10. Turkish Airlines

10. Turkish AirlinesCompania turceasca avea, la inceputul lunii februarie, o capacitate saptamanala de 2.044 de locuri in relatia cu Romania, potrivit publicatiei de specialitate anna.aero.

Pe piata locala, compania vizeaza atat traficul de business prin prezenta investitorilor turci in Romania cat si, in sezonul estival, traficul de leisure, Turcia fiind una dintre destinatiile preferate ale romanilor pentru petrecerea vacantei de vara.

Anul trecut, Turkish Airlines a transportat, la nivel de grup, 24, 5 milioane pasageri pe toate rutele pe care le opereaza, avand un grad mediu de ocupare de 71,4%.

9. Alitalia

9. AlitaliaDesi Italia este cea mai mare piata din punct de vedere al numarului de zboruri saptamanale si al destinatiilor in relatia cu Romania, Alitalia are o prezenta destul de discreta pe piata locala.

Astfel, linia italiana are o capacitate saptamanala de 2.603 locuri pe zborurile din si catre Romania, ocupand pozitia a noua.

In relatia cu Romania, Alitalia efectueaza zboruri directe pe rutele Bucuresti – Milano si Bucuresti-Roma.

Alitalia acopera 74 de destinatii in Italia si in intreaga lume, cu peste 2.500 zboruri saptamanale. Anul trecut compania a transportat 21,2 milioane pasageri, raportand un grad de ocupare de 65,5%.

8. Malev

8. MalevOperatorul aerian maghiar Malev are o capacitate saptamanala de 2.759 de locuri pe zborurile care leaga Romania de Ungaria.

Romania este a treia piata ca importanta pentru Malev, dupa Ungaria si Germania, furnizand 8% din numarul total al pasagerilor transportati de operator.

Malev zboara in prezent catre trei destinatii din Romania- Bucuresti, Cluj-Napoca si Targu-Mures. In iarna lui 2009 Malev a renuntat la Timisoara si Iasi pe fondul unei cereri mai scazute cauzata de criza economica.

Anul trecut, linia maghiara a transportat 3,2 milioane pasageri, inregistrand un grad de ocupare de 68,8%.

Statul ungar va prelua 95% din actiunile transportatorului aerian Malev de la actualul actionar majoritar, o banca ruseasca, dupa ce ultima incercare de privatizare a companiei a esuat.

7. Air France

7. Air FranceAir France, una dintre cele mai mari companii europene de linie, avea la inceputul lunii februarie o capacitate saptamanala de 3.120 de locuri pe piata din Romania.

Linia aeriana opereaza in prezent, in colaborare cu Tarom, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei fiind operate de Air France si doua de compania nationala).

La nivel de grup, Air France a transportat circa 48 milioane pasageri in 2009, cu un grad mediu de ocupare de 78,8%.

6. Austrian Airlines

6. Austrian AirlinesCumparata in 2009 de nemtii de la Lufthansa, compania Austrian Airlines are o capacitate de 3.588 de locuri saptamanale pe cursele in relatia cu Romania.

Operatorul austriac opereaza zboruri catre Viena din Bucuresti, Timisoara, Iasi, Sibiu si Cluj-Napoca.

Austrian Airlines va mari, incepand din 29 martie 2010, frecventa zborurilor pe ruta Bucuresti-Viena, ajungand astfel la sase zboruri zilnice tur-retur.

In 2009, AUA a transportat 8,5 milioane pasageri si a raportat in grad de ocupare de 73,8%.

5. Carpatair

5. CarpatairCompania cu hub-ul la Timisoara avea o capacitate saptamanala de 5.210 de locuri la inceputul lunii februarie.

Linia aeriana este cel mai mare operator aerian pe relatia Romania - Italia, oferind cel mai mare numar de destinatii din cele doua tari (10 din/in fiecare tara), precum si cea mai mare frecventa de zboruri - 94 pe saptamana.

Carpatair a transportat anul trecut 502.000 pasageri, in scadere cu 16% fata de 2008, iar gradul mediu de ocupare al aeronavelor a scazut de la 68% in 2008, la 60% anul trecut.

4. Lufthansa

4. LufthansaCea mai mare companie aviatica de linie din Europa are o prezenta activa si pe piata din Romania unde pune la dispozitia pasagerilor o capacitate saptamanala de 9.373 de locuri.

De pe piata locala, Lufthansa opereaza zboruri catre Munchen (din Bucuresti, Cluj, Sibiu si Timisoara), Frankfurt, Dusseldorf si Milano, cu plecare din Bucuresti.

Anul trecut, Lufthansa a transportat 53,2 milioane pasageri, inregistrand un grad mediu de incarcare de 77,8%.

3. Blue Air

3. Blue AirIn ultimii ani, segmentul low-cost a luat amploarea pe piata din Romania unde Blue Air si Wizz Air detin suprematia.

Astfel, operatorul low-cost local Blue Air avea la inceputul lunii februarie o capacitate saptamanala de 15.228 de locuri, potrivit anna.aero.

Italia reprezinta circa 40% dintre zborurile Blue Air, pe locul al doilea clasandu-se Spania, cu 30%.

Linia aeriana a transportat anul trecut 1,7 milioane pasageri, cu un grad mediu de ocupare a aeronavelor de 75%.

2. Wizz Air

2. Wizz AirRomania este cea de-a doua piata ca importanta, dupa Polonia, pentru ungurii de la Wizz Air. Astfel, in februarie operatorul low-cost avea o capacitate saptamanala de 19.260 de locuri in relatia cu Romania.

Wizz Air opereaza in prezent 31 de rute din si catre Romania, ajungand la 230 de zboruri saptamale.

Wizz Air a transportat 1,65 milioane pasageri in relatia cu Romania, in 2009, si 7,8 milioane pasageri la nivel de grup.

1. Tarom

1. TaromDesi a pierdut cota de piata in ultimii ani, pe fondul inaspririi concurentei, compania natioanala ramane liderul pietei cu o capacitate saptamanala de 22.529 de locuri.

In sezonul de iarna 2009-2010 compania opereaza catre 49 de destinatii in Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.

Anul trecut Tarom a transportat 1,72 milioane pasageri cu un grad mediu de ocupare de 58,9% pe rutele externe.