Fantana in birou

Fantana in birouCele mai neobisnuite dorinte ale companiilor cu privire la viitorul sediu sunt legate de amenajarea spatiului de lucru, de numarul locurilor de parcare sau de amplasamentul toaletelor, potrivit informatiilor furnizate in exclusivitate pentru Wall-Street.ro de catre compania de consultanta imobiliara CB Richard Ellis (CBRE).

“Mersul pe bicicleta castiga din ce in ce mai multi adepti in Bucuresti, iar companiile acorda o atentie mai mare angajatilor care aleg acest mijloc de transport. Astfel, am avut cateva cereri din partea chiriasilor de amenajare a unor cabine de dus pentru cei care vin cu bicicleta la birou”, povestesc reprezentantii CBRE.

O alta cerere neobisnuita a fost legata de conceptul feng-shui, concept care, in domeniul amenajarilor, atrage din ce in ce mai multi adept, aspect vizibil si in cerintele de pe piata de birouri. “Am avut cateva solicitari pentru birouri cu vedere catre apa sau chiar pentru o fantana in birou. Apa in feng shui reprezinta un mijloc de a trai in bogatie, ea inseamna castiguri”, mai spun cei de la CBRE.

Cate o toaleta pentru fiecare director

Cate o toaleta pentru fiecare directorNici toaletele nu sunt omise in cerintele companiilor care decid sa isi schimbe sediul. Consultantii au primit astfel o solicitare mai putin obisnuita in ceea ce priveste baile, si anume amenajarea cate unei toalete pentru fiecare director.

Un alt aspect la care tin companiile este legat de interactiunea intre angajati. “Chiriasii pun accent pe amenajarea spatiului conform necesitatilor si obiectului de activitate al firmei si, de obicei, vin cu lista modificarilor pe care le doresc. O astfel de solicitare a fost introducerea unei scari interioare intre cele doua etaje inchiriate de o companie intr-o cladire de birouri”, povestesc brokerii CBRE.

Spatiu pentru relaxare

Spatiu pentru relaxareNici relaxarea angajatilor nu este uitata. Chiar daca in piata exista presiune pe eficienta cat mai mare si obtinerea unui cost cat mai bun, sunt insa si chiriasi care doresc amenajarea unor spatii adiacente celor de lucru. “Am primit cereri pentru zone de recreere, precum camere pentru masaj, sali de sport dotate cu mese pentru tenis de masa, mese de biliard sau cateva aparate de fitness, precum si pentru si gradinite. Am intalnit chiar o companie care a cerut un loc special pentru amenajarea unui «quiet room» – o sala unde angajatii intra fara telefoane mobile pentru cateva minute pentru a se deconecta de la stresul specific muncii de birou”, afirma cei de la CBRE.

In Bucuresti o mare problema o reprezinta locurile de parcare. Daca unele companii prefera sa faca o economie la acest capitol, altele sunt dispuse sa rezerve cat mai multe locuri. “Nu mica ne-a fost mirarea cand am intalnit o solicitare pentru opt locuri de parcare din partea unei firme cu 12 angajati”, spun consultantii. In piata spatiilor de birouri, cel mai des intalnita practica este rezervarea unui loc de parcare la fiecare 50 mp de birouri inchiriati.

Topul celor mai neobisnuite solicitari ale companiilor la schimbarea sediului se incheie cu rezervarea unei sali de circa 30 mp special pentru amenajarea unei biblioteci.