Piata auto japoneza a avut in aprilie cea mai slaba luna inregistrata vreodata, cu o scadere anualizata de 51% a vanzarilor de autovehicule noi, la putin peste 108.000 de unitati, in urma cutremurului devastator din 11 martie, transmite Reuters, scrie Mediafax.
Cutremurul si valul tsunami care a maturat pe 11 martie coasta de est a Japoniei au provocat pagube fara precedent pentru productia de masini din Japonia, cauzand cel mai puternic declin inregistrat vreodata pe piata auto si cel mai slab numar de autovehicule noi comercializate din ianuarie 1968, cand a inceput centralizarea datelor de acest tip.

Liderul global Toyota a inregistrat cele mai slabe performante, cu o scadere de 69% pe piata sa autohtona.

Marii producatori japonezi de automobile, inclusiv liderii de piata Toyota, Nissan si Honda, au fost nevoiti sa intrerupa sau sa reduca activitatea la numeroase fabