Carpatair

CarpatairCarpatair, companie aeriana cu hub-ul in orasul Timisoara, a introdus la finalul lunii martie serviciul - Bus & Fly - pentru a lega Arad de Timisoara.

Serviciul se adreseaza pasagerilor din Arad care doresc sa zboare pe rutele Carpatair din Timisoara, atat catre Italia, Germania, Grecia, Ucraina, Rep. Moldova si spre diverse puncte din Romania deservite de companie, cat si cetatenilor din tara si strainatate care doresc sa ajunga la Arad folosind rutele Carpatair.

Aradul este deservit in foarte mica masura de zboruri interne si internationale. La Timisoara, romanii care folosesc transportul asigurat de Carpatair din Arad se pot imbarca si in cursele operatorilor aerieni parteneri, Tarom si Lufthansa.

Prin serviciul Bus & Fly Carpatair asigura cate 2 curse/zi pe relatia Arad-Timisoara, Timisoara-Arad, in fiecare zi, de luni pana sambata. Transferul pasagerilor este asigurat prin intermediul unei linii speciale de transport, Carpatair folosind microbuze speciale de 12 -16 locuri si autocare de 40 de locuri, in functie de numarul de pasageri inregistrat. Durata calatoriei Arad - Timisoara este de aproximativ o ora si 20 de minute.

Carpatair a introdus in iunie serviciul de check-in online, Carpatair Web Check-in, care ofera pasagerilor posibilitatea de a indeplini formalitatile de check-in pe Internet, cu pana la 1 ora inainte de plecare.

In paralel, pasagerii Carpatair au in continuare posibilitatea de a opta pentru check-in-ul traditional, direct la aeroport, fara obligatia de a plati taxe suplimentare.

Web check-in este un serviciu gratuit prin care Carpatair urmareste eficientizarea timpului necesar indeplinirii formalitatilor de calatorie si simplificarea intregului proces. Serviciul este disponibil pasagerilor cu maxim 24 ore si cu pana la 1 ora inainte de plecare.

Dupa finalizarea procesului de check-in online pe site-ul Carpatair, pasagerii nu trebuie decat sa printeze cartea de imbarcare si sa se prezinte la aeroport.

In plus, web check-in-ul ofera pasagerilor posibilitatea de a alege in avans locul preferat in avion si de a inregistra bagajele la ghisee speciale. In cazul in care se zboara cu retur la un interval de timp scurt fata de plecare (la doar cateva ore sau a doua zi), pasagerii pot realiza formalitatile de check-in online si pentru zborul de retur.

Infiintata in 1999, Carpatair este in prezent cea mai mare companie aeriana regionala din Europa de Sud-Est, operand in principal pe piete regionale de nisa.

Carpatair opereaza in prezent pe 10 aeroporturi interne si 18 aeroporturi externe. Numarul total al zborurilor regulate operate de companie este de peste 340 de zboruri/saptamana spre 30 de destinatii din 6 tari.

Din 2009 Carpatair a inceput procesul de extindere a operatiunilor in tara prin lansarea de zboruri directe spre Italia din Bucuresti- Otopeni si Craiova.

Carpatair este compania aeriana din Romania cu cea mai mare frecventa de zbor intre Romania si Italia, operand cel mai mare numar de zboruri regulate in Italia.

Luand in considerare orarul de vara anuntat, numarul zborurilor spre Italia ajunge la 110 zboruri one-way (55 cu retur) pe saptamana. Numarul total al zborurilor regulate operate de companie ajunge astfel la 280/saptamana, spre 30 de destinatii si 6 tari.

Wizz Air

Wizz AirCompania low-cost Wizz Air a introdus in martie un nou serviciu - Wizz Flex - prin intermediul caruia pasagerii pot modifica online data, ora de plecare si ruta zborului, cu pana la 3 ore inainte de ora cursei.

Acest serviciu nu presupune o taxa suplimentara, fiind achitate doar diferentele de tarif in ceea ce priveste noile zboruri.

Serviciul Wizz Flex poate fi achizitionat online in timpul procedurii de rezervare, la 42 de lei pe zbor/pasager.

Anul acesta, Wizz Air a incheiat un parteneriat cu BCR in vederea lansarii unui card de credit sub sigla MasterCard. Cardul lansat de cele doua companii are limita maxima de 20.000 de lei (fara garantii) si perioada de gratie de 53 de zile.

Cardul are atasat si un program de loialitate: bonus 4% la achizitionarea produselor si serviciilor Wizz Air prin wizzair.com si 2% pentru tranzactiile efectuate direct la POS-urile comerciantilor si pe internet. Punctele acumulate in urma programului de loialitate pot fi folosite pentru cumpararea de bilete de avion si servicii Wizz Air.

Primii 2000 de clienti care achizitioneaza cardul de credit BCR Wizz Air vor primi 20.000 de puncte bonus (200 de lei) pe care le pot folosi pentru a cumpara bilete de avion sau alte servicii prin intermediul wizzair.com.

Operatorul low-cost a introdus in 2010 si Wizz Taxi, un serviciu care ofera pasagerilor transfer privat, personalizat si low cost de la aeroport catre orice destinatie aflata in limitele orasului.

In momentul sosirii, un sofer va astepta pasagerul la aeroport si va oferi transport direct la destinatia dorita. In Bucuresti, serviciul Wizz Taxi este disponibil la un cost de 76 lei pentru o singura cursa si la 152 lei pentru o cursa dus-intors.

Acest serviciu poate fi achizitionat foarte usor in timpul procedurii de rezervare, dar si ulterior folosind optiunea de adaugare a unui nou serviciu. Pasagerii pot opta pentru Wizz Taxi cu pana la 3 zile inainte de data programata de calatorie.

Pretul acestui serviciu este taxat pe masina (de la unul la trei pasageri adulti, sau doi adulti si un copil, sau un adult si doi copii).

Wizz Air a introdus asigurarea de intarziere, conform careia, in cazul unor intarzieri mai mari de doua ore, pasagerii vor primi un credit de 420 lei pe care ii pot folosi la achizitionarea de noi bilete Wizz Air sau produse aditionale.

Asigurarea de intarziere poate fi achizitionata online, in momentul rezervarii biletului sau ulterior, folosind optiunea de adaugare a unui nou serviciu pe wizzair.com sau prin call-center-ul local, cu pana la doua zile inaintea plecarii. Tariful acestui serviciu este de 42 lei/pe zbor/pasager.

Pentru a putea folosi asigurarea de intarziere, pasagerii trebuie sa aiba un cont Wizz Air, care se creaza automat de sistem in momentul inregistrarii pe site-ul wizzair.com, iar zborul sa aiba o intarziere de doua sau mai multe ore fata de ora programata de aterizare.

Creditul de 420 lei va fi transferat automat in contul pasagerului inregistrat in curs de 7 zile de la intarzierea zborului si este valabil pentru un an de la primirea sumei.

Wizz Air a simplificat de la 1 aprilie regulile privind bagajele calatorilor prin introducerea unei taxe unice pentru un bagaj si o greutate maxima de 32 de kg.

In limita celor 32 de kg vor fi acceptate maximum trei bagaje. Cu aceasta schimbare Wizz Air elimina taxa pentru excesul de kilograme, simplificand si mai mult formalitatile de rezervare.

Tariful va fi de 63 lei/ bagaj daca se alege optiunea bagajului de cala in momentul rezervarii biletului sau 126 lei/ bagaj daca taxa se achita in aeroport.

Wizz Air va aplica o taxa de 252 lei pentru depasirea dimensiunii si a greutatii bagajului de mana, acesta trebuind apoi inregistrat ca bagaj de cala.

Wizz Air a transportat peste 7,8 milioane de pasageri in 2009, circa 1,65 milioane dintre acestia calatorind pe rutele din Romania.

Flota Wizz Air este compusa din aeronave Airbus A320, ce opereaza de la 11 baze din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Romania, Ucraina si Cehia.

Tarom

TaromCompania aeriana Tarom a aplicat de la 1 iulie 2010 un nou sistem de acceptare a bagajelor de cala pe zborurile operate cu aeronavele proprii, trecand de la sistemul bazat pe greutate la sistemul bazat pe piesa de bagaj, fara a aduce schimbari in politica de acceptare a bagajelor de cabina.

Trecerea la noul sistem bazat pe piesa aduce pasagerilor de la clasa economic tarife de 5 ori mai mici pentru transportul excedentului de bagaj de cala (a doua piesa de bagaj), respectiv un tarif fix de 50 euro pentru o piesa de bagaj de cel mult 23 de kilograme, in timp ce sistemul anterior de taxare prevedea tarife de la 10 -12 euro per kilogram.

De asemenea, pasagerii Tarom care calatoresc in clasa business pot transporta gratuit 3 piese standard de bagaj, iar pasagerii clasei economic pot transporta gratuit o piesa standard.

Operatorul aerian precizeaza ca o piesa standard de bagaj are o greutate de cel mult 23 de kilograme, iar suma maxima admisa a dimensiunilor acesteia (inaltime + latime + lungime) este de 158 de centimetri.

In plus, pasagerii inscrisi in programul de fidelizare Flying Blue, la care Tarom a aderat din data de 5 iunie 2010, care detin carduri Elite sau Elite Plus, pot transporta gratuit inca o piesa standard de bagaj de cala, suplimentar fata de cele mentionate anterior.

Numarul pieselor de bagaj transportate gratuit poate ajunge, astfel, la patru - in cazul pasagerilor care calatoresc la clasa business, in timp ce pasagerilor Flying Blue, care zboara la clasa economic, le este acceptat transportul gratuit a doua piese de bagaj.

Compania Tarom a lansat in iulie serviciul de check-in online prin intermediul caruia pasagerii isi vor putea efectua singuri formalitatile de check-in pe Internet si isi vor putea alege locul preferat in avion.

Formalitatile de check-in pot fi realizate prin Internet cu maxim 30 de ore si pana la o ora inainte de plecare.

Potrivit Tarom, dupa ce au finalizat online formalitatile de check-in, pasagerii au posibilitatea de a-si tipari cartea de imbarcare si, daca nu au bagaj pentru cala, pot merge direct la poarta de imbarcare. Pasagerii care au bagaj pentru cala vor trebui doar sa se prezinte la ghiseul Tarom „Baggage Drop-Off” din aeroport, pentru a-si lasa bagajul.

Serviciul de check-in online este disponibil pentru toti pasagerii Tarom care se afla in posesia unui bilet electronic valid, pe unul din zborurile operate de avioanele companiei sau pe cele realizate in cooperare cu liniile aeriene partenere - AIR FRANCE, KLM si AIR EUROPA si operate cu aeronavele acestora.

Tarom opereaza catre 54 de destinatii in sezonul de vara 2010, acoperind tari din Europa, Africa de Nord si Orientul Mijlociu. In anul 2009, compania nationala a transportat peste 1,7 milioane de pasageri si a inregistrat un grad de incarcare a aeronavelor de peste 56 de procente.

Pentru anul 2010, Tarom estimeaza peste 2 milioane de pasageri transportati si un grad de incarcare de peste 60%.

Air France KLM

Air France KLMAir France KLM a lansat in august un serviciu personalizat pentru pasagerii care calatoresc in Clasa Business pe zborurile lung curier. Astfel, linia aeriana ofera gratuit transferul de acasa sau serviciu (zona metropolitana Bucuresti) spre aeroport cu limuzina.

Serviciul va fi disponibil pana la data de 31 martie 2011.

