Australia
Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 9000 de participanti din 8 tari – Franta, Germania, Marea Britanie, SUA, China, Australia, Brazilia si India. Brandurile au fost selectate de catre respondenti dintr-un set predeterminat de branduri, avand ca principal criteriu programele de sustenabilitate dezvoltate de acestea.In Australia, topul este dominat de marci globale, precum Google, Microsoft, Vodafone, Apple, Dove si IKEA. Singurul brand australian este Franklins & Family Supermarkets.
Franta
Franta, in schimb, are in top multe branduri cu origini locale: Yves Rocher, Veolia Environnement, Le Petit Marseillas, Belambra Clubs sau Electricite de France.Conform studiului, consumatorii din toate cele opt tari declara ca intentioneaza sa aloce o suma mai mare de bani pentru brand-urile “verzi” in anul urmator si ca cei mai multi consumatori doresc sa cumpere servicii sau produse de la companii cu politici de dezvoltare sustenabila.
Mai mult, consumatorii se asteapta ca marile companii sa aiba politici de dezvoltare durabila si protejare a mediului, respondentii din toate tarile punand pe primul loc ca importanta reducerea nivelului de substante toxice, iar pe urmatoarele locuri plasand gestionarea responsabila a resurselor de apa, reducerea cantitatilor de materiale folosite in procesul de ambalare si utilizarea de materiale reciclate.
Marea Britanie
Marea Britanie a votat si ea cu propriile branduri si companii. Cu exceptia IKEA, care ocupa ultima pozitite, toate celelalte branduri sunt britanice.Studiul Green Brands 2010 arata ca dorinta de a proteja mediul poate fi un atribut de brand extrem de relevant si un instrument puternic in slujba brandurilor.
“Scopul major al acestui studiu este sa informeze atat consumatorii, cat si companiile, de faptul ca preocuparile “green” devin parte a societatii in care traim, ca strategiile de sustenabilitate si responsabilitatea sociala aduc beneficii de ambele parti si mai ales devin un factor diferentiator in obtinerea atasamentului fata de un brand”, considera Dochita Zenoveiov, Managing Director Seed Consultants, partener exclusiv al Landor in Romania. Ea apreciaza ca “brandurile si companiile se pot apropia acum mai mult decat oricand de consumatori prin abordarea unor probleme locale de mediu si a unor preocupari sau interese ale acestora”.