2000 - Inagurarea hotelului Marriott

2000 - Inagurarea hotelului MarriottUnul dintre cele mai importante evenimente din ultimul deceniu pe piata luxului a fost inagurarea Marriott in anul 2000, hotelul cu cea mai mare galerie comerciala, considera Oliver Petcu, managing director CPP Luxury Industry Management Consultants. Mai mult decat atat, unitatea avea sa devina JW Marriott, linia de lux a lantului Marriott, primul JW Marriott din Europa

Chiar si la 9 ani de la momentul inaugurarii, dupa ce piata s-a aglomerat cu hoteluri de cinci stele in Bucuresti, un top al celor mai bune hoteluri de lux din Capitala realizat de compania de consultanta CPP pe baza unor criterii ce tin de serviciile acordate de hoteluri, facilitatile si dotarile specifice hotelurilor de lux, claseaza JW Marriott pe prima pozitie.

Locul 1: JW Marriott
Cele mai bune servicii pentru conferinte
Cele mai bune camere
Cele mai bune servicii SPA/Fitness/Health

Locul 2: Howard Johnson
Cel mai bun pentru calatorii de afaceri
Cea mai buna locatie si spatiu de parcare

Locul 3: Hilton Athenee Palace
Cele mai bune servicii
Cea mai buna mancare

2007 - Deschiderea magazinului Rolex

2007 - Deschiderea magazinului RolexTot in cadrul hotelului JW Marriott, in anul 2007 avea loc un alt eveniment marcant pentru industria luxului: magazinul Rolex era deschis in cadrul galeriei Marriott, primul magazin monobrand al unei marci de ceasuri de lux din Romania.

La trei ani de la lansarea pe piata locala, retailerul local de lux Chronolink a deschis la inceputul lunii noiembrie a anului trecut al doilea boutique monobrand Rolex, dupa o investitie de 500.000 de euro. Magazinul este situat pe Calea Victoriei si se intinde pe o suprafata de 60 de metri patrati.

2008 - Louis Vuitton intra pe piata din Romania

2008 - Louis Vuitton intra pe piata din RomaniaUn alt moment important pentru industria luxului din Romania il reprezinta deschiderea magazinului Louis Vuitton - primul magazin de lux realizat prin investitie proprie de catre un brand international de lux in Romania. In opinia lui Oliver Petcu, aceasta lansarea a fost o recunoastere a maturitatii pietei.

Astfel, grupul international din industria luxului Moet Hennesy Louis Vuitton (LVMH), controlat de miliardarul francez Bernard Arnault, a deschis primul magazin in Romania, amplasat in cadrul hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitala, pentru brandul Louis Vuitton.

„Deschiderea magazinului din Bucuresti confirma dorinta Casei de a participa activ la deschiderea granitelor Europei si sa impartasim astfel mostenirea istorica comuna. Bucurestiul este un oras activ si suntem fericiti sa le oferim clientilor nostri locali cea mai mare atentie si cele mai bune servicii in tara lor si sa-i facem sa se bucure de savoire-faire-ul Louis Vuitton”, declara atunci Jean-Marc Gallot, presedintele Louis Vuitton Europe.

2008 - Inchiderea magazinului Hugo Boss

2008 - Inchiderea magazinului Hugo Boss“Inchiderea magazinului Hugo Boss, prima franciza a unui brand de lux care nu a rezistat pe piata locala, este un exemplu cum lipsa de experienta si un management defectuos pot duce la falimentul marcii”, declara Oliver Petcu pentru Wall-Street.ro.

Magazinul a fost deschis in sistem de franciza in anul 2003, de catre Victor Sarkis, manager general al Papillon Beauty Fashion, dupa o investitie de 450.000 de dolari; era situat pe Calea Victoriei si ocupa o suprafata de 280 de metri patrati.

2009 - Inagurarea Hilton Sibiu

2009 - Inagurarea Hilton SibiuHilton Sibiu a fost primul hotel de 5 stele parte a unui lant hotelier de renume, inaugurat in afara Bucurestiului.

Astfel, Hotelul Palace Resort&Spa din Sibiu, controlat de omul de afaceri Nicolae Minea, a fost inaugurat sub brandul Hilton, dupa o investitie de aproximativ 25 milioane de euro. Hotelul vizeaza atragerea clientilor atat pe partea de business, dar si pe cea de leisure prin facilitatile pe care le pune la dispozitie.

2010 - Lansarea Indexului Artmark: Un barometru al pietei investitiilor in arta

2010 - Lansarea Indexului Artmark: Un barometru al pietei investitiilor in artaPiata de arta din Romania se caracterizeaza printr-un randament anual mediu de 27%, in ultimii 15 ani, mai mare decat cel al investitiilor in aur, terenuri sau valori mobiliare. Cu toate acestea, tara noastra a fost pana in 2010 singura din Europa care nu punea la dispozitia potentialilor investitori o radiografie completa a tranzactiilor publice, a randamentelor anuale si a cotelor fiecarui artist.

Toti jucatorii din piata intervievati de Wall-Street.ro considera ca, desi instrumentul este unul esential pentru dezvoltarea pietei, nu este suficient pentru a reflecta toate aspectele specifice acestui domeniu si nu are cum sa surprinda anumite aspecte proprii lucrarilor de arta, care merg mai departe de cifre si statistici:

- Indexul cuprinde doar operele vandute in cadrul licitatiilor publice, astfel ca nu poate reflecta piata in ansamblu. Tranzactiile publice reprezinta doar varful iceberg-ului unei intregi piete de tranzactii private – galerii, dealeri, targuri.
- Sunt prezentati doar artistii romani care vand in Romania, desi o mare parte dintre ei au vanzari considerabile in strainatate.

In ciuda controverselor, jucatorii si investitorii de pe aceasta piata considera ca indexul reprezinta o arma pentru client si il inzestreaza pe acesta cu un instrument pentru a nu mai fi pacalit de catre falsii specialisti.

Date despre piata cuprinse in Indexul Artmark:

- Randamentul anual mediu al pietei romanesti de arta in ultimii 15 ani a fost de 27,04%, mai mare decat randamentul anul mediu, aferent aceleiasi perioade, al investitiilor in aur, terenuri sau valori mobiliare;
- Randamentul mediu in 2008 a crescut cu 37.38% fata de 2007;
- Randamentul mediu pentru primele 9 luni din 2009 a crescut cu 39,92% fata de aceeasi perioada a anului 2008, o cresterea anuala a randamentului de 6,8% in perioada de criza.

2010 - Cea de-a treia participare Ingrid Vlasov la Saptamana Modei de la Paris

2010 - Cea de-a treia participare Ingrid Vlasov la Saptamana Modei de la ParisCea de-a treia participare a designer-ului Ingrid Vlasov in cadrul calendarului oficial al saptamanei modei de la Paris este o performanta neatinsa de niciun alt designer roman. Mai mult, tinutele din colectia precedenta au fost achizitionate de celebritati printre care se numara si Lady Gaga.

“Produsele Ingri Vlasov se vand azi in Maria Luisa unul din magazinele concept store de referinta din capitala franceza”, completeaza consultantul Oliver Petcu.

Confirmarea ca designer care merita promovat peste hotarele a venit de la Federatia Franceza de Moda.

Creatoarea romanca a prezentat in capitala mondiala a modei noua sa colectie pentru sezonul primvara-vara 2011, inspirata din opera lui Brancusi.

Sursa foto: Flu.ro