Adrian Nanulescu (50 de ani) a preluat conducerea La Fantana in februarie 2014, an care a marcheaza o diversificare a businessului furnizorului de servicii de aprovizionare prin preluarea distribuitorului cafelei Lavazza. L-am intalnit la pranz pe Adrian Nanulescu in restaurantul Uptown si, intr-un zumzet continuu din jurul nostru, am discutat despre provocari profesionale, echipa si sport. Despre Adrian Nanulescu se pot spune multe. Are o experienta bogata in management, este un om activ care se implica 100% in proiectele sale.

Un fost CEO al Antena Group preia carma La Fantana

Un fost CEO al Antena Group preia carma La Fantana

Cu exceptia corectitudinii, a deontologiei profesionale si a dragostei fata de oameni, cred ca toate celalalte trebuie sa nu fie rigide la un lider.

Imediat dupa preluarea pozitiei de CEO La Fantana, Adrian Nanulescu declara pentru Wall-Street.ro ca si-a propus un interval de doua luni pentru “a citi” in detaliu business-ul detinut in proportie de 75,5% de Innova Capital. In aprilie, La Fantana, cel mai mare jucator din industria de aprovizionare cu apa in sistem watercooler si purificator din Romania si Serbia, anunta deja ca a achizitionat compania Blue Coffee Service (BCS), distribuitor autorizat al produselor Lavazza in Romania.

Cu ce ambitii de business pleaca in cursa noul CEO La Fantana

Cu ce ambitii de business pleaca in cursa noul CEO La Fantana

Incep discutia prin a-l intreba pe Adrian Nanulescu care au fost concluziile acelei perioade alocata pentru analiza companiei. „Intre timp a existat preluarea BCS, ceea ce inseamna integrarea celor doua domenii de activitate in toate aspectele, de la cel comercial la cel uman. Asta inseamna ca rutina businessului dinainte a suferit modificari. Specificul acestei companii este natura sa antreprenoriala, cu proiecte in mai multe domenii si cu ambitii de viitor”. Intrerupem conversatia pentru a comanda rapid pranzul: o portie de creveti cu avocado, salata si un ton cu legume, insa revenim rapid la discutie.

Adrian Nanulescu imi marturiseste ca cele doua directii de business opereaza deja integrate. „In segmentul de B2B lucrurile sunt clare. In HoReCa trebuie sa ne aliniem, sa invatam si sa ne cunoastem clientii. Este un segment diferit si trebuie sa-l stapanim, sa-l integram si sa operam performant”.

Adrian Nanulescu

Managerul La Fantana spune ca aceasta integrare inseamna si o imbunatatire a sistemelor. „Sistemele trebuie sa fie mai eficiente si mai multe: de la cele IT pana la cele operationale, depozite, oameni, distributie, customer service”.

Anterior discutiei noastre la pranz, La Fantana estima o crestere de 8% a cifrei de afaceri in 2014 pe partea de apa. Cum arata evolutia afacerii cu businessul de cafea integrat? “Nu putem spune cu exactitate care sunt cifrele pentru ca businessul abia a fost preluat si trebuie sa ne dam seama foarte bine cum stam si apoi sa ne apreciem cresterea in 2015. Sunt semne foarte bune. Zona de B2B ne-a primit cu bratele deschise. Am primit un raspuns mult mai optimist decat ne asteptam pentru ca era o cerere in piata pentru astfel de servicii: fara bataie de cap, cu produse bune si servicii integrate (livrare, service, depanare)”, spune Adrian Nanulescu.

Legat de numarul de clienti B2B pe partea de cafea, Adrian Nanulescu evita sa dea o cifra, explicand ca este inca devreme, activitatea incepand efectiv pe 15 iunie. “Nu am terminat inca nici baza existenta de clienti sa o aprofundam si sa le acordam serviciile”.

