H&M : multa publicitate, mari asteptari

H&M : multa publicitate, mari asteptariInvestitie (in publicitate): “De obicei, investim intre 3%-4% din cifra de afaceri la nivel global pentru publicitate si promovare in general”, a spus Pernilla Haldin, reprezentanta echipei de comunicare a companiei.

Suprafata ocupata: AFI Palace Cotroceni -1.700 mp, Unirea Shopping Center - 2.500 mp . Citeste AICI cum a decurs lansarea din AFI de pe 25 martie .

Numar de angajati (la inceput): AFI Palace Cotroceni – 60, Unirea Shopping Center – 80. Procesul de recrutare a inceput in octombrie 2010 si in prezent, numarul angajatilor H&M din Romania se ridica la 300, urmand ca, pana la finele anului sa se alature echipei inca 100 de oameni. La nivel mondial, grupul are în jur de 87.000 angajati .

Magazine: Retailerul are in plan deschiderea mai multor magazine in Romania in acest an, dintre care sase numai in perioada martie-aprilie. Acestea vor fi situate in AFI Palace Cotroceni Mega Fun, Unirea Shopping Center, Baneasa Shopping City, Plaza Romania si Bucuresti Mall, precum si in centrul comercial Unirea Shopping Center din Brasov.

Planuri de viitor: In toamna acestui an, alte doua magazine H&M se vor deschide in Cluj si Timisoara, potrivit declaratiilor country managerul-ui Carlos Duarte. In total, reteaua H&M este compusa din 2.200 de magazine localizate in 40 de tari.

Furnizori: Retailerul suedez are contracte cu peste 700 de furnizori din Asia (70%) si Europa (30%), printre care si cu companii din Romania, cu care colaboreaza din 1994 in sistem lohn (n.r: productie intr-o tara cu forta de munca ieftina, cu materiile prime importate si specificatiile tehnice in detaliu de la cel care a efectuat comanda).

Istoric: Compania Hennes&Mauritz AB (H&M) a fost infiintata in 1947, in Vasteras, Suedia si este al treilea mare retailer la nivel mondial, dupa grupul american Gap si Inditex din Spania. Cea mai mare piata a sa este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.


Forza Rossa : dupa Ferrari, acum si Lotus

Forza Rossa : dupa Ferrari, acum si LotusLa doar o saptamana de la inaugurarea showroom-ului Lotus de la Airport Plaza din Otopeni, au fost deja comandate 5 modele. [Citeste aici declaratiile presedintelui Forza Rossa in Romania, fostul ministru Ion Bazac].

Modele
: Lotus are 3 modele la vanzare in Romania, Elise, Exige, Evora, al caror pret variaza intre 47.100 de euro si 94.200 euro cu TVA. Timpul de asteptare pentru un model Lotus este intre 2 si 4 luni.

Estimari pentru 2011: La inaugurarea showroom-ului, Ion Bazac, reprezentantul companiei, a declarat ca estimeaza ca va vinde cel putin 24 de unitati pana la sfarsitul anului. Potrivit lui Bazac, cifra de afaceri a Forza Rosa va ajunge anul acesta la 10 milioane de euro, in crestere cu 10%, in timp ce profitul operational a fost de 450.000 euro in 2010 si de 300.000 euro in 2009.

Investitii viitoare: Pana la sfarsitul acestui an, Forza Rossa va deschide o reprezentanta Lotus la Chisinau si in cursul anului 2012 alte doua shoroom-uri in capitalele Serbiei si Muntenegru.

Showroom: Forza Rossa opereaza ca unic importator Ferrari pe piaţa romaneasca precum si in Bulgaria si Republica Moldova. Incepand cu 24 februarie 2011, Forza Rossa este reprezentantul exclusiv al marcii Lotus in Romania, Serbia, Muntenegru si Republica Moldova.

Actionari: Sotii Camelia si Ion Bazac (fost ministru al Sanatatii) controleaza dealerul auto, prin Forza Rossa Holding, firma inregistrata in Cipru, avand 86,3% din titluri. Celalalt actionar al Forza Rossa, cu o detinere de 13,6%, este un cetatean italian, Leo Taroni.


Subway: franciza care a depasit McDonald's

Subway: franciza care a depasit McDonald'sReteaua americana de fast-food Subway va intra pe piata locala pana la finele acestui an, conform lui Ivan Todorov, CEO pentru Bulgaria si Romania al master francizorului Subway International. [Citeste aici un interviu cu Ivan Todorov].

Record: Subway a depasit anul trecut McDonald's si a devenit cel mai mare lant de restaurante din lume, in functie de numarul unitatilor, potrivit Wall Street Journal . Anul trecut, reteaua a obtinut venituri de 10,5 miliarde de dolari. La nivel global, incasarile s-au situat la 15,2 miliarde de dolari.

Investitia in lansare: In Europa Centrala si de Est, costurile pot ajunge la 100.000 euro, potrivit lui Todorov.

Magazine
: In prezent, in Bulgaria, exista 15 restaurante Subway, iar pana la finalul lui 2011, Todorov estimeaza ca se va ajunge la un numar de 30 de restaurante. Primul restaurant de pe plan national va fi deschis, cel mai probabil, intr-un mall. Lantul american de restaurante Subway avea la sfarsitul anului trecut 33.749 de unitati la nivel mondial.

Costuri franciza: Exista o singura taxa de franciza, de 7.500 euro, din care antreprenorul primeste 50% inapoi daca deschide un restaurant in mai putin de un an de la semnarea contractului. Din veniturile anuale, 8% se indreapta catre Subway International, iar 4,5% catre fondul de publicitate al companiei, bani care sunt folositi de catre toate francizele din tara.

Extindere in est: Recent, Subway si-a deschis unitatea cu numarul 1.000 in Asia. In SUA, compania are putin peste 24.000 de restaurante.

Lansarea: Potrivit lui Todorov, primele contracte din Romania vor fi semnate in prima jumatate a lui 2011, urmand ca dupa aproximativ patru luni sa aiba loc si deschiderea propriu zisa a restaurantului.