Pasagerii beneficiaza de un autovehicul Mercedes-Benz, clasa E, condus de un sofer bilingv, serviciul fiind oferit in parteneriat cu firma C&I Renauto.

Air France KLM ofera servicii Business Class pentru 120 de destinatii prin reteaua sa lung-curier internationala. In Romania cele mai solicitate destinatii lung-curier deservite de Air France KLM sunt cele din America de Nord, grupul detinand 28,6% cota de piata pe segmentul Business Class catre aceste destinatii.

BlueBiz este din aprilie noul program comun de fidelizare pentru intreprinderile mici si mijlocii din Romania.

Astfel, in calitate de membru al programului BlueBiz, firma acumuleaza Blue Credits de fiecare data cand unul din angajatii sai calatoreste cu Air France sau KLM. Blue Credits sunt valabile intre 24 si 36 de luni si sunt acordate in functie de ruta si clasa.

Pentru creditarea punctelor Blue Credits in contul sau, firma trebuie doar sa prezinte numarul sau de cont BlueBiz la momentul rezervarii. In plus, membrii Flying Blue, programul de fidelizare individual al Air France si KLM, continua sa acumuleze mile cand calatoresc cu Air France si KLM.

Punctele Blue Credits pot fi transformate in bilete Premiu (bilete gratuite) si sau pot fi folosite pentru trecerea la o clasa superioara pentru orice destinatie din reteaua globala Air Frace KLM, conform unui barem simplu: 1 Blue Credit este egal cu 1 euro. Firma poate oferi biletul-premiu oricarui angajat al societatii.

Linia aeriana Air France a introdus un scaun mai confortabil pentru lucru, relaxare sau odihna, o oferta culinara diversificata si noi servicii pe intreaga durata a calatoriei.

Scaunul Air France clasa business, va avea o noua structura ce ofera un pat de peste 2 metri si un nou spatiu fix pentru sprijinirea picioarelor, precum si un ecran lat 16/9 de 15 inch (sau 38 cm).

Incepand cu vara anului 2011, peste douazeci de aeronave vor fi echipate cu noile echipamente. Pana in 2013 vor fi echipate astfel aproape patruzeci de aeronave (Airbus A330, Boeing 777, Airbus A380).

In ultimele luni, Air France si-a reinnoit oferta culinara pentru clasa business, propunandu-le clientilor un meniu mai bogat.

Blue Air

Blue AirCompania low-cost Blue Air a introdus din iulie serviciul de check-in prin Internet. Serviciul de check-in online este disponibil cu maximum 14 zile si cu pana la 3 ore inainte de plecare.

Pasagerii trebuie sa printeze apoi cardul de imbarcare si sa se prezinte la aeroport cu 60, respectiv 90 de minute inainte de ora programata pentru decolare (60 de minute pentru pasagerii care calatoresc doar cu bagaj de mana si 90 de minute pentru cei care au si bagaj de cala).

Pentru a incuraja folosirea serviciului de check-in online si pentru a fluidiza traficul de pasageri din aeroport, Blue Air a introdus din iulie 2010 o taxa de check-in la aeroport.

Pasagerii care opteaza pentru check-in in momentul rezervarii, la agentiile Blue Air si partenere sau prin call center vor plati 5 euro.

Pentru check-in in aeroport (inainte de plecare) se percepe o taxa de 10 euro. Aceasta taxa se percepe doar pentru cursele pentru care pasagerii au optiunea de check-in online (cursele cu plecare din Bucuresti, Sibiu si Bacau).

Compania opereaza o flota de 15 aeronave (11 Boeing 737 si 4 SAAB 340). Trei alte avioane vor fi livrate pana la finalul anului 2010. Mai mult, in urma procesului de reinnoire a flotei demarat in 2008, compania a semnat un contract de achizitie a inca 5 avioane Boeing 737-800 Next Generation. Acestea vor fi livrate pana la finalul lui 2013.

In 2009, compania Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 140 de milioane de euro si peste 1,7 milioane de pasageri.