Guvernul va lua in discutie in sedinta de la mijlocul acestei saptamani proiectul de ordonanta de urgenta prin care urmeaza sa fie stabilite si introduse subventiile pentru cei care cumpara masini electrice, valoarea subventiei urmand sa fie de maximum 5.000 de euro sau sase vouchere "Rabla", potrivit Mediafax.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca proiectul de ordonanta de urgenta a fost deja semnat de toate ministerele interesate in acest proiect, propunerea din proiectul de act normativ fiind acordarea a sase vouchere "Rabla" sau a unei subventii de 5.000 de euro pentru romanii care isi vor cumpara masini electrice.

Laszlo Borbely a facut aceste declaratii cand a fost invitat sa testeze primul automobil total electric ce ar urma sa ajunga pe strazile din Romania catre sfarsitul acestui an.

"Este extrem de importanta implicarea autoritatilor in proiecte de acest gen pentru ca, in final, aceste masini sunt prietenoase cu mediul, iar noi trebuie sa incurajam orice initiativa care are ca rezultat reducerea poluarii", a spus Borbely, amintind despre "problemele" pe care Romania le are cu poluarea in 15 "aglomerari" din tara, situatie pentru care este aproape de infringement din partea Comisiei Europene.

Ministrul a amintit si despre una dintre prevederile "Cartei albe a transporturilor", care propune ca, din 2050, in centrul oraselor mari sa nu mai fie permis accesul masinilor care folosesc combustibili fosili, ci doar celor electrice.

Borbely a fost primul care a condus masina prezentata luni, un Renault Fluence total electric, nu inainte insa ca reprezentantii companiei sa-i prezinte cateva filmulete continand explicatii despre modul in care functioneaza.

In prezentarea ce a precedat drive-test-ul, ministrul s-a aratat interesat de dimensiunile bateriei, precum si de modul in care producatorul si ideea sa au fost primiti in alte state. Reprezentantii companiei i-au spus ca in Israel, de exemplu, masina electrica si dezvoltarea infrastructurii pentru folosirea ei au devenit unul dintre obiectivele guvernamentale, parteneriate in acest sens fiind incheiate de producator si cu autoritatile si companiile de electricitate din alte state precum Franta, Spania, Italia sau Portugalia.

Borbely a testat apoi masina, nu inainte de a verifica dimensiunile bateriei, amplasata in portbagaj, in spatele banchetei, declarandu-se destul de nesatisfacut de spatiul pe care aceasta il ocupa.

Masina insa l-a impresionat pe ministru, care a remarcat faptul ca aceasta este "ultra-silentioasa", dar si cuplul dezvoltat de motorul total electric.

"Da, este o varianta foarte atractiva", a spus Borbely dupa ce, oprit la un semafor, a inspectat sistemele si dotarile masinii pe care o conducea. Ministrul a facut chiar de doua ori traseul propus pentru drive-test, a doua oara el rugandu-i pe cei care il insoteau sa-i permita sa mearga "putin mai repede" decat prima oara, pentru a putea verifica adevaratele calitati ale masinii.

"Uitati, are putere, accelereaza foarte bine", a spus Borbely, atunci cand a reusit sa profite de putinul loc in traficul destul de aglomerat din zona Casei Presei din Capitala.

Reprezentantii firmei Renault au declarat ca atat modelul Fluence cat si o utilitara suta la suta electrica, dar si un alt model electric, neprezentat inca publicului, vor putea fi vandute catre potentialii clienti romani "cel mai probabil la inceputul anului viitor", insa ele vor putea fi vazute pe sosele din Romania, in diverse proiecte-pilot.

"La acest moment ele nu se vand catre clientii finali nici in Franta, insa acolo am inceput proiectele-pilot", i-a spus ministrului unul dintre reprezentantii Renault, specialist in vanzari.

Potrivit acestuia, pretul masinii testate de Borbely este de circa 26.000 de euro, insa, prin subventia acordata de stat, pretul final al acesteia ar urma sa fie mai mic cu circa 5.000 de euro.

Reprezentantii firmei au subliniat fiabilitatea ca pe unul dintre cele mai importante atuuri ale motorului electric, acesta avand, spre deoosebire de cel conventional, "o singura piesa in miscare", care transmite puterea catre roti printr-un sistem de rulmenti. Ei au prezentat ministrului si presei si un model de borna de alimentare pentru o astfel de masina, explicand in detaliu cum functioneaza aceasta.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri