euro. Piata ajunsese la stagnare in 2013, cand declinul s-a oprit, dar ramasese la un nivel minim su inca este la un nivel de stagnare”.

Pe langa investitiile si renegocierea contractelor cu firmele de transport, o parte din fondurile alocate unei repozitionari pe piata au fost directionate catre echipa de vanzari a companiei.

„Este important sa ai o forta mare de oameni de vanzari. Daca oamenii nu te reprezinta cum trebuie te trezesti ca stau in depozite si nu fac nimic. Managementul de oameni inseamna comunicare, investitii in sisteme de recompensare. (…) Am adus inclusiv oameni din exterior si am creat un alt standard. S-a investit mult in dezvoltarea oamenilor. In vanzari jobul este stresant – trebuie sa vorbesti mult cu oamenii, sa faci periodic intalniri”, isi aminteste Gabriel Muresanu.

Afla din emisiunea Wall-Street 360 si:
- Care a fost strategia care a readus pe crestere business-ul RTC;
- Ce a insemnat sa lucrezi cand ai in spate un fond de investitii;
- Cat de succes pot fi afacerile de familie?
- Ce inseamna sa oferi consultanta pentru firme si care este viitorul in domeniu