Sute de tineri si nu numai au venit inca de la deschiderea portilor targului de job-uri Angajatori de Top in speranta de a prinde unul dintre cele 2.500 de locuri de munca prezentate de companii. Inarmati cu CV-uri, acestia au patruns cu nerabdare in spatiul expozitional de la Sala Palatului, inca de la ora 10.00. Citeste aici cum s-a vazut targul de job-uri din Bucuresti.
In drum spre Sala Palatului poti alege sa traversezi gradina Ateneului Roman. Aici, multi batrani stau la discutii pe bancile din fata cladiri povestind, probabil, despre anii lungi si grei de munca.

Acum, majoritatea sunt la pensie, ceea ce le ofera posibilitatea sa isi acorde ore in sir pentru a depana amintiri din vremuri de mult apuse.

De partea cealalta a Caii Victoria, lumea prinde viata. Din toate colturile poti zari tineri galagiosi, cu mormane de CV-uri in brate. Toti se indreapta spre Sala Palatului.

Aici, in perioda 28-29 octombrie, se desfasoara targul de toamna Angajatori de Top. Evenimentul gazduieste peste 90 de angajatori din domeniile IT, Telecom, financiar-bancar, outsourcing, inginerie, marketing si vanzari.

Aproape de intrare, o multime de persoane asteapta pe treptele din fata Salii Palatului.

Intrarea este foarte bine marcata de organizatori cu cordoane rosii.

Accesul se realizeaza pe baza de CV”, indica afisele lipite la intrare.

De fapt, nu este asa.

“Le-am pus si noi asa, ca sa avem motive sa ii dam afara pe cei mai dubiosi”, spune razand un agent care trebuie sa asigure desfasurarea in conditii de siguranta a evenimentului.

Probabil ca la targul de la care multi isi pun speranta ca vor gasi job-ul care le va schimba viata vin si personaje interesate doar de atentiie oferite gratuit, bomboane, pungute personalizate sau poate doar de putina atentie.

Cum intri in spatiul expozitional, esti luat pe sus de valurile de tineri care misuna cu zeci de pliante de tot felul si care te abordeaza.

Primul stand care iti sare in ochi este al celor de la Kraft. In jurul celor trei doamne cu esarfe mov care prezinta oferta companiei se imbulzeste multa lume.

“Aveti vreun post liber in marketing?”, intreaba Cristina, 33 ani.

Usor dezamagita, ea afla ca nu sunt pozitii libere in domeniu, insa reprezentantele companiei ii indica sa isi depuna totusi CV-ul pe site-ul companiei, in eventualitatea deschiderii vreunui post.

Mai departe, in fata multor tineri se zareste standul celor de la Huawei, desi compania n-a fost foarte vizibila pana nu demult pe piata locala.

“Foarte multi tineri au venit la noi cu CV-uri, ne cunosc deja compania si stiu chiar si ce cifra de afaceri avem. Ne bucura ca cei care vin stiu ce-si doresc, au in plan sa munceasca intr-o multinationala si sa isi puna bazele unei cariere”, spune o reprezentanta a companiei.

Potrivit acesteia, Huawei pune la bataie multe job-uri in perioada urmatoare, cautati fiind in special absoventii de telecomunicatii si cibernetica.

Huawei a intrat in 2010 in business-ul de telefoane mobile sub brand propriu, pana atunci creand telefoane pentru operatori, sub brandurile lor. Din 2010, compania a lansat circa 10 telefoane mobile, mare parte dintre ele feature phones (non-smartphones – n.r.), avand in prezent o cota de piata de circa 5%, conform propriilor estimari.

De la departare sare in ochi standul Vodafone. Totul aici este de un rosu aprins, culoare prin care de altfel compania a mizat intotdeauna.

Compania a profitat de oportunitatea evenimentului si si-a expus cele mai noi produse din portofoliu, telefoane si tablete.

Standul recrutorilor de la Trenkwalder nu este impunator, insa cele doua reprezentante ale companiei abia se mai vad dintre multimea de CV-uri primite.

“Toata lumea, pana la aceasta ora, vrea un job in domeniul economic, fie ca vorbim de financiar, bancar. Avem cereri multe si pentru marketing si media”, spune una dintre cele doua reprezentante.

Intre o multime de tineri, apare si un domn trecut de prima tinerete. Are un CV impresionant si totusi in prezent este somer. CV-ul lui este pus de-o parte de una dintre doamne.

“Avem multi clienti care nu sunt interesati de varsta candidatilor, ne cer doar sa fie specialisti intr-un anumit domeniu. E trist insa ca oameni la varsta si experienta lor isi cauta un loc de munca”, spune aceasta.

Si la standul Carrefour lumea stransa blocheaza aproape accesul in zona. Toti isi doresc sa isi lase CV-ul la una dintre cele mai importante companii din retailul modern de pe piata locala si nu numai.

“Stau la coada pentru ca vreau sa imi depun aici CV-ul. Consider compania ca una de incredere si mi-as dori sa lucrez aici pe un post de assistant manager. Cred ca am un avantaj pentru ca vorbesc franceza”, spune Alina.

Foarte multi dintre cei care depun CV-uri sunt din randul celor care abia au iesit de pe bancile facultatii si nu au experienta in niciun domeniu. Toti sunt insa plini de speranta ca vor obtine un post entry-level.

25% dintre cei care depun CV-uri aplica pentru primul job, neavand absolut deloc experienta. De asemenea, sunt foarte multi care au doar 1-2 ani de experienta. In prezent, angajatorii nu se mai uita neaparat la anii de experienta intr-un domeniu, ci mai ales la capacitatile de a indeplini cat mai multe sarcini cu un singur angajat”, spune Irina Panzaru, reprezentantul la Angajatori de Top al companiei de recrutare ManPower.

Lumea se inghesuie si in fata reprezentantilor Lidl.

“Sunt de profesie inghiner chimist si alimentar si m-ar interesa un post pe domeniul meu, insa din pacate nu este nimic liber. M-ar ajuta un salariu de 1.500 lei pentru inceput”, spune un tanar care iese dezamagit din randul de oameni stransi la standul retailerului german.

Lidl a intrat pe piata romaneasca in 2010 prin preluarea retelei Plus Discount.

Un avantaj pe care il pot avea tinerii in a-si gasi un loc de munca il constituie cunoasterea unei alte limbri straine in afara de engleza, de preferat germena, rusa, araba sau franceza.

De exemplu, Google cauta candidati pentru posturi la reprezentantele din Irlanda si Polonia.

“Pe langa cei care cunosc o limba straina rara, cautam oameni care au experienta extracurriculara, fac parte dintr-o asociatie sau au derulat diverse proiecte pe cont propriu. Astfel de oameni cautam”, spune domnisoara de la standul Google.

La primul etaj al Salii Palatului, reprezentantii eJobs, cel mai mare site de recrutare de pe piata locala, impart pliante promotionale. Foarte multi tineri se arata interesati de site-urile de recrutare.

“Vin foarte multi tineri fara experienta ca isi doresc sa isi depuna CV-urile pe internet. Ei nu stiu cum procedeaza angajatorii in alegerea lor, se intereseaza pe aceasta tema si sunt dornici sa isi lase CV-uri la noi”, spune Laura Chilom, HR consultant in cadrul eJobs.

Dupa un tur sau mai multe a celor doua etaje expozitionale, cei care au venit la Sala Palatului, se indreapta spre case cu bratele pline de materiale publicitare, cu multimirea ca au reusit sa lase un CV companiilor din care isi doresc sa faca parte si cu nerabdarea de a fi chemati la un interviu cu angajatorul.

Targul Angajatori de Top va fi deschis sambata pana la ora 17.00. Un numar de 90 de companii din mai multe domenii pun la dispozitia vizitatorilor targului peste 2.500 oportunitati de cariera.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri