10. Singurele trei intrebari care conteaza, de Ken Fisher

10. Singurele trei intrebari care conteaza, de Ken FisherTitlul original al editiei vandute pe Amazon.com este “The Only Three Questions That Count: Investing by Knowing What Others Don't”, iar editura care a publicat cartea apartine chiar lui Fisher.

Pretul cartii pe Amazon este de 24 dolari, fara a include taxele.

In Romania, cartea a fost editata de InJoy Books in 2009 si se gaseste pe rafturile librariilor la pretul mediu de 89 de lei.

“Singurele 3 intrebari care conteaza” se structureaza in jurul ideii lui Fisher conform careia succesul unui investitor consta in aplicarea unui algoritm alcatuit din trei intrebari, potrivit descrierii realizate de retailerului Diverta.

In lucrarea de fata, Ken Fisher arunca in aer toate miturile conventionale legate de piata, pe care sunt bazate cele mai multe decizii legate de investitii, si ne dezvaluie o metodologie precisa prin care poti ajunge sa stii ceea ce altii nu stiu.

Metodologia, care l-a ajutat pe Fisher sa atinga un succes extraordinar de-a lungul carierei sale in sfera financiara, consta in formularea a trei intrebari simple. Prima te va ajuta sa vezi lucrurile asa cum sunt ele in realitate. Cea de-a doua te va invata sa vezi lucrurile care celorlalti investitori le scapa. in final, cea de-a treia intrebare te va ajuta sa intelegi relatia pe care o ai practic cu piata.

Sursa foto: Amazon.com

9. Cum sa-ti faci prieteni si sa influentezi oameni de Dale Carnegie

9. Cum sa-ti faci prieteni si sa influentezi oameni de Dale CarnegieAparuta cu mai bine de 70 de ani in urma sub titlul How to Win Friends & Influence People, cartea se comercializeaza acum la preturi cuprinse intre 2 dolari (copii cu coperta necartonata si folosite) si 180 dolari (editie de colectie).

Printre sfaturile date de Carnegie celor care vor sa-si faca mai multi prieteni se numara si: nu critica, nu condamna, nu te plange, zambeste, retine numele interlocutorilor, pune pret pe pasiunile lor, sau fii un bun ascultator.

Sursa foto: Amazon.com

8. Getting Things Done: Arta productivitatii fara stres de David Allen

8. Getting Things Done: Arta productivitatii fara stres de David AllenCartea, bazata pe ideea ce avea sa devina o adevarata filozofie, numita, pe scurt, GTD, se intituleaza, in original “Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity” si se comercializeaza la preturi intre 3,9 si 13 dolari, in functie de editie si starea exemplarului.

GTD este un mod de gandire ce presupune externalizarea sarcinilor prin eliberarea mintii de povara lor. Astfel, in loc sa tinem minte toate lucrurile pe care le avem de facut, ne putem concentra asupra rezolvarii lor.

Cheia este sa te gandesti mereu la urmatoarea sarcina de rezolvat, potrivit descrierii de pe Trainart.

Sursa foto: Amazon.com

7. Bani reali: Investitii sanatoase intr-o lume nebuna de Jim Cramer

Aparuta in 2005, la editura Simon & Schuster, sub titlul original “Jim Cramer's Real Money: Sane Investing in an Insane World”, cartea este comercializata pe Amazon la preturi cuprinse intre 3 si 20 de dolari, in functie de format si stare.

Jim Cramer, in cartea “Bani reali: Investitii sanatoase intr-o lume nebuna”, spunea ca un investitor trebuie sa iubeasca o actiune atunci cand ii aduce bani. In caz contrar, trebuie sa scape de ea!

Sursa foto: Amazon.com

6. Clipeste: Puterea gandirii fara a gandi, de Malcolm Gladwell

6. Clipeste: Puterea gandirii fara a gandi, de Malcolm GladwellDisponibila si la noi in tara, atat in varianta in engleza, in original, editata de Penguin Books, la pretul de 55 de lei in reteaua Librarie.net, cartea lui Malcolm Gladwell “Blink: The Power of Thinking Without Thinking”, despre primele doua secunde cand privim pe cineva sau ceva se vinde pe Amazon.com la pretul mediu de 15 dolari.

De cate informatii avem nevoie pentru a ne face o parere? Sa ne incredem in deciziile luate in mod constient, in cunostinta de cauza, dupa o cantarire prealabila a tuturor aspectelor implicate sau sa dam ascultare si vocii interioare de moment, impulsului instinctiv, pornit mai degraba din inconstient, din spatele usilor inchise ale mintii? Pot fi deciziile de moment la fel de valoroase si valide ca si cele bine analizate? Si mai ales, in ce colt al mintii noastre se iau aceste decizii? La toate aceste intrebari puteti incerca sa va raspundeti dupa citirea cartii (S)Clipirea, publicata de editura Amaltea in 2005, colectia Mileniul Trei.

Sursa foto: Amazon.com

5. Tata bogat, tata sarac: Educatia financiara in familie de Robert T. Kiyosaki

5. Tata bogat, tata sarac: Educatia financiara in familie de Robert T. KiyosakiAparuta sub titlul original de “Rich Dad, Poor Dad: What the Rich Teach Their Kids About Money--That the Poor and Middle Class Do Not!”, cartea lui Kiyosaki se vinde pe Amazon la pretul mediu de 10 dolari.

