AutoItalia a devenit reprezentantul oficial al marcii Infiniti in Romania

AutoItalia a devenit reprezentantul oficial al marcii Infiniti in RomaniaAutoItalia Group, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ssang Yong, Maserati si Segway in Romania, a devenit din luna iunie reprezentantul oficial al marcii Infiniti in Romania.

Anul acesta, importatorul Infiniti a lansat in Romania modelul Infiniti G37 Cabrio, la un pret de pornire de 51.300 euro cu TVA.

AutoItalia comercializeaza in Romania modelele Infiniti G37 sedan, G37 Coupe, G37 cabrio si SUV-urile EX 37, FX 50. Preturile variaza intre 44.000 euro cu TVA si 73.000 euro cu TVA.

Estimarile importatorului pentru anul acesta sunt vanzarea a 100 de masini Infiniti.

In prezent, circula prin Romania 500 de autoturisme Infiniti.

Anul trecut, AutoItalia a comercializat in Romania peste 16.200 de autovehicule, cu 0,4% mai putin decat in 2007.

Sixt New Kopel a preluat importul automobilelor chinezesti Chery in Romania

Sixt New Kopel a preluat importul automobilelor chinezesti Chery in RomaniaSixt New Kopel, companie care ofera pe plan local servicii de leasing operational si rent-a-car, a semnat in iulie un parteneriat cu Chery Automobile, cel mai mare producator de branduri de masini din China, pentru a deveni importator exclusiv al marcii in Romania.

Distributia va incepe din momentul in care masinile vor primi certificatul de omologare conform cu normele Uniunii Europene.

Sixt New Kopel a gestionat in 2008 o flota de peste 5.000 de masini, inregistrand o cifra de afaceri de 12 milioane euro si o cota de piata de 40%. In 2009, compania doreste o flota de masini in crestere cu 50% fata de anul trecut.

Compania de servicii de leasing operational si rent-a-car Sixt New Kopel, parte a grupului israelian Shlomo, detine 25-30% din piata de rent-a-car din Romania, cu o flota de 575 de masini.

AAA Auto s-a retras din Romania

AAA Auto s-a retras din RomaniaDealerul ceh de masini rulate AAA Auto, prezent pe plan local din 2005, a decis in 2009 sa se retraga temporar din Romania si de pe celelalte piete straine, pentru a se focusa pe Cehia si Slovacia.

In Romania, grupul AAA Auto mai este prezent prin compania AAA New Kopel la care detine 5% actiuni, companie infiintata in februarie 2009 in urma unui contract de tip joint venture cu Sixt New Kopel.

Pe piata romaneasca AAA Auto a vandut anul trecut 1.434 de masini, cu 45,7% mai putin comparativ cu 2007, cand a livrat 2.641 autoturisme. Din totalul vanzarilor de masini facute de grup anul trecut 2% apartin filialei din Romania.

In 2008, AAA Auto a inregistrat in Romania o cifra de afaceri in scadere cu 50%, la 10,1 milioane euro, de la 20,2 milioane euro in 2007. Filiala din Romania a contribuit in 2008 cu 2,8% la cifra de afaceri a grupului, fata de 4,3% in 2007.

Numarul de angajati AAA Auto in Romania a scazut in 2008 cu 63%, la 37 de salariati, de la 100 persoane in 2007.

In 2009, cel mai slab program Rabla din ultimii 5 ani

In 2009, cel mai slab program Rabla din ultimii 5 aniProgramul Rabla a avut anul acesta cea mai mica rata de succes de la lansarea sa in 2005.

Romanii au luat in acest an numai 32.327 de masini noi prin programul Rabla, respectiv 65% din totalul autoturismelor alocate populatiei pentru scoaterea din circulatie in 2009, potrivit Administratiei Fondului de Mediu.

In 2009, au fost alocate 50.000 autoturisme destinate persoanelor fizice in anul 2009, valoarea primei de casare fiind de 3.800 lei, cu 800 lei mai mare decat anul anterior.

Totalul primelor de casare acordate de la Fondul de mediu a depasit 122,8 milioane lei. In 2009, in vederea implementarii programului de stimulare a innoirii parcului auto au fost alocate 190 milioane lei pentru scoaterea din uz a 50.000 de autoturisme de la populatie, precum si 38 milioane lei pentru innoirea flotelor auto ale firmelor.

In 2008, rata de succes a programului a fost 76%, fiind inregistrate 30.466 de cereri de casare a masinilor. In 2007, din 16.500 masini au fost date 16.444, inregistrandu-se cea mai mare rata de succes a programului (99%), de la lansarea sa in 2005. In 2005 au fost date 14.607 masini, in 2006 - 15.110, ratele de succes fiind de peste 90%.

Pentru 2010, valoarea nominala a tichetului valoric este tot de 3.800 lei, iar pentru achizitionarea unui autovehicul nou se pot utiliza unul, doua sau cel mult trei tichete valorice.

Schimbari la nivelul managementului in auto

Schimbari la nivelul managementului in autoAnuntul pensionarii lui Francois Fourmont, seful Dacia, este cea mai recenta mutare din industria auto. Anul acesta au avut loc schimbari la nivelul top managementului companiilor din auto, fie naturale (pensionare), fie fortate, ca efect al crizei simtite in piata auto prin vanzari in scadere.