Anvergura trebuie coroborata cu diversitatea: Integrarea business-ului de cafea era diversitatea de care La Fantana avea nevoie

Pe segmentul de apa, care este impartit intre B2B si home (cafeaua este impartita intre B2B, Home si HoReCa), compania ofera ca servicii bottle water cooler si point of use (filtre de apa cu watercooler). Potrivit lui Adrian Nanulescu, piata de water-coolere este deja matura. “Acolo trebuie sa fim foarte atenti cu clientii nostri sa le oferim servicii din ce in ce mai bune. Valoarea serviciului per cost trebuie sa fie cat mai aproape de dorintele lor. Trebuie sa fim mult mai atenti”, spune managerul La Fantana.

Sa inteleg ca aici nu mai este loc de avans, creste astfel batalia intre jucatori pe cota de piata? “Crestere majora nu poate exista decat daca se intampla ceva in economie, vin mai multe businessuri in Romania. In ceea ce priveste batalia, in orice este o batalie. Important este ce se intampla in timpul acestei batalii: pot avea loc migrari de la un furnizor la celalalt, ceea ce nu este cazul nostru, noi nu pierdem aproape deloc sau pot aparea eroziuni de preturi si aici apare o discutie foarte ampla”, spune Adrian Nanulescu, care adauga imediat ca intr-un business lider de piata cum este La Fantana “anvergura trebuie coroborata si cu diversitatea. De aceea, integrarea businessului de cafea este diversitatea de care aveam nevoie atat noi, cat si clientii nostri”.

“Ne indreptam catre toate axele pietei, pe de o parte de dezvoltarea regionala (La Fantana este prezenta pe piata din Serbia-n.r.), dar si ca diversificare. Cand vom simti in piata un potential de dezvoltare si pe alte linii de servicii, vom studia atent aceste oportunitati”, a spus Adrian Nanulescu.

Tatonati si o alta piata externa? Adrian Nanulescu zambeste si imi spune ca o sa lase presupunerea sa isi spuna cuvantul. Daca piata de bottle water coolere este deja matura, unde este potentialul de dezvoltare in B2B? Point of use este o zona in crestere si Adrian Nanulescu vede aici potentialul de dezvoltare a businessului pe segmental B2B. “Suntem pregatiti operational, logistic si ca investitii pentru aceasta oportunitate. Piata trebuie si ea sa mai evolueze, sa fie educate. Noi am lansat o campanie de educare: Filtreaza apa de mituri”, spune managerul La Fantana.

“La apa mi-as dori ca oamenii sa fie mai atenti si mai constienti de faptul ca a consuma o apa buna este in primul rand un motiv de sanatate. Nu ar trebui sa bem apa doar de nevoie, ci ar trebui dezvoltata o cultura a apei corecte, bune, care te hidrateaza si de aici ne putem declina in calitate. Mereu ma gandesc la apa de baut ca la o baza. Ar trebui sa fim mai constienti si sa alegem mult mai bine ce consumam. De ce nu am spune trebuie sa bem o apa buna in loc de trebuie sa bem apa. Astfel gandesc eu”, a explicat managerul. Ce considerati ca ati adus ca manager in businessul La Fantana? “Sper ca am adus experienta mea, aduc motivatia - sunt foarte motivat sa reusim ceea ce ne propunem in toate aspectele business-ului, know-how-ul pe care l-am acumulat si pe care sunt dornic sa-l impartasesc colegilor, dar si sa invat de la ei si impreuna sa formam echipa castigatoare”, spune Nanulescu, care este unul dintre managerii care s-au format ca stil si prin sport nu doar prin business.

