2 / 6

Vom mai vedea tranzactii si in al doilea semestru

Ce urmeaza? Oficialul Ernst&Young crede ca vor exista cu siguranta tranzactii si in al doilea semestru, insa acestea vor veni cel probabil din zona companiilor care au potential pe un orizont mediu de timp, dar care in acelasi timp intampina probleme ca urmare a schimbarii conditiilor macro-economice ce au afectat pietele in care acestea activeaza.

Problemele intampinate de companiile din FMCG, in special de tip antreprenorial, pot fi cauzate printre altele de o nealiniere a strategiei la noile conditii de piata, capacitate redusa de a-si restructura costurile (fixe si variabile) probleme de lichiditate generate de accesul dificil la linii de credit pentru finantarea capitalului circulant dar si probleme de incasare/plata pe lantul valoric (“value chain”).

Jucatorii interesati de achizitii sunt atat cei strategici cat si fondurile de investitii, cele doua tipuri de cumparatori insa, urmarind profiluri diferite de companii. “Jucatorii strategici pot «specula» pozitia pietei de M&A in , una a cumparatorilor, pentru a intra pe o piata greu accesibila in trecut, in parte datorita pretentiilor ridicate ale antreprenorilor–actionari ai firmelor vizate. De asemenea, piata de M&A in aceasta perioada este favorabila constituirii de parteneriate strategice si joint–ventures intre firme romanesti cu probleme de lichiditati si parteneri strategici ce vor sa intre pe o piata destul de atractiva cel putin din punct de vedere al numarului consumatorilor”, explica Cornelia Bumbacea.

La randul lor, fondurile de investitii pot incheia tranzactii pentru a achizitiona cu precadere societati “in distres” (aflate in dificultate), dar cu potential de crestere pe termen mediu, dupa ameliorarea situatiei macroeconomice, afirma Bumbacea.

De asemenea, Adrian Iordache spune ca mai exista posibilitatea concretizarii a 2 sau 3 tranzactii in al doilea semestru, in timp ce 2011 si 2012 vor marca dezghetarea apetitului tranzactional in FMCG. “Cele mai atractive domenii pentru tranzactii sunt in sfera produselor de baza din industria alimentara si bauturi (in special lactate, panificatie, carne, apa minerala). Cu certitudine vor aparea si mari jucatori din Germania-Austria, ca urmare a dezvoltarii retailerilor germani. Franta are un pas inaintea Germaniei in acest sens, in special in cazul hypermarketurilor, dar ecartul s-a redus semnificativ in ultimii ani. Urmand acest curs, ne asteptam la o prezenta mai mare a firmelor din Germania si Austria in sectorul FMCG”, sustine Iordache.

In opinia Corneliei Bumbacea, consolidarea va fi cuvantul de ordine pe piete fragmentate cum sunt cele ale branzeturilor, brutariei si panificatiei, dar si a bauturilor alcoolice.

Care a fost cea mai asteptata tranzactie a acestei veri, in slide-ul urmator

Topul celor mai importante tranzactii in FMCG la 6 luni


Promo Wall-Street


Articole recomandate


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.