Dacia
Francois Fourmont, care a devenit din iulie 2003 director general al Dacia, iar din martie 2008 a ocupat functia de director general al grupului Renault in Romania, se va pensiona anul acesta si va parasi compania Dacia. Jerome Olive va fi din ianuarie 2010 noul sef Dacia.

Ford Romania
Ford il numeste pe Paul Flanagan, managing director al noii Companii Nationale de Vanzari a Ford Romania, incepand cu 1 ianuarie 2010. Flanagan a fost responsabil cu coordonarea activitatii de vanzari a 188 de dealeri din Marea Britanie.

Flanagan va fi sprijinit in Bucuresti de catre Zoltan Brassai, director de operatiuni Ford. Brassai a lucrat ca si director de operatiuni pentru Romania, in cadrul organizatiei Ford EDM (European Direct Markets) cu sediul in Koln, Germania.

Automobile Craiova
Valeriu Girlea a fost numit in functia de director general al Automobile Craiova, dupa ce Lucian Lutaru si-a dat demisia.

Automobile Craiova este controlata de Ford Motor Company.

General Motors
Organizatia regionala General Motors Central Eastern Europe va suferi luna aceasta modificari ce vor avea ca rezultat crearea a doua entitati independente, Opel si Chevrolet.

In Romania, director general pentru Opel va fi Constantin Avromescu, iar Catalin Manta este numit director general pentru Chevrolet. Avromescu a fost numit incepand cu 1 ianuarie 2009 in functia de sales, marketing & aftersales director pentru Romania al General Motors.

Renault Romania
O alta schimbare a avut loc anul acesta la nivelul managementului Renault Romania, cand Jacques Daniel a parasit functia de director comercial al companiei.

Directorul de marketing al Renault Germania, Fabrice Cambolive, a preluat anul acesta functia de director comercial pentru marcile Renault, Nissan si Dacia in cadrul Renault Group Romania. Din pozitia de director comercial, Cambolive este responsabil de coordonarea dealerilor marcilor Renault, Nissan si Dacia.

BMW Group Romania
Incepand din 14 septembrie 2009, la conducerea BMW Group Romania a fost adus Stephan Breschan.

Noul director general BMW are o experienta de 19 ani in industria auto. Breschan vine din China, unde a ocupat pozitia de sef al academiei de training BMW China.

TiriacAuto
Dupa un an la conducerea TiriacAuto ca director general, Catalin Gavra a parasit in 2009 functia de comun acord cu actionariatul.

La conducerea Romcar (Ford) si M Car Trading (Mitsubishi) a fost numit anul acesta Dragos Draghici, directorul general al Hyundai Motor si Premium Auto (Land Rover, Jaguar).

Piata auto a scazut in Romania cu 53%

Piata auto a scazut in Romania cu 53%Dupa primele 11 luni, vanzarile de autoturisme au scazut cu 53% in Romania, la 121.931 unitati, de la 257.852 unitati in intervalul ianuarie-noiembrie 2008, potrivit APIA.

Anul acesta, Dacia este lider de piata cu o cota de 30,4%, cu 37.016 de autoturisme comercializate. Pe urmatoarele locuri sunt Hyundai cu o cota de piata de 8,3% si 10.104 de autoturisme comercializate, Volkswagen cu 7,1% si 8.680 autoturisme vandute, Renault cu 6,9% si 8.381 de unitati si Skoda cu 6,7% si 8.221 de autoturisme vandute.

Vanzarile de automobile pe piata romaneasca au scazut cu 55% in perioada ianuarie - noiembrie, la sub 140.000 unitati, de la peste 300.000 de unitati in primele 11 luni din 2008.

Productia de automobile a crescut cu 13% fata de 2008, sustinuta de exporturile Dacia care au crescut cu 56%.

Inmatricularile de masini rulate in Romania au scazut in primele 11 luni cu 21%, la 194.071 unitati, de a 246.173 unitati in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Marcile germane sunt pe primul loc la inmatriculari masini rulate in noiembrie, Volkswagen (4.340 unitati), Opel (3.920 unitati), Ford (1.360 autoturisme), Audi (1.000 masini), BMW (770 unitati).

Anul trecut, inmatricularile de masini rulate au crescut cu 15%, la circa 300.000 de unitati.

Renault Roadshow - primul eveniment cu demonstratii auto din Romania

Renault Roadshow - primul eveniment cu demonstratii auto din RomaniaRenault a organizat pe 10 si 11 octombrie in Piata Constitutiei, la Bucuresti, evenimentul Renault Roadshow, primul spectacol de acest fel desfasurat in Romania.

Evenimentul a cuprins demonstratii de Formula 1, parada pe pista cu modelele sport ale gamei Renault, demonstratii cu Mégane Trophy si Car Toons, ride&drive, cascadorii auto, momente specifice de carnaval (acrobatii si fakiri), parada majoretelor si a fanfarei militare.

Romain Grosjean si Lucas Di Grassi, pilotii echipei Renault F1, au oferit o demonstratie automobilistica in Piata Constitutiei, pe o pista de 600 metri (Bulevardul Libertatii).

Echipa Renault F1 a mai organizat evenimente similare in alte mari orase ale lumii, precum Roma, Lisabona, Sevilla, Dubai, Sao Paulo, New Delhi, Johannesburg, Moscova, Kiev, Varsovia si la Technocentre Renault, langa Paris.

Dacia a prezentat la Bucuresti primul sau concept, Duster

Dacia a prezentat la Bucuresti primul sau concept, DusterAnul acesta, Dacia a prezentat conceptul Duster la Bucuresti, care va imprumuta elemente de design viitoarelor modele produse de companie.

Conceptul Dacia are interiorul in doua culori ciocolatiu si albastru. Scaunul soferului este sustinut de o structura care se prelungeste pana la consola centrala. Plansa de bord se prezinta sub linii fluide. Crossover-ul Dacia Duster are 1,49 metri inaltime, 4,25 metri lungime si 1,64 metri latime.

Potrivit lui Patrick Lecharpy, director design Amont Renault, compania Dacia va continua extinderea gamei de modele dupa lansarea SUV-ului, prevazuta pentru anul 2010.

Dacia va lansa modelul Duster, in doua versiuni, 4X2 si 4X4, in Europa, Turcia, Algeria si Maroc in primavara anului viitor, iar din iunie 2010 sub marca Renault in Ucraina, Orientul Mijlociu si Africa.

Duster va fi disponibil cu o motorizare pe benzina cu o capacitate cilindrica de 1.6 si 110 CP, precum si cu doua motoare diesel - capacitate cilindrica 1.5 si 85 CP, respectiv 1.5 capacitate cilindrica si 105 CP. Modelul are o lungime de 4,31 metri si o latime de 1,82 metri.

Capacitatea maxima de productie a modelului Duster in Romania este de 150.000 de unitati, in timp ce uzinele din Brazilia si Rusia vor putea livra pana la 100.000, respectiv 80.000 masini.

Acesta este al 6-lea vehicul al gamei Dacia, dupa Sandero, Logan, Logan MCV si vehiculele utilitare Logan VAN si Logan Pick-Up.

Tiriac a vandut participatia la Mercedes-Benz Romania

Tiriac a vandut participatia la Mercedes-Benz RomaniaOmul de afaceri Ion Tiriac a semnat pe 13 noiembrie acordul comun prin care Daimler preia participatia de 49% detinuta de Grupul Tiriac in cadrul Mercedes-Benz Romania SRL.

Daimler AG a devint unicul asociat al Mercedes-Benz Romania SRL. In urma cedarii partilor sociale detinute in cadrul Mercedes-Benz Romania SRL, Grupul Tiriac s-a retras din activitatea de import a marcii germane, ramanand insa partener activ in activitatea de distributie si service Mercedes-Benz in Romania.

Mercedes-Benz Romania SRL (initial DaimlerChrylsler Automotive Romania SRL) si-a inceput activitatea la 1 ianuarie 2007, ca urmare a constituirii parteneriatului intre Daimler AG (51%) si Grupul Tiriac (49%).

Daimler AG, Stuttgart, cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Daimler Financial Services, Mercedes-Benz Vans si Daimler Buses, este unul dintre leaderii globali in producerea autovehiculelor pentru pasageri premium si leaderul global al pietei de camioane de categorie mare si medie, precum si autobuze.

Portofoliul de marci curent include Mercedes-Benz, smart, AMG, Maybach, Freightliner, Western Star, Mitsubishi Fuso, Setra, Orion si Thomas Built Buses.

Primul Ford "made in Romania"

Primul Ford "made in Romania"Ford, unul din cei mai importanti constructori americani de autovehicule la nivel mondial, a pornit in septembrie linia de asamblare de la Craiova, prezentand prima masina produsa pe piata locala, modelul Transit Connect.

Producatorul auto a livrat la inceputul lunii noiembrie masinile Transit Connect produse la Craiova, atat dealerilor din Romania, cat si celor de pe alte piete europene, Marea Britanie, Germania, Italia, Bulgaria, etc.

Autovehiculele Transit Connect asamblate la Craiova sunt aduse de la o fabrica Ford din Turcia, sub forma de colectii CKD. In 2009 sunt produse 1.000 - 2.000 de autohevicule la Craiova, urmand ca din primul trimestru al anului viitor, Transit Connect sa se realizeze integral in Romania.

Fabrica Ford de la Craiova va produce pana la 300.000 de vehicule si 300.000 de motoare pe an. Capacitatea maxima de productie va fi atinsa incepand din anul 2011.

Fabrica de autohevicule de la Craiova va avea 7.000 de angajati atunci cand va functiona la capacitate maxima. In prezent, circa 4.000 de oameni lucreaza in cadrul unitatii locale de productie a constructorului american de masini.

Ford Motor Company a preluat in martie 2008 uzina Automobile Craiova la care detine 97% actiuni.

In 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca unde a construit o uzina moderna dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est. Aceasta putea asambla anual 2.500 de automobile si camioane.