Managerul roman este profitabil

Managerul roman este profitabilDin cei 110 manageri romani chestionati, doar 26,4% sunt centrati pe dezvoltarea unei performante sustenabile.

Managerii romani care investesc in consolidarea performantei pe termen lung isi desfasoara activitatea in companii cu o rata de profit mai mare decat managerii centrati pe rezolvarea de probleme pe termen scurt.

Totodata, potrivit cercetarii Result Development, managerul roman nu este puternic centrat pe rezultate si are un foarte mare potential de leadership, adoptand un management intuitiv, axat pe emotional.

"Tendinta managerilor romani de a se autoevalua ca fiind centrati pe rezultate coreleaza negativ cu rata profitului. Una dintre interpretarile posibile este ca in realitate multi dintre managerii romani nu sunt centrati pe rezultate, desi ei doresc sa fie perceputi astfel", afirma Dorin Bodea, Senior Consultant in cadrul Result Development.

De asemenea, tendinta managerilor romani de a se autoevalua cu scoruri ridicate la abilitatile de leadership coreleaza negativ cu rata profitului, adica, fac parte din companii cu o rata mai scazuta a profitabilitatii decat ceilalti manageri.

Managerul roman este centrat pe oameni

Managerul roman este centrat pe oameniTendinta puternica a managerilor romani de a se percepe centrati pe oameni coreleaza negativ cu majoritatea indicatorilor financiari ai firmei – CA (cifra de afaceri), numarul angajatilor, pierderile, activele imobilizante, veniturile totale, cheltuielile totale, eficienta scazuta cheltuielilor (eficienta cheltuielilor=cheltuieli totale/CA).

Cu alte cuvinte, o centrare puternica pe oameni coreleaza cu o sanatate financiara mai precara (este valabil pentru cei 110 manageri inclusi in cercetare).

Centrarea managerilor romani pe oameni nu este un lucru negativ, ci dimpotriva. Ceea ce este negativ se refera la a pune oamenii inaintea rezultatelor sau a pleca de la oameni pentru a ajunge la rezultate.

In explicarea tendintei managerilor romani de a fi centrati pe oameni, un rol important il are centrarea pe prezent, pe emotional si pe obtinerea de satisfactie – cu alte cuvinte, managementul intuitiv.

Managerul roman este eficient

Managerul roman este eficientExista o corelatie negativa intre timpul de lucru saptamanal (numarul de ore pe saptamana) si productivitate (cifra de afaceri per numar de angajati si veniturile per numar de angajati), se mai arata in analiza Result Development.

De asemenea, tendinta de a munci mai multe ore pe saptamana coreleaza cu o productivitate mai scazuta.

Managerul roman este autoritar

Managerul roman este autoritarStilul laissez-faire (de luare a deciziilor) al managerilor romani coreleaza cu “sanatatea financiara” a afacerii (cu cifra de afaceri, numarul de angajati, activele imobilizante, veniturile totale, cheltuieli totale si productivitate).

In primul rand, stilul laissez-faire inseamna, pe de-o parte, manageri maturi si pe de alta parte, angajati maturi – emotional si profesional. Stilul laissez-faire se potriveste angajatilor seniori, in situatiile in care fiecare dintre ei stie ce are de facut pentru a obtine rezultatele dezirabile.

Problemele managerului roman intra in contradictie cu stilul laisse-faire. Pe de o parte, tineretea anumitor manageri asociata cu o anumita lipsa de maturitate in gandire, micromanagementul (controlul excesiv), precum si ponderea mare a stilului directiv. Pe de alta parte, nivelul de imaturitate al angajatilor – imaturitate profesionala sau a performantei – ce necesita folosirea unui stil preponderent directiv. In acesta situatie, managerul roman are toate motivele pentru a fi autoritar.

O alta problema a managerului roman este cauzata de neintelegerea stilului participativ. Din pacate, foarte multi manageri romani cauta mai degraba sa fie placuti, iubiti, si mai putin de a fi ascultati, se mentioneaza in analiza.