"Intentionam sa targetam 10 tari din Uniunea Europeana, inclusiv tarile nordice unde cumparaturi pentru travel sunt aproape exclusiv online. De aceasta data va fi o abordare diferita in sensul in care nu vom derula neaparat operatiuni in fiecare din tarile respective, ci va fi abordare mai flexibila a pietei. In tarile nordice nu exista ideea de offline in travel, iar veniturile nordicilor sunt destul de mari si atunci ni s-a parut natural sa mergem catre pietele respective", a spus Daniel Truica, fondatorul Vola.ro, prezenta si in Polonia, Ucraina si Vietnam.

Astfel, Truica si partenerii sai de business vor lansa un business specializat in vanzarea de bilete de avion (ticketing) pe cele 10 piete. Prima faza a extinderii va incepe la jumatatea acestui an si estimeaza ca pana la sfarsitul lui 2016 vor fi prezenti pe toate cele 10 piete. In total, investitia se va situa intre 700.000 si 1 milion de euro.

Expansiunea in tarile din Occident, inclusiv din nordul Europei, a fost planificata de la sfarsitul anului 2014, iar "daca totul va merge bine in Europa", ar putea urma o extindere pe piata din Asia.

Sfatul lui Daniel Truica pentru cei care vor sa se extinda in strainatate

"Cred ca antreprenorii care incep acum un start-up nu ar trebui sa se mai gandeasca la acesta in termeni de business romanesc. Cred ca barierele de a intra pe piete globale sun joase, au scazut tot mai mult si atunci cred ca un start-up ar trebui sa se pozitioneze direct pentru pietele globale", este sfatul fondatorului Vola.ro pentru antreprenorii romani care vor afaceri fara granite.

Daca business-ul exista deja, Truica ii sfatuieste pe acestia trebuie sa vada cat de slabila este afacere si daca poate fi replicata in tarile vizate, pentru a putea asigura o crestere destul de rapida, fara costuri imense.

Vola a anuntat pentru anul trecut o cifra de afaceri totala de 63,25 milioane de euro pentru activitatea in cele patru tari in care opereaza, Romania, Polonia, Ucraina si Vietnam. In Romania, Vola a inregistrat afaceri de aproximativ 43 mil. euro si continua astfel sa fie cea mai mare agentie de turism online din tara.