Sportul, un fel de a trai pentru Adrian Nanulescu

Adrian Nanulescu

Citeste si:

El spune ca nu a existat niciodata o trecere de la sport la business, ci este o imbinare continua. A facut sport toata viata. A jucat baschet pana la 30 de ani, apoi sporturi de amatori, schi, fotbal, putin offroad. "In 2008 m-am apucat de triatlon si de atunci tot cresc si a devenit o pasiune. Probabil ca de multe ori am trecut de la pasiune in zona performantei. Continui sa fac asta cu placere si dedicatie. M-am hotarat sa impartasesc si altora, asa ca acum doi ani si jumatate am infiintat Federatia Romana de Triatlon si, impreuna cu echipa de acolo, cream infrastructura necesara copiilor, juniorilor, de a face sport de performanta”, povesteste Adrian Nanulescu. Procesul a fost birocratic, insa faza hartiilor a fost depasita si federatia a ajuns sa aiba finantare.

Este sef de companie, de federatie, are o familie careia incearca sa-i dedice timp si este un sportiv dedicat. Cum reuseste sa-si gestioneze timpul? “Pur si simpu, cred ca sunt disciplinat sau mai degraba cu disciplina. Ma trezesc foarte devreme, intre 5 si 6 dimineata, depinde de lungimea antrenamentului pe care il am zilnic de facut”, spune Adrian Nanulescu, care mentioneaza ca antrenamentele fac parte si din weekend-uri.

Vitalitatea este importanta si in business. “Activandu-te in permanenta mintea si organismul sunt obisnuite sa fie in tonus. Cu conditia sa ai grija de ele. Nu poti avea un corp si o minte sanatoasa daca nu le oferi ceea ce le trebuie: mental puternic, hidratare, nutritie. Lucrurile acestea reprezinta modul meu de a trai si eu consider ca il fac bine. Poate cateodata exagerez. Sunt anumite concursuri la care trag prea tare si mereu am discutii cu mine insumi daca sa trag la performanta sau sa o las mai moale in acele momente”, a explicat Adrian Nanulescu.

Datorita sportului si modului in care gandesc, trebuie sa am grija sa nu tind sa devin prea ambitios

“Sunt zile in care stau 10-12 ore la birou si atunci trebuie sa imi reprioritizez punctele din agenda. Daca scap antrenamentul, atunci il mut in weekend, ceea ce inseamna ca trebuie sa gestionez relatiile de familie mai bine”, a adaugat managerul La Fantana, mentionand ca fiul lui (10 ani) este mai mare acum, asa ca il insoteste cu bicicleta cand alearga in weekend.

Cum se reflecta sportul, dorinta de performanta educata prin sport in zona de business? “As vrea sa ma privesc cu discernamant si sa aduc in discutie lucrurile pe care trebuie sa le pun in balanta. Datorita sportului si modului in care gandesc trebuie sa am grija sa nu tind sa devin prea ambitios”, spune Adrian Nanulescu. El aduce in discutie si faptul ca, totusi, conduce o echipa de oameni care sunt oameni. “Managementul te obliga sa ceri, sa iei organizatia si omul si sa ii sustii sa fie mai buni”, a adaugat Adrian Nanulescu, care spune ca in descrierea sa ca manager ar mentiona ca nu cauta zona de confort. “Nu caut zona de confort, din contra daca ma apropii de ea ii dau cate un challenge”, spune el.

Ce este succesul in echipa

In zeci de ani de experienta zona de confort trebuie sa fi fost atinsa. Cum a gestionat-o? “Ma duceti intr-o tema filosofica. Va fac o confesiune. In ultimul an m-am gandit la un rol alternativ celui de acum si cred ca acel rol ar fi de HR - partea de dezvoltare a oamenilor. Poate fi un paradox. Sunt voci care spun despre mine ca sunt dur. Este posibil, pana la urma este o chestiune de perceptie, ma gandesc mereu la ea, incerc sa repar ceee ce e la mine si transmite aceasta perceptie, insa eu consider ca de fapt nu este asa pentru ca tin foarte mult la oameni si ma preocupa in permanenta cum pot sa-si imbunatateasca viata si cum pot participa la acest teren care inseamna businessul”, a explicat Adrian Nanulescu. El adauga ca zona de confort este buna la o companie in care iti poti permite sa stai acolo.

In schimb, intr-un mediu sau context in care nu ti se cere asta a te apropia sau situa in zona de confort inseamna pericol si “semne mici apar, de multe ori nu le luam in seama pana nu vin semnele mari sau catastrofale”, in opinia lui Nanulescu, care spune ca el incearca tot timpul sa isi dea seama singur cand se ajunge in aceea zona, dar ca semne mici sunt tot timpul. “Sunt semne intotdeauna, trebuie doar sa fiu constient si deschis la semnalele care vin si sa-mi dau astfel seama daca linia pe care pasesc este corecta sau gresita si atunci trebuie sa ma schimb. Este obligatoriu in ceea ce fac sa ma adaptez situatiilor, contextului, fara a-mi schimba insa drumul stabilit. Cel mai complex este cand aceasta competenta trebuie aplicata si echipelor cu care lucrez. Este o chestiune care profesional ma intereseaza si o analizez mereu: ce transmiti de la tine catre ceilalti, ce transmit ceilalti catre tine si care este schimbarea comportamentelor de la lider la echipa si viceversa. Cu exceptia corectitudinii, deontologiei profesionale si a dragostei fata de oameni, cred ca celalalte trebuie sa nu fie rigide la un lider”, considera CEO-ul La Fantana.

Adrian nanulescu

Latura umana este, de altfel, foarte importanta pentru CEO-ul La Fantana, care spune ca integrarea in echipa si latura umana sunt foarte importante si de aici porneste leadershipul. Intelegerea nevoilor echipei, a-ti cunoaste echipa si a-i lasa pe ei sa te cunoasca este foarte importanta pentru Nanulescu, care spune ca a gasi definitia succesului pentru fiecare este foarte important. “Fiecare persoana isi defineste succesul in propriul mod, nu poti crea o relatie corecta cu cineva care are o alta definitie a succesului fata de succesul echipei. Este o chestiune care trebuie abordata cu transparenta, pozitivism si lucrand impreuna sa construim de comun acord ce este succesul profesional, dar nelasand deoparte latura umana, ci integrand-o. Asta am invatat in toti acesti ani petrecuti in campul muncii”, a completat Adrian Nanulescu.

Primul job, in liceu: Am facut mii de martisoare

Anterior La Fantana, Adrian Nanulescu a lucrat pentru scurt timp la Antena Group, unde a fost CEO timp de 7 luni, dupa ce a petrecut peste 12 ani in Orange, de unde a plecat de pe pozitia de director comercial pe segmentul B2B. In decursul carierei sale, Nanulescu a cochetat si cu antreprenoriatul, avand timp de cativa ani o companie de distributie de produse alimentare, la care a renuntat insa dupa criza din Romania din 1997.

Primul job pe care l-a avut insa a fost in liceu, cand confectiona martisoare. “Am facut mii de martisoare”, spune el. Cariera sa a inceput de foarte tanar, asa ca in anii ’80 lucra deja la un centru de calcul.

Intotdeauna orientat pe viitor si pe indeplinirea obiectivelor, Adrian Nanulescu este un om al provocarilor si al oamenilor. Desi spune ca cel mai frumos cadou primit de la un partener de afaceri este o bicicleta cu cadru de carbon, el marturiste ca preferatul sau este totusi unul imaterial, o multumire primita la un moment dat de la un fost coleg, la ani dupa ce au lucrat impreuna. Este un manager caruia ii place sa dezvolte oamenii din jur si in acelasi timp cauta continuu sa invete de la ceilalti si sa fie mai bun. “Cel mai mult multumesc celor care mi-au spus ce nu fac bine pentru ca asta ma provoaca sa fiu mai bun”, a declarat managerul La Fantana.

Uptown

Nota de plata
Creveti cu avocado- 54 lei
Ton- 90 lei
Legume la gratar-16 lei
Apa- 9 lei
Cafea 2- 20 lei
Total: circa 200 lei