Estimarile initiale ale jucatorilor din piata

Estimarile initiale ale jucatorilor din piataPiata romaneasca de retail produse electronice, IT&C, multimedia si electrocasnice a suferit o descrestere accelerata in ultimul trimestru al anului trecut, motiv pentru care si estimarile initiale ale celor mai mari jucatori din acest sector au fost revizuite treptat.

Astfel, la inceputul lui 2008, Altex estima ca va obtine o cifra de afaceri de 400 milioane euro, tinta care a fost revizuita pe parcurs. Spre sfarsitul anului trecut, vicepresedintele companiei, Adrian Urda (foto), declara ca se asteapta ca afacerile companiei sa atinga valoarea de 360 milioane euro, cu 15% mai putin fata de cat prognozasera anterior.

Comparativ, sefii Flamingo International vizau, pentru anul trecut, obtinerea unor afaceri cu 30% mai mari fata de 2007, pana la aproximativ 228 milioane euro, iar retailerul Domo a redus estimarea legata de cifra de afaceri pe 2008, de la 260 milioane euro la 230-240 milioane.

Continua sa navighezi in acest slideshow pentru a afla ce retailer de electronice, electrocasnice si IT&C s-a aflat in 2008 pe primul loc in piata de profil.





Altex

AltexConform rezultatelor financiare anuntate pentru anul fiscal 2008, Altex se afla pe primul loc in topul retailerilor de electronice, electrocasnice si IT&C, cu afaceri de 344 milioane euro.

Anul 2008 a demarat cu o crestere a pietei de consum in ritmul dat de ultimii ani de dezvoltare continua. In primele 6 luni, vanzarile inregistrate de Altex depaseau cu 47% vanzarile similare ale anului precedent, in conditiile in care piata inregistra o crestere de 20% fata de aceeasi perioada a anului 2007. Evolutia favorabila a pietei a fost determinata de ritmul accelerat al cresterii economice din primul semestru din 2008, estimata la aproximativ 8%.

"Chiar si dupa aceasta perioada economica dificila, care a generat multe confuzii in piata din cauza instalarii relativ rapide si in cel mai nepotrivit moment al anului, anuntam cea mai mare cifra de afaceri inregistrata de Altex de la infiintare si pana astazi, 344 milioane euro, depasind cu 8,5% cifra de afaceri inregistrata in anul 2007", a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex.

Tendinta de crestere s-a manifestat si in trimestrul trei al anului 2008, dar intr-un ritm mai redus. In trimestrul patru din 2008 a aparut reducerea consumului in general, aceasta afectand si retailul de produse electronice si electrocasnice. Din pacate, scaderea din trimestrul patru a coincis cu cel mai important sezon de vanzari din timpul anului, sezonul Sarbatorilor de iarna, cand in conditii normale vanzarile se dubleaza, practic, fata de celelalte trimestre din an, au spus reprezentantii companiei.

Sfarsitul anului 2008 a insemnat si o devalorizare puternica a monedei nationale in fata valutelor internationale, care a determinat o evolutie negativa a parametrilor financiari, cresterea preturilor, reducerea salariilor, suspendarea veniturilor suplimentare specifice perioadei Sarbatorilor de la sfarsit de an etc. Dificultatile financiare din aceasta perioada au dus, pe langa reducerea volumului vanzarilor, si la o scadere importanta a profitabilitatii din ultima parte fata de cea de pe parcursul anului.


Flamingo

FlamingoFlamingo International ocupa a doua pozitie in topul primilor trei retaileri de electronice, electrocasnice si IT&C din Romania, date fiind afacerile realizate anul trecut, de 203 milioane euro.

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 16% anul trecut, fata de 2007, iar profitul operational a fost zero.

In ceea ce priveste vanzarile pe categorii de produse, reprezentantii Flamingo sustin ca anul trecut au inregistrat valori duble pe segmentul de LCD-uri si plasme, de la 25.000 de unitati in 2007, la 50.000 de unitati in 2008, precum si valori triple pe segmentul de notebook-uri, de la 18.000 de unitati in 2007, la 60.000 de unitati in 2008.

Evolutia pietei din care face parte a fost caracterizata de un trend ascendent in prima jumatate a lui 2008 si de o scadere semnificativa in ultimul trimestru - de aceea, in ansamblu, evolutia anuala a fost neutra anul trecut, comparativ cu 2007. Astfel, retailerul apreciaza ca valoarea totala a pietei de profil s-a situat la o valoare comparabila cu cea atinsa in 2007, de aproximativ 1,1 miliarde euro.

Domo

DomoRetailerul de electronice si electrocasnice Domo a avut, in 2008, afaceri cu 4% mai mari decat in anul precedent, pana la circa 200 milioane euro.

"In 2008 am realizat o cifra de afaceri cu 4% mai mare in euro, fata de 2007. Pentru 2009, avem ca obiectiv avansul cifrei de afaceri pana la 230 de milioane euro si obtinerea unui profit de 2-3% din afaceri", a spus directorul de marketing al companiei, Gabriela Mandrea.





Cum arata topul celor mai mari retaileri in ultimii trei ani

Cum arata topul celor mai mari retaileri in ultimii trei ani
Cifra Afaceri 2006 Rata crestere fata de 2005 Cifra Afaceri 2007 Rata crestere fata de 2006 Cifra Afaceri 2008 Rata crestere fata de 2007
1.Altex 212,5 mil. euro -24% 300 mil. euro +35% 344 mil. euro +8,5%
2.Flamingo 151,19 mil. euro 171 mil. euro +11% 203 mil. euro +16%
3. Domo 122,6 mil. euro +3% 193 mil. euro +58% 200 mil. euro +4%