Cartofii noi romanesti ajung la preturi de peste 7 lei pe kilogram in supermarketurile din tara, desi fermierii romanii ii vand cu suma de 1,8 lei/kg, acelasi pret practicat in magazine pentru cartofii adusi din Iran, a declarat presedintele interimar al Confederatiei Asociatiilor Taranesti din Romania (CATAR), Gheorghe Vlad, in cadrul unei conferinte pe teme de agricultura, conform News.ro

Adaosul mare al supermarketurilor si pretul de dumping afecteaza afacerile fermierilor din Romania, declara mai multe asociatii de fermieri.

Producatorii romani se plang ca se afla intr-o situatie delicata din aceasta cauza, iar unii dintre reprezentantii lor sustin ca proiectul de lege care ar obliga magazinele sa vanda cel putin 51% produse alimentare romanesti ar reprezenta o masura buna.

”Legea 321 a fost gandita pentru a aduce produse romanesti proaspete la raft. Am vazut cartofi noi romanesti in magazine cu un pret de 7,22 lei pe kilogram, desi fermierii il vand cu pret de 1,8 lei pe kilogram. Cartofii adusi din Iran sunt la raft tot cu 1,8 lei”, a sustinut Vlad.

Parlamentarii discuta in prezent o proiect de lege care ar putea obliga toti comerciantii din Romania sa aiba la raft cel putin 51% produse alimentare romanesti.

Marile retele de retail din Romania, controlate de companii straine, se opun masurii, argumentand ca aceasta distorsioneaza competitia de pe piata si nu rezolva problemele agriculturii romanesti.

Sursa foto: welcomia / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Agricultură »



Setari Cookie-uri