Smartphone-urile de 100 de dolari ajung sa fie folosite de peste 500 mil. utilizatori

Smartphone-urile de 100 de dolari ajung sa fie folosite de peste 500 mil. utilizatoriTelefoanele inteligente la preturi mici, de circa 100 de dolari sau chiar mai putin, vor fi la mare cautare si in 2012, Deloitte estimand ca pana la finalul anului acestea vor avea vanzari de peste 300 de milioane de exemplare la nivel mondial.

Practic, aceste modele vor reprezenta in jur de 20% din vanzarile totale de telefoane mobile din acest an si circa o treime din cele de smartphone-uri.

In acelasi timp, Deloitte preconizeaza ca anul trecut au fost vandute in jur de 200 de milioane de telefoane care costa in jur de 100 de dolari.

Astfel, la finalul anului, in toata lumea vor exista aproximativ 500 de persoane care vor utiliza telefoane smart la astfel de preturi.

Estimarile Deloitte se refera la ceea ce percep consumatorii ca este un smartphone si nu la definitia specialistilor din industria telecom, definitie care se bazeaza pe sistemul de operare folosit.

Majoritatea consumatorilor, in special cei care detin un telefon inteligent ieftin, considera ca fiind smartphone orice telefon care are ecran tactil ori tastatura Qwerty. In acelasi timp, utilizatorii privesc adesea smartphone-urile de 100 de dolari ca fiind superioare telefoanelor clasice, chiar daca cele doua tipuri de modele au in foarte multe cazuri componente similare.

Smartphone-urile ieftine pot fi folosite de foarte multe categorii de clienti. Cei mai multi utilizatori sunt sutele de milioane de oameni care nu au avut pana acum un smartphone. De asemenea, pot fi o alternativa buna pentru parintii care vor sa le ofere un telefon adolescentilor sau pot avea succes in tarile in care costul telefonului nu este subventionat. La fel de interesati ar putea fi utilizatorii de cartele prepaid care vor sa isi schimbe actualul telefon traditional cu unul inteligent.

Tehnologia NFC se diversifica

Tehnologia NFC se diversifica2012 va insemna totodata o dublare a vanzarilor de echipamente care sunt dotate cu tehnologia near field communications (NFC), acestea urmand sa ajunga la circa 200 de milioane de produse.

Tehnologia NFC permite telefonul sa fie folosit precum un card de cumparaturi sau chiar bilet de calatorie.

In 2013 vanzarile de produse care contin acest sistem ar putea creste la aproximativ 300 de milioane de smartphone-uri, tablete ori cititoare de carti electronice. Majorarea este importanta avand in vedere ca in 2010 s-au vandut circa 50 de milioane de astfel de produse.

Sursa foto: www.nfc-forum.org

Conexiunile wireless pe distante mici, noua optiune pentru internet

Conexiunile wireless pe distante mici, noua optiune pentru internetIn conditiile in care internetul a devenit omniprezent, iar retelele fixe si mobile asista la cresterea foarte mare a traficului, exista riscuri tot mai mari de aglomerare.

„Efectul imediat este ca tehnologia conexiunilor wireless pe distante mici (web bypass) devine a treia optiune de transfer al datelor”, spune Alina Mirea, director de audit in cadrul Deloitte Romania.

Epoca internetului nelimitat ar putea ajunge la final

Epoca internetului nelimitat ar putea ajunge la finalCererea tot mai mare de banda de internet si aglomerarea retelelor ar putea atrage primele limitari de trafic.

In acest an, aproximativ o suta de milioane dintre cei in jur de doua miliarde de utilizatori de internet ar trebui sa fie mai atenti la cata banda de internet folosesc, potrivit Deloitte.

De exemplu, in urma cu doi ani internetul era folosit in special pentru browsing si email. Insa, acum, internautii folosesc internetul tot mai mult pentru a vizualiza continut video, pentru retele de socializare, site-uri pentru descarcare de filme sau muzica, pentru acces la servicii cloud sau jocuri.

Iar toate aceste lucruri au dus la o crestere impresionata a traficului de date.

Competitie tot mai mare in domeniul aplicatiilor

Competitie tot mai mare in domeniul aplicatiilorMagazinele de aplicatii din lumea intreaga ar putea ajunge anul acesta la peste doua milioane de astfel de softuri, dublu fata de 2011.

Insa pe masura ce numarul creste, procentul de aplicatii platite (sau chiar descarcate) devine tot mic. Practic, doar in jur de 20% dintre aplicatii sunt descarcate mai mult de o mie de ori.

Iar acest fenomen va duce la o crestere a competitiei, segmentul intrand astfel sub presiunea exigentelor de calitate.