Se va renunta la plata ramburs, complet, pe piata locala? Ar fi un joc interesant, un tur de forta, insa beneficiile ar fi majore, considera Alexandru Jijian, omni-channel strategy director la Evozon, in cadrul emisiunii WALL-STREET 360.

Momentan insa piata nu este pregatita pentru o astfel de schimbare, doar cativa jucatori majori permitandu-si „sa oblige” clientii sa plateasca exclusiv online. Renuntarea la plata ramburs ar duce la reducerea comisioanelor, a produselor returnate si, in timp, va educa si piata mult mai rapid.

In ceea ce priveste trecerea in universul omnichannel, exista cateva sincope pe care magazinele trebuie sa le ia in calcul. „Ar trebui sa ai in spate platforme bine puse la punct, coezive, pentru ca termenul de omnichannel sa se regaseasca si in profiturile companiei. Ce pot spune eu este ca toate studiile arata ca cei care opereaza business-uri omnichannel sunt mai performante”, puncteaza el.

Ce se intampla in spatele magazinului este deseori mai important decat ce vede clientul, efectiv. "Unele magazine din Romania nu au din pacate infrastructura necesara - senzori, de exemplu -, pentru a uni coerent si eficient cele doua lumi, offline cu online. Viitorul acesta este insa", mai spune Alexandru.

Vezi mai jos intreaga emisiune cu Alexandru Jijian. El va fi prezent si in cadrul Retail Arena 2015.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri