Ganditi din papucii clientului vostru

Ganditi din papucii clientului vostruAcesta este primul lucru pe care Stefan Liute (foto) il recomanda celor care pornesc pe propriul drum si lanseaza propriul business.

El spune ca numele unei companii trebuie sa placa si, mai ales, trebuie sa ramana in mintea clientului.

"Alegeti un nume care sa placa si sa ramana in mintea clientilor in primul rand, si abia apoi a voastra. Asta nu se poate face in solitudine, in biroul propriu. Daca nu ganditi in acest mod nu dati dovada de prea mare orientare catre client si nu aveti sanse prea mari de reusita", afirma Liute.

Alege un nume simplu

Alege un nume simpluSimplitatea castiga intotdeauna, indiferent de situatia la care ne raportam. La fel si in cazul alegerii unui nume potrivit pentru un business nou, simplitatea are un rol important.

"Alegeti un nume mai simplu si usor de inteles decat sunteti inclinati in mod natural sa o faceti, pentru ca veti percepe intotdeauna orice variante de nume cu o mai mare subiectivitate decat o vor face clientii vostri", arata strategy director-ul Grapefruit.

Fiti autentici!

Fiti autentici!"Fiti autentici", ii sfatuieste Liute pe cei care vor sa dea companiei lor un nume potrivit.

"Nu incercati sa pareti mai mult sau altceva decat ceea ce sunteti", mentioneaza acesta.

O astfel de abordare este deseori interpretata ca un semn de ridicol, prost-gust, prostie sau neadecvare de catre clientii din ziua de azi, care sunt tot mai educati si cu putere mai mare de discernamant, explica el.

Numele comercial vs numele persoanei juridice

Numele comercial vs numele persoanei juridiceNu confundati numele comercial cu numele persoanei juridice prin care va desfasurati activitatea, le spune reprezentantul Grapefruit tinerilor antreprenori.

"Cele doua NU sunt unul si acelasi lucru, iar pentru client conteaza primul, nu ultimul dintre cele doua. Numele comercial trebuie sa poata fi inregistrat ca marca comerciala cel putin in Romania, la OSIM.

Pentru asta, el trebuie sa fie suficient de diferit de alte marci deja existente in clasa de bunuri in care se incadreaza oferta voastra comerciala. Asadar, cand evaluati optiunile de nume, faceti si o astfel de verificare", explica el.



Doar pentru cei care conteaza

Doar pentru cei care conteaza"De asemenea, nu incercati sa satisfaceti pe toata lumea cu noul nume, ci doar pe cei care conteaza cel mai mult", sustine Liute.

Pentru a placea tuturor, elementele creative precum numele sau logo-urile, trebuie sa devina cel mai adesea anoste si mediocre.

"Numele extraordinare au fani, dar si detractori multi", conchide cel care a infiintat in 1999, la Iasi, un mic parteneriat creativ cu Marius Ursache si Laurian Gridinoc, lansand astfel agentia de consultanta pentru branding si design interactiv Grapefruit.