BUCHAREST MARATHON

BUCHAREST MARATHONDin anul 2008 de cand a fost lansat Maratonul International Bucuresti ca eveniment international, organizat de catre Asociatia Bucharest Running Club, bugetele totale au provenit exclusiv de la parteneri, sponsori, contributii ale persoanelor fizice, taxe de participare fara nici o contributie de la bugetul de stat , deci fara contributie din bani publici.

Bugetul Maratonului International de la Bucuresti este orientativ avand in vedere ca multe produse si servicii sunt oferite de sponsorii si partenerii evenimentului. In 2010 evenimentul a avut un buget de aproximativ 500.000 euro, iar in 2011 bugetul a fost de peste 600.000 euro. Pentru anul acesta, organizatorii evenimentului vor studia evolutia si situatia economica atat la nivel global cat si la nivel national pentru a stabili cat vor aloca desfasurarii evenimentului.

In ceea ce priveste vizibilitatea evenimentului in strainatate, in 2010 au fost alergatori din 25 tari, anul trecut venind din peste 45 tari. „Evenimentul aduce sute de oaspeti care au ca pasiune alergarea si cu ocazia participarii la o competitie de atletism stradal , vin in orasul respectiv, se cazeaza, merg la restaurant, fac asa numitul turism sportiv”, sustin organizatorii evenimentului.

Foto: bucharest-marathon.com

BRD TROPHY

BRD TROPHYBugetul alocat pentru turneul de tenis, in ultimii 3-4 ani, se situeaza in jurul sumei de 900.000 de euro. "Este un buget de cheltuieli cu un discount pe care evenimentul il datoreaza in foarte mare masura sustinerii furnizorilor, partenerilor si colaboratorilor pasionati sau nu de tenis", sustin organizatorii evenimentului.

In ceea ce priveste distributia costului, BRD Trophy este sustinut 100% de finantare privata.

Aproximativ 60% din bugetul turneului este reprezentat de costuri legate de jucatori: premii, impozite, cazare, masa, transport, 30% reprezinta costurile operationale, iar restul de 10% constituie costurile legate de productie si marketing.

In privinta vizibilitatii la nivel mondial, Italia, Statele Unite, Franta, Belgia, America Latina, Rusia, Georgia, Cipru si Hong-Kong sunt zonele in care a fost preluat turneul in 2011. In ultimii ani, organizatorii au inregistrat o crestere mare a interesului international in jurul evenimentului din punctul de vedere al transmisiilor TV. Daca in urma cu 5 ani erau cam 4 tari in care se prelua evenimentul ,2011 a inregistrat de trei ori mai mult.

De anul acesta, BRD Trophy se muta in primavara, in luna aprilie in plin sezon de zgura, inainte de Roland Garros, ceea ce pentru BRD Nastase Tiriac Trophy ar putea insemna prezenta unor nume mai mari pe tabloul de concurs al turneului.

Foto: brd-nastase-tiriac-trophy.ro


TIFF

TIFFFestivalul International de Film Transilvania a avut un buget de 1,2 milioane euro in 2011. Anul acesta, organizatorii estimeaza o crestere a bugetului de peste 16%, la 1,4 milioane euro prin atragerea unor parteneri locali si internationali in proiect.

In ceea ce priveste distributia costului, evenimentul desfasurat la Cluj este 60% finantat privat si 40% finantat din bani publici, acesta fiind sprijinit anual de Centrul National al Cinematografiei, Ministerul Culturii, Primaria si Consiliul Local Cluj Napoca si Consiliul Judetean Cluj.

Echipa festivalului e formata din 293 persoane, dintre care 250 sunt angajati cu diferite tipuri de contracte, pe perioade si durate determinate. "Permanent, in decursul anului, echipa TIFF lucreaza cu o echipa formata din 5 oameni.Totodata, in cadrul festivalului lucreaza si peste 150 de voluntari", a declarat pentru Wall-Street.ro Tudor Giurgiu, directorul Festivalului International de Film Transilvania.

Pentru 2012, organizatorii estimeaza ca vor ramane la aceasi compozitie a echipei si numarului de colaboratori. Comparativ cu 2010, TIFF a marit numarul de colaboratori/angajati platiti cu 20%.

Evenimentul are o vizibilitate evidenta in strainatate, lucru dovedit de multitudinea articolelor din presa internationala sau din mediul online despre festival.

Foto: Cosmin Ignat, Tiff.ro


FESTIVALUL GEORGE ENESCU

FESTIVALUL GEORGE ENESCULa editia cu numarul XX, desfasurata in 2011, peste 16.000 de turisti din tara si strainatate au asistat la cele 125 de manifestari artistice.

Bugetul de organizare al Festivalului George Enescu din 2011 a fost de aproximativ 7,5 milioane euro. Tot pentru evenimentul din 2011, suma de la bugetul de stat a acoperit 85% din costuri reprezentate de onorarii, cazare, transport extern, publicitate externa, premii concurs si chiria salilor.

Prin sponsorizare, au fost acoperite cheltueilile de transport local, publicitate interna (outdoor, tiparituri, bannere), catering, amenajare acustica a salilor etc.

Pentru Festivalul George Enescu lucreaza noua angajati permanenti ai Artexim si restul sunt colaboratori (10 pe perioada mai – septembrie si 100 pe perioada august – septembrie ) astfel, un total aproximativ 120 lucreaza o data la doi ani pentru organizarea si buna desfasurare a evenimentului.

Pentru urmatorul festival ce se va desfasura in 2013, organizatorii au inceput deja pregatirile la programul evenimentelor artistice.

Foto: festivalenescu.ro


CONCERTUL RHCP DIN BUCURESTI

CONCERTUL RHCP DIN BUCURESTILuna august a acestui an coincide si cu unul din cele mai importante evenimente muzicale desfasurate vreodata in Romania: formatia Red Hot Chili Peppers va sustine primul concert in Romania.

Un astfel de eveniment atrage dupa sine si cheltuieli pe masura, bugetul concertului RHCP fiind „in constructie, insa de ordinul milioanelor de euro”, spune pentru Wall-Street.ro Laura Coroianu, CEO Emagic - organizatorul spectacolului care va avea loc in luna august pe National Arena.

In ceea ce priveste distributia costului, Emagic organizeaza concerte cu risc propriu, finantarea fiind privata.

Vizibilitatea in strainatate este un alt punct forte al evenimentului, Red Hot Chili Peppers fiind una din cele mai indragite si longevive trupe de rock din lume: „Avand in vedere ca nu vor concerta nici la Belgrag si nici la Budapeste, ne asteptam la un mare flux de turisti din zona, a declarat Laura Coroianu, CEO Emagic pentru Wall-Street.ro

Foto: redhotchilipeppers.com


FINALA EUROPA LEAGUE 2012

FINALA EUROPA LEAGUE 2012Luna mai a anului acesta marcheaza primul eveniment cu adevarat important pentru sportul romanesc. National Arena va gazdui finala competitiei Europa League.

Oficialii UEFA nu au furnizat date legate de impactul economic pe care il va genera finala de la Bucuresti, insa Institutul Elvetian, mandatat de oficialii UEFA, a furnizat cateva detalii legate de finala desfasurata in 2010.
Competitia UEFA Europa League, disputata in 2010 in Hamburg, a generat vanzari de circa 24,2 milioane euro si un total de 32,8 milioane euro in ecomomia Germaniei.

Exclusiv finala, dintre Atletico Madrid si Fulham a generat vanzari de 12,7 milioane euro in zona Hamburg si un total de 16,5 milioane euro in Germania.

Totodata, mai trebuie luat in considerare faptul ca impactul economic intre cele doua orase si tari (Bucuresti-Hamburg/Germania-Romania) nu este acelasi.

Foto: nationalarenabucuresti.ro