La noi in tara, Curtea Veche a lansat a treia editie a cartii in 2008, aceasta fiind pusa in vanzare in librariile editurii la pretul de 25 lei.

„Principalul motiv pentru care oamenii se lupta cu dificultatile financiare este acela ca au trecut prin scoala fara sa invete nimic despre bani. Rezultatul este ca invata sa lucreze pentru bani… dar nu invata niciodata sa puna banii sa actioneze pentru ei.“ , declara Robert T. Kiyosaki.

Sursa foto: Amazon.com

4. Eseurile lui Warren Buffett : Lectii pentru America Corporatista de Warren Buffett

4. Eseurile lui Warren Buffett : Lectii pentru America Corporatista de Warren BuffettCartea “Oracolului din Omaha”, aparuta in 2001 si revizuita ulterior de editura The Cunningham Group, sub titlul original “The Essays of Warren Buffett : Lessons for Corporate America “ se vinde pe Amazon.com la preturi cuprinse intre 8 si 20 de dolari.

„Dintr-un motiv sau altul, oamenii se orienteaza mai mult dupa pretul actiunii decat dupa valoare. Ceea ce nu functioneaza este atunci cand incepi sa faci lucruri pe care nu le intelegi sau pentru ca au functionat cu o saptamana in urma, la altcineva. Cel mai stupid motiv din lume de a cumpara o actiune este sa o cumperi pentru ca se afla in urcare.”, spunea Buffett in prezentarea cartii.

Sursa foto: Amazon.com

3. Excelenta in afaceri. De ce anumite companii reusesc saltul de la bun la excelent, iar altele nu? De Jim Collins

3. Excelenta in afaceri. De ce anumite companii reusesc saltul de la bun la excelent, iar altele nu? De Jim CollinsAparuta in 2001, sub titlul “Good to Great: Why Some Companies Make the Leap... and Others Don't” , cartea lui Jim Collins ocupa locul trei pe podiumul Amazon.com, fiind pusa in vanzare la pretul mediu de 18 dolari americani.

In Romania, cartea a fost publicata de editura Curtea Veche si se gaseste in reteaua de librarii, la pretul mediu de 35 lei.

Bazata pe un proiect de cercetare extins pe durata a 5 ani, aceasta carte a fost rezultatul eforturilor de analiza a peste 1.400 de companii incluse in Fortune 500, din care - in final - numai 11 au indeplinit criteriile de excelenta in afaceri. Iar rezultatele acestor eforturi de cercetare nu au intarziat sa apara. In anul publicarii sale, cartea a fost desemnata de Business Week printre primele 10 carti de afaceri din SUA. Apoi s-a mentinut ani de zile in topul New York Times al celor mai bine vandute carti de non-fictiune. Editura HarperCollins, care a publicat editia americana a cartii, o nominalizeaza si astazi printre lucrarile sale economice cu un imens succes. Iar USA Today o includea in 2005 printre titlurile care inregistrasera cele mai mari vanzari. In 2006, Wall Street Journal a cotat cartea de fata printre primele 10 din domeniu. In fine, la data publicarii editiei in limba romana, lucrarea de fata se afla printre primele 10 carti de afaceri si investitii comercializate prin Internet, potrivit descrierii de pe site-ul Librarie.net.

Sursa foto: Amazon.com

2. Bani Nebuni: Faci bani cand te uiti la televizor de Jim Cramer

2. Bani Nebuni: Faci bani cand te uiti la televizor de Jim CramerAparuta sub titlul de “Jim Cramer's Mad Money: Watch TV, Get Rich” cartea se vinde pe Amazon.com la pretul mediu de 17 dolari, fara taxe.

Jim Cramer este cunoscut ca un campion al investitorilor de “talie mijlocie”. Emisiunea sa, “Mad Money” ii invata pe oamenii obisnuiti sa cumpere si sa vanda actiuni, sa se fereasca de pericolele de pe pietele de capital si sa adune cat mai mult profit.

Sursa foto: Amazon.com

1. Freakonomics (Revizuita si reeditata) de Steven D. Levitt

1. Freakonomics (Revizuita si reeditata) de Steven D. LevittCu titlul original de “Freakonomics [Revised and Expanded]: A Rogue Economist Explores the Hidden Side of Everything”, cartea lui Steven D. Levitt este cea mai vanduta carte de business si coaching de pe Amazon.com, unde pretul mediu este de 17 dolari, fara taxe adaugate si fara transport.

In Romania, cartea a fost editata in 2008 de Andreco Educational si se gaseste in librarii la un pret mediu de 45 lei.

In ciuda recomandarilor de elita ale lui Levitt (absolvent Harvard, doctorand al MIT, o multime de premii), acesta abordeaza economia intr-un mod remarcabil de neortodox. El a manifestat putin interes in genul de probleme financiare care vin in minte atunci cand oamenii se gandesc la economie; practic, abunda in modestie. Ceea ce il interesa pe Levitt erau lucrurile si dilemele de zi cu zi. Investigatiile sale erau un deliciu pentru cei care doreau sa afle cum functioneaza lumea intr-adevar, potrivit descrierii de pe Librarie.net.

Sursa foto: Amazon.com