1. Livrari la domiciliu

1. Livrari la domiciliuMulti consumatori se plang de comenzile realizate la domiciliu prin telefon in urma unui program de Telemarketing sau prin e-mail. Deseori produsul prezentat nu corespunde deloc cu cel livrat, sau nu ajunge la solicitarea efectuata, scrie CNN Money.

Un exemplu, il reprezinta desele plangeri din Statele Unite cu privire la agentii de vanzari care comercializeaza aspiratoare. Acestia refuza sa paraseasca domiciliul clientului, vand produse utilizate ca noi, praduiesc persoanele in varsta si distrug covoare in timpul demonstratiilor la domiciliu.

In total, agentiile de protectie a consumatorilor din SUA au primit peste 252.000 plangeri anul trecut si au restituit mai mult de 208 milioane dolari cetatenilor americani.

2. Frauda

2. FraudaDe asemenea, potrivit publicatiei americane, multi consumatori se plang de o serie de escrocherii, de tombole si loterii false, precum si de scheme frauduloase in cazul firmelor care angajeaza persoane sa lucreze de acasa.

O persoana din Ohio a raportat ca a fost incantat atunci cand a cineva l-a sunat sa-i spun ca ar fi castigat 850.000 dolari intr-o tombola. Tot ce trebuia sa faca pentru a revendica premiul a fost sa transfere 22 de dolari catre cineva in Jamaica pentru a achita taxele aferente castigului.

Dupa ce a transferat banii, i-au solicitat alti 650 dolari. Acest lucru s-a intamplat dupa ce reclamamantul a descoperit ca persoana care il sunase initial nu era de la firma cu tombola, asa cum sustinea, iar el nu era intr-adevar un castigator.

3. Proprietari / Chiriasi

3. Proprietari / ChiriasiChiriasii se plang adesea despre conditiile insalubre si nesigure de locuit pe care le-au suportat anul trecut, despre proprietarii care nu au facut reparatiile sau facilitatile solicitate de locatari.

Litigiile privind depozitele, chiriile si evacuarile ilegale au fost printre cele mai citate probleme, scrie CNN Money. Intr-un caz, s-a constatat faptul ca un proprietar desi colecta chiria de la chiriasi, niciodata nu achita ipoteca aferenta constructiei sau intretinerea.

4. Bunuri de uz casnic

4. Bunuri de uz casnicMobilierul defectuos sau reparatiile efectuate prost au fost printre cele mai importante plangeri din partea consumatorilor receptionate de organizatiile de specialitate (de ex. APC in Romania) cu privire la bunurile de uz casnic.

De asemenea, alte plangeri au vizat lipsa calitatii produselor livrate de companiile producatoare de bunuri casnice sau esecul livrarii. De exemplu, la doua societati din New York le-au fost retrase licentele, dupa vanzarea unor saltele de calitate proasta.

5. Tranzatii online

5. Tranzatii onlineConsumatorii s-au plans deseori de comerciantii cu amanuntul de pe Internet ca nu au livrat produsele pe care le au solicitat sau au gresit produsele.

Una dintre escrocheriile pe Internet pe care consumatori le-au semnalat a fost cea a unei companii din San Francisco, ce avea in vanzare ceasuri "high-end" cu preturi variind de la 15.000 dolari la 30.000 dolari.

Din nefericire, ceasurile s-au dovedit a fi deja utilizate, zgariate sau contrafacute.

Citeste in continuare pe CNN Money si despre utilitati, constructori, banci si automobile.