Locul 1: The Group

Locul 1: The GroupThe Group este si in acest an cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala, cu afaceri de aproximativ 108,8 milioane de euro, in crestere cu 27,5% comparativ cu 2009.

“Castigam trei din patru licitatii la care participam, deci am adaugat cativa clienti in portofoliu anul trecut. Cel de-al doilea motiv este legat de faptul ca ne-am bucurat sa avem clienti precauti dar si indrazneti, in acelasi timp, pentru ca o parte din cei cu bugete insemnate chiar si-au marit bugetele anul trecut fata de 2009. Si cel de-al treilea motiv, important si el, este ca am adaugat noi companii in grup”, explica in urma cu cateva luni Mihaela Nicola (foto), CEO al holdingului de comunicare.

Cresterea este impresionanta avand in vedere ca publicitatea a fost unul dintre cele mai lovite domenii de criza, foarte multi advertiseri hotarand sa reduca semnificativ bugetele de promovare.

“Anul trecut am pasit foarte activ in zona de retail marketing, in zona de productie de materiale publicitare si in zona de trade events. Si numai ultimele trei companii adaugate au insumat cifre de afaceri cu sase zerouri”, mai spune Mihaela Nicola.

Cele trei noi agentii care au intrat in portofoliul The Group sunt Field Star (fosta companie BrandsOn Marketing, care opereaza in zona de retail marketing), Autentic Evenimente si Consultanta (companie specializata in activitatea de evenimente si consultanta pentru trade marketing) si Your Promo Innovaty (productie de materiale publicitare).

Holdingul fondat in 2005 ca un business de familie de catre sotii Mihaela Nicola si Zoltan Szigeti este cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala si totodata cel mai mare puternic grup autohton, actionariatul fiind 100% romanesc.

Grupul format din 17 agentii a avut anul trecut un profit de 6,3 milioane de euro si 157 de angajati.



Sursa: Ministerul de Finante

Locul 2: Ogilvy

Locul 2: OgilvyPe locul al doilea in clasament se afla Ogilvy, grupul condus de Manuela Necula avand anul trecut un business de 63,9 milioane de euro, in scadere cu 13,7% comparativ cu 2009.

Cu toate ca si-a micsorat cifra de afaceri, grupul s-a mentinut si anul trecut pe locul al doilea in top si a trecut de la pierderi de aproximativ 175.000 de euro la un profit net in jurul a 1,68 milioane de euro.

"Anul trecut a fost extrem de provocator pentru Ogilvy, mai ales ca a demarat cu o realocare internationala a unuia dintre cei mai mari clienti ai grupului, catre o alta agentie. Ne-am mobilizat fortele, am strans randurile si am reusit sa adaugam in portofoliu branduri noi. Pana in prezent, politica noastra de dezvoltare a fost organica si a exclus achizitiile, iar faptul ca, intr-o piata in scadere, unele din companiile grupului au reusit sa creasca, precum si evolutia profitului la nivel de grup, e o confirmare a faptului ca bazele businessului nostru sunt corecte si sanatoase", spune Manuela Necula (foto), directorul general al Ogilvy.

La inceputul anului, doi dintre cei mai importanti clienti ai grupului - British American Tobacco si Petrom - au incheiat colaborarea cu Ogilvy, insa ulterior acesta si-a adaugat in portofoliu conturile Tarom, Ford, Lactalis, Sollers PPD, GDF Suez, Peli Filip, The Money Channel si un proiect al GlaxoSmithKline.

Managerul Ogilvy spunea in urma cu cateva luni ca 2010 a fost un an dificil pentru intreaga industrie de comunicare, un an in care proiectele interesante nu au fost numeroase si in care agentiile au fost acuzate "de scaderea calitatii produsului care iese pe sticla".



Sursa: Ministerul de Finante

Locul 3: Leo Burnett

Locul 3: Leo BurnettLeo Burnett a ramas si anul trecut pe locul al treilea, grupul condus de fratii Ioana si Stefan Iordache (foto) inregistrand o cifra de afaceri de 56,4 milioane de euro, mai putin cu 8,8% fata de 2009.

Grupul a inceput sa devina din ce mai activ in zona de online, anul trecut Leo Burnett lansand agentiile Digital Star si The Geeks, care s-au adaugat iLeo, prima companie de interactive a grupului prezenta pe piata de la inceputul lui 2007.

Cele sapte agentii ale Leo Burnett au avut anul trecut un profit net de 1,8 milioane de euro si 158 de angajati.

Locul 4: Lowe

Locul 4: LoweGrupul Lowe Romania a crescut cu aproximativ un milion de euro anul trecut, acesta raportand o cifra de afaceri de 51,6 milioane de euro.

Pe de alta parte, grupul si-a redus profitabilitatea aproape la jumatate, obtinand un profit net in jurul a 610.000 de euro.

