Gandul

GandulRaportul confidential al Bancii Mondiale. Cum am putea avea autostrazi in Romania, titreaza Gandul pe prima pagina de astazi.

Romania nu are nicio strategie in domeniul transporturilor, plateste foarte scump intretinerea drumurilor, are "servicii de transport si infrastructura sub asteptarile romanilor si standardele europene", se arata intr-un raport al Bancii Mondiale care analizeaza activitatea si performanta ministerului Transporturilor si a catorva companii de stat din subordinea institutiei, precum CFR Calatori, CFR Marfa, CFR SA si Compania Nationala de Drumuri.

Potrivit expertilor BM, in domeniul Transporturilor, Romania suporta consecintele unor reforme incepute in anii trecuti si neterminate. Banca Mondiala atrage atentia asu-pra lipsei de politici cuprinzatoare in sectorul Transporturilor.

Curierul National

Curierul NationalPe prima pagina de astazi, Curierul National intreaba daca se vede luminita de la capatul tunelului.

Dupa doi ani de recesiune, Romania a ajuns sa vada luminita de la capatul tunelului, insa nu a reusit inca sa iasa din acest tunel al recesiunii, a atras atentia ieri economistul-sef al BCR, Lucian Anghel.

Potrivit acestuia, Romania trebuie sa ia in perioada urmatoare o serie de masuri care sa contribuie la relansarea economica in conditiile in care "una este sa vedem luminita si alta este sa iesim din tunel''.

Adevarul

AdevarulCotidianul Adevarul scrie pe prima pagina despre revolutia antisecurista la vecinii bulgari.

Premierul Boiko Borisov i-a cerut presedintelui Gheorghi Parvanov sa ii recheme pe cei 33 de diplomati securisti aflati inca la post.

Presedintele a refuzat, invocand faptul ca si in govern exista fost securisti. Drept urmare, Boiko Borisov l-a convins pe ministrul pentru diaspora sip e ministrul adjunct de interne sa is idea demisiile de onoare.

Lustratia diplomatilor este necesara pentru ca partenerii euroatlantici sa isi recapete increderea in Bulgaria, a explicat premierul.

Financiarul

FinanciarulLa acest moment, potrivit programului initial de constructie de autostrazi, Romania ar fi trebuit sa aiba peste 800 km dati in folosinta. In realitate, sunt doar 329, din care o treime construiti inainte de 1989, informeaza Financiarul, intr-o analiza despre autostrazile din Romania.

Potrivit programului initial, in decembrie 2010 urmau sa fie dati in folosinta 157 de kilometri de autostrada. Astfel, ar fi trebuit inaugurate tronsoanele Ogra - Campia Turzii, Cluj Vest - Mihailesti si Mihailesti - Suplacu de Barcau, din cadrul Autostrazii Transil­vania, cu un total de 137 de kilometri, plus tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei, lung de 20 de kilometri. Acestea s-ar fi adaugat tronsoanelor Campia Turzii - Cluj Vest (54 de kilometri) si Suplacu de Barcau - Bors (64 de kilometri) din Auto­s­trada Transilvania, al caror termen de finalizare era februarie 2010.



Romania Libera

Romania LiberaRomania Libera scrie pe prima pagina de astazi despre ambasadoarea lui Brancusi la New York.

De mai bine de un deceniu, Roxana Marcoci este curator la cel mai important muzeu de arta contemporana din lume - Museum of Modern Art (MoMA), New York. Ea a plecat din Romania la sfarsitul anilor ‘70, pe cand avea doar 19 ani. Una dintre expozitiile curente ingrijite de Roxana Marcoci contine o intreaga sectiune dedicata lui Brancusi.

Traseul de la Liceul George Cosbuc din Bucuresti la pozitia de curator in unul dintre cele mai importante muzee ale lumii a insemnat studii la Sorbona, specializari pe istoria artei la Hunter College si realizarea doctoratului la prestigiosul Institute of Fine Arts, din New York. Reperele profesionale o fac pe Roxana Marcoci sa se descrie ca o persoana cu mai multe radacini.