Banci: BCR
Presa online a fost in luna mai 2010 cel mai comunicativ canal social media pentru brandurile din sectorul bancar. Aici s-au publicat 44% din totalul postarilor social media referitoare la aceste branduri.Top 5 cele mai vizibile branduri bancare in luna mai 2010:
1. BCR – 17% din postarile despre brandurile bancare;
2. CEC – 14%
3. ING – 11%
4. BRD – 11%
5. Raiffeisen - 9%
Auto: Dacia
Din totalul postarilor aparute in social media despre brandurile auto in luna mai 2010, cele mai multe au fost publicate pe Twitter (60%). Dintre cele 3 componente ale social media studiate: presa online, blogosfera si twittosfera romaneasca, canalul in care brandurile auto au fost mai discutate/mentionate a fost Twitter-ul.Top 5 cele mai vizibile branduri auto in luna mai 2010:
1. Dacia – 18% din postarile despre brandurile auto
2. BMW – 12%
3. Audi – 9%
4. Ford – 9%
5. Opel – 7%
Asigurari: Alianz Tiriac
Canalul cel mai comunicativ pentru brandurile din “asigurari” a fost in luna mai 2010 presa online. Aici s-au publicat 55% din totalul posturilor social media, posturi referitoare la brandurile din acest domeniu. In luna mai 2010 cele mai putine postari in care au fost mentionate branduri din domeniul asigurarilor s-au inregistrat in blogosfera (17%).Top 5 cele mai vizibile branduri din asigurari in luna mai 2010:
1. Alianz Tiriac – 17% din postarile despre brandurile din “asigurari”
2. Astra Asigurari – 15%
3. AIG – 14%
4. BCR Asigurari – 13%
5. Omniasig – 12%
IT: Google
Pentru brandurile din IT canalul social media cel mai comunicativ in luna mai a fost Twitter-ul, unde s-au publicat 60% din totalul postarilor social media despre brandurile din acest sector.Top 5 cele mai vizibile branduri IT in luna mai 2010:
1. Google - 71% din postarile despre brandurile IT
2. Microsoft – 16%
3. Adobe – 6%
4. IBM – 2%
5. Oracle – 2%
Electronice: iPhone
Dintre cele 3 canale social media studiate, cel mai comunicativ pentru brandurile de electronice a fost, in luna mai, Twitter-ul. Aici au fost publicate 71% din totalul postarilor despre brandurile electronice/electrocasnice. Cele mai putine astfel de postari s-au inregistrat in presa online.Top 5 cele mai vizibile branduri electronice in luna mai 2010:
1. Iphone/Apple - 40% din postarile despre brandurile de electronice
2. Nokia – 13%
3. Sony - 6%
4. HTC – 5%
5. Samsung – 5%
Telecom: Orange
Canalul cel mai comunicativ pentru brandurile din telecom a fost in luna mai Twitter-ul. Aici au fost publicate 47% din totalul postarilor despre brandurile din acest domeniu din social media.Top 5 cele mai vizibile branduri din telecom in luna mai 2010:
1. Orange - 32% din postarile despre brandurile telecom
2. Vodafone – 31%
3. Romtelecom – 11%
4. RCS - RDS - 11%
5. Cosmote – 7%
FMCG: Pepsi
Canalul in care s-au inregistrat cele mai multe mentionari ale brandurilor din FMCG a fost in luna mai blogosfera, 48% din totalul postarilor despre brandurile FMCG din social media.Top 5 cele mai vizibile branduri FMCG in luna mai 2010:
1. Pepsi – 9% din postarile despre brandurile FMCG
2. Silva – 8%
3. Coca-Cola – 8%
4. Avon – 7%
5. Ursus – 5%
Retail: Petrom
In luna mai, toate cele 3 canele social media studiate (presa online, blogosfera romaneasca si twittosfera romaneasca) au promovat brandurile din retail relativ in aceeasi masura: in blogosfera s-au inregistrat 36% din totalul postarilor despre aceste branduri, pe Twitter – 32% si in presa online – 32%.Top 5 cele mai vizibile branduri din Retail in luna mai 2010:
1. Petrom – 20% din postarile despre brandurile din retail
2. Rompetrol – 14%
3. Carrefour – 12%
4. OMV – 11%
5. Cora - 7%
In top 50 cele mai vizibile branduri in social media in luna mai 2010 se claseaza 10 branduri autohtone. Acestea sunt: Dacia, Petrom, BCR, Romtelecom, RCS-RDS, CEC, Rompetrol, Arctic, BRD si Silva. Citeste mai multe despre studiul Zelist.ro aici