Vindeti utilizatorului o experienta

Apple nu a concurat niciodata cu competitorii sai prin pret si produsele sale nu prea le veti gasi la reduceri. In loc sa isi doreasca sa fie cea mai ieftina varianta, Apple s-a promovat mereu ca fiind o optiune mai buna.

Compania a investit foarte mult in a produce “o experienta a utilizatorului” pentru care consumatorii au fost mereu dispusi sa plateasca. Astfel, marja de profit a Apple a fost dintotdeauna una foarte mare.

Developer.apple.com

Viziunea cere sacrificii

Viziunea cere sacrificiiJobs a fost mereu catalogat ca un vizionar, iar unul dintre cel mai importante lucruri pe care le-a inteles cofondatorul Apple este ca transformarea viziunii in realitate cere sacrificii.

De-a lungul anilor, Apple a fost criticata pentru faptul ca produsele sale au renuntat la functii, printre acestea numarandu-se unitatea floppy pentru dischete sau butoanele de pe telefon.

Faceti-va angajatii sa se simte ca niste artisti

Faceti-va angajatii sa se simte ca niste artistiTratandu-si inginerii ca pe niste artisti, Jobs i-a determinat intotdeauna sa fie foarte atenti la detalii, sa caute perfectiunea.

Pe de alta parte, acesta a afirmat ca un lucru foarte important pentru succesul unor produse este lansarea acestora la timpul potrivit. Ceva ce era in top acum zece ani nu va mai fi acceptat astazi si crearea unui produs bun la timpul potrivit este esential pentru un business.

Lucrurile mari sunt facute de echipe, nu de un singur om

Lucrurile mari sunt facute de echipe, nu de un singur om“Modelul meu de business este grupul The Beatles: erau patru tipi care se echilibrau unul pe altul. Si, per total, erau mult mai buni decat fiecare in parte. Lucrurile marete in business sunt facute de echipe, nu de o singura persoana”, a afirmat Jobs, in cadrul emisiunii “60 minutes”.

Sursa foto: Developer.apple.com

Creati o comunitate de consumatori

Creati o comunitate de consumatoriUna dintre cele mai cunoscute reclame ale Apple este una comparativa intre computerele Mac si cele personale (PC). Astfel, compania din Cupertino voia sa isi diferentieze clientii de alti utilizatori de computere. Practic, Apple isi dorea ca dupa achizitia produselor sale, clientii sa se simta mai putin ca si cum ar fi cumparat un calculator si mai mult ca si cum ar fi intrat intr-un anumit club select.

Cei care fac parte din comunitatea Apple sunt atat de incantati de produsele companiei, incat 18% dintre acestia au afirmat ca si-ar fi cumparat iPad inainte ca acesta sa fi fost anuntat. Imaginati-va ca 18% dintre clientii dvs. ar fi in stare sa va cumpere produsele inainte sa prezentati ce fac acestea.

Crearea unei comunitati ar trebui sa pe lista dvs. de prioritati, indiferent de domeniul in care ati lansat o afacere.

Sursa foto: Developer.apple.com