Loc 10: Opel Astra
Opel Astra a fost in 2009 pe locul 10 la vanzari in Europa cu 275.638 de unitati, in scadere cu peste 14% comparativ cu anul precedent.In 2008, Opel Astra a fost cumparat de 320.878 de europeni.
Vanzarile modelului Astra au scazut in decembrie 2009 cu aproximativ 1%, la 20.892 unitati, de la 21.127 masini in aceeasi luna din 2008.
Loc 9: Volkswagen Polo
Modelul de clasa mica Volkswagen Polo a inregistrat in 2009 comenzi in crestere cu 2,4 procente, la 282.780 de autoturisme.Peste 276.000 de masini Volkswagen Polo au fost livrate pe piata europeana in anul 2008.
Luna decembrie 2009 a adus o crestere de 20% modelului Polo, fiind vandute 24.452 de unitati. In ultima luna din 2008, Polo s-a comercializat in 20.424 de unitati in Europa.
Loc 8: Fiat Panda
Modelul italian Panda a prins avant pe piata europeana, vanzarile fiind in crestere cu 34% in anul 2009, la 298.914 unitati.In 2008, Fiat Panda a fost comercializat in 223.441 exemplare.
Panda a raportat o crestere puternica in ultima luna din 2009, de 51% fata de decembrie 2008, la 21.695 de autoturisme.
Loc 7: Ford Focus
Ford Focus a crescut in decembrie 2009 cu 8,5% pe piata europeana, la 22.044 unitati, insa la final de an vanzarile au fost pe minus.Livrarile Focus in Europa in 2009 au scazut cu peste 15% fata de anul precedent, la 309.134 unitati.
In 2008, peste 364.000 de autoturisme Ford Focus au ajuns la clientii europeni.
Loc 6: Renault Clio
Vanzarile Renault Clio in 2009 pe piata europeana au scazut cu 7% fata de anul 2008, la 312.925 autoturisme.In 2008, au fost livrate in Europa peste 335.900 de masini Clio.
Comenzile Clio au plusat cu peste 57% in ultima luna din 2009, la 27.145 de unitati. Modelul francez avand cea mai mare crestere in luna decembrie 2009 din cele 10 autoturisme cuprinse in topul vanzarilor in Europa.
Loc 5: Fiat Punto
Italienii de la Fiat au avut in 2009 o crestere de 16% pentru autoturismul Punto, model ce a ajuns pe locul 5 in topul preferintelor europenilor.Anul trecut, au fost vandute in Europa 323.536 de autoturisme Punto, in crestere de la 279.115 unitati.
Luna decembrie 2009 a urcat vanzarile modelului Punto cu 35% fata de aceeasi luna din 2008, la 21.595 masini.
Loc 4: Opel Corsa
Opel Corsa a inregistrat in 2009 o scadere de 2,5 procente in Europa, pana la 351.807 unitati, de la 360.761 autoturisme in anul 2008.In decembrie 2009, Corsa a raportat pe piata europeana un declin de 9,4%, la 24.012 autoturisme, de la 26.496 masini in decembrie 2008.
Loc 3: Peugeot 207
Modelul Peugeot 207 a reusit sa ocupe locul 3 la vanzari pe piata europeana, desi a scazut in 2009 cu 10% fata de anul 2008, pana la 367.160 unitati.In 2008, au fost comandate in Europa 406.718 autoturisme Peugeot 207.
Luna decembrie 2009 a fost pe plus pentru modelul 207, cu 27.432 unitati, in crestere cu 15,5% de la 23.760 autoturisme in decembrie 2008.
Loc 2: Ford Fiesta
Fiesta a fost anul trecut pe locul 2 la vanzari in Europa, urcand de pe locul 4 ocupat in 2008.Modelul german a inregistrat cel mai mare avans in 2009 din cele 10 autoturisme cuprinse in top, vanzarile Fiesta urcand cu 44%.
In 2009, au fost comercializate in Europa 472.091 de autoturisme Ford Fiesta, fata de cele 327.828 de unitati in anul precedent.
Vanzarile Fiesta au avansat in decembrie 2009 cu 43%, pana la 34.222 unitati, de la 23.905 unitati in aceeasi luna din 2008.
Loc 1: Volkswagen Golf
Autoturismul german Volkswagen Golf a fost in 2009 cel mai dorit model pe piata europeana, depasind modelul Ford Fiesta, cu circa 100.000 de unitati.Niciun alt model nu s-a apropiat de cele doua autoturisme germane, insa in 2009 cel mai mult a castigat Fiat avand doua modele in topul preferintelor europenilor, Panda si Punto.
In 2009, au fost comercializate in Europa 571.838 de autoturisme Golf, in crestere cu 24% fata de 2008, cand au fost livrate 461.539 unitati.
Autoturismul german a avansat in decembrie 2009 cu 9,4% fata de aceeasi luna din 2008, la 38.394 de unitati.
Piata auto europeana a inregistrat anul trecut un declin de 1,6% comparativ cu 2008, la 14,48 milioane de autoturisme, scaderea fata de anul 2007 fiind de 9,5%, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).