“Desi 2010 a fost un an in care piata de comunicare si-a continuat trendul descrescator, noi am reusit sa compensam prin castigarea de noi clienti. Ne-am dovedit flexibilitatea si capacitatea de a-i sustine pe clientii nostri si am preferat sa ne reducem profitul pentru a mentine standardele”, spune Veronica Savanciuc (foto), presedintele & CEO al grupului.

Pentru acest an, managerul estimeaza ca businessul va creste cu aproximativ 10%, datorita clientilor nou castigati, iar profitul va fi similar cu cel de anul trecut.

Grupul a fost infiintat in anul 1993, iar in prezent are cinci agentii care lucreaza pentru clienti precum Bergenbier, BMW, Crucea Rosie Romana, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Johnson&Johnson, KIKA, Labormed, Orange, RBS - Royal Bank of Scotland, Unilever.



Sursa: Ministerul de Finante

Locul 5: McCann Erickson

Locul 5: McCann EricksonAnul trecut a fost unul in care grupul McCann Erickson a scazut atat in privinta cifrei de afaceri cat si a profitabilitatii, unul dintre factorii importanti in diminuarea businessului fiind pierderea bugetului de media al Vodafone, al doilea operator de telecomunicatii de pe piata locala si unul dintre cei mari investitori in publicitate.

In 2010, grupul condus de Bogdan Enoiu (foto) si-a diminuat afacerile cu 16,3% la 50,5 milioane de euro, in timp ce profitul a scazut cu in jur de 320.000 de euro la 1,98 milioane de euro.

Ultimele luni par sa fi adus insa soarele pentru grupul de langa Piata Romana pentru ca in iunie a castigat primul mare premiu al unei agentii romanesti la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume, iar din octombrie va gestiona din nou contul de media al Vodafone, estimat la circa 15 milioane de euro.

Locul 6: Centrade Saatchi&Saatchi

Locul 6: Centrade Saatchi&SaatchiAnul trecut a adus o scadere usoara pentru Centrade Saatchi&Saatchi, grupul fondat de Radu Florescu (foto) raportand o cifra de afaceri de 49,8 milioane de euro, fata de 53 de milioane in 2009.

Cu toate acestea, grupul si-a marit profitabilitatea cu aproape 0,2 milioane de euro la 1,55 milioane de euro.

In 2010, pentru cele sapte agentii ale grupului lucrau aproape 160 de persoane.

Locul 7: Omnicom

Locul 7: OmnicomOmnicom Media Group a inregistrat o crestere importanta anul trecut datorita preluarii contului de media al Vodafone Romania, unul dintre cei mai mari advertiseri, ca urmare a castigarii acestui client la nivel international de catre grup.

Astfel, cele trei agentii ale grupului condus de Carmen Tanasie (foto) au raportat in 2010 o cifra de afaceri de 30,9 milioane de euro, mai mult cu aproape 35% comparativ cu 2009.

In acelasi timp, profitul net s-a micsorat cu 36,7% la in jur de 0,3 milioane de euro.



Datele financiare ale grupului Omnicom au fost oferite de reprezentantii grupului.

Potrivit Ministerului de Finante, cifra de afaceri a Omnicom Romania a fost anul trecut de circa 1,75 milioane de euro deoarece agentiile din grupul Omnicom au raportat doar valoarea comisioanelor primite. Spre deosebire, majoritatea grupurilor de comunicare inregistreaza in cifra de afaceri publicata la Ministerul de Finante valoarea spatiului publicitar intermediat intre client si furnizorul de media.

Locul 8: BBDO Romania

Locul 8: BBDO RomaniaGrupul BBDO Romania, condus de Nora Marcovici (foto), a avut anul trecut o cifra de afaceri de 26,9 milioane de euro, mai putin cu 20% comparativ cu 2009.

In acelasi timp, grupul a trecut de la un profit net de circa 0,3 milioane de euro la pierderi de aproape 0,4 milioane de euro.

In 2010 pentru cele sapte agentii ale BBDO Romania in jur de 250 de persoane.

Locul 9: Publicis

Locul 9: PublicisPublicis, grupul al carui CEO este Teddy Dumitrescu, a raportat in 2010 o cifra de afaceri de 25, 5 milioane de euro, in scadere cu 20,5% fata de anul anterior.

Insa, profitul net al celor cinci agentii care formeaza grupul a crescut cu aproape 40% la aproximativ un milion de euro.

In 2010, Publicis a avut in jur de 165 de angajati.




Locul 10: Havas

Locul 10: Havas2010 a fost un an de crestere usoara pentru Havas, grupul condus de Adrian Dura (foto) majorandu-si afacerile cu un milion de euro la 11 milioane de euro.

In acelasi timp, compania si-a majorat profitul net cu circa 30.000 de euro, ajungand la aproape 175.000 de euro.

Pentru cele doua agentii ale grupului lucrau in 2010 peste 50 de persoane.

Desi se afla intre primele zece grupuri de comunicare de pe piata locala, Havas a avut anul trecut o cifra de afaceri mai mica decat cea a Mercury360, cea mai mare agentie independenta din Romania. In 2010, agentia condusa de Radu Miu a avut un business de 17,3 milioane de euro.