Co-Factor este o compania infiintata in 2011 care a aparut din preocuparea de aplicare a creativitatii in business, dupa cum spune Grigoriu. Compania ofera servicii de consultanta, dar in acelasi timp permite accesul la o platforma online in care angajatii isi pot publica ideile.

„Vorbim despre un proces de inovare deschisa, de generarea de idei in organizatie pentru a crea mai multa valoare, dar si despre managementul performantei in timp real pentru a putea dinamiza performanta oamenilor, despre recunoastre pentru a motiva mai bine angajatii, despre comunicare interna. Multe astfel de initiative nu sunt imbratisat, iar noi vrem sa crestem nivelul de implicare al angajatilor pentru ca aceasta inseamna rezultate mai bune”.

Pana in prezent, compania a strans un portofoliu de 17 clienti, lideri de piata sau intre primele companii din diferite domenii.

Faceti echipe mixte de management si non-management ca sa inovati

Doua exemple de companii care folosesc serviciile Co-Factor si care au incercat sa ii faca pe angajati sa vina cu idei creative sunt Avon si Caroli Foods.

„Avon a organizat un demers prin care viitori lideri ai companiei au venit cu idei de proiecte, iar managementul a finantat cu 100.000 de euro proiectul castigator. Acest lucru arata capacitatea latenta de inovare din organizatie, arata ca se pot gasi si bani si nu putini, dar si ca exista echipe de management care inteleg sa sustina inovarea. De asemenea, la Caroli Foods in 4 saptamani s-au generat peste 300 de idei venite din toate partile companiei. Este bine ca intr-un astfel de demers exista foarta multa imaginiatie, dar si experienta concreta. Pentru a creste inovatia in companii ar trebui sa existe echipe mixte de management si non-management, si neaparat ca ideile despre care se decide ca sunt bune sa fie puse in practica”, mai spune fondatorul Co-Factor.

Un alt lucru important este transparenta.

„Trebuie sa explici de ce unele au fost selectate, multi manageri extrem de educati nu explica. Este important ca ideile sa fie testate, chiar daca in final se dovedeste ca unele nu sunt viabile. Exista multe idei mici care au valoare practica. Nu costa bani, nu presupun riscuri, indiferent ca sunt mici sau mari ele trebuie implementate”, afirma Grigoriu.

Managerul de HR nu este suficient pentru a inova

Fondatorul Co-Factor afirma ca pentru a inova este bine sa existe in companie o echipa, un comitet de inovatie, mai degraba decat functie de manager de inovatie.

„Ar trebui sa fie o echipa mixta in care sa fie si manageri, dar si oameni care s-au implicat mult in companie, care au aratat ca sunt valorosi. Este esential sa faci clare responsabilitatile. Daca ai rol strategic este important ca dupa ce comitetul isi face treaba sa existe cineva care sa isi asume costurile. Nu este neaprat nevoie de un manager de inovatie, dar sigur el transmite ca organizatia se axeaza pe inovatie. De asemenea, HR-ul este esential, un manager de HR care nu este un influentator, care nu este un lider intern si nu promoveaza valorile strategice, nu poate duce la inovatie. HR-ul trebuie sa fie de fapt un liant cheia intr-un astel de proiect. Dar HR-ul nu este suficient. Un proiect de inovare deschisa trebuie sa fie perceput ca fiind o treaba serioasa, nu ca pe un alt proiect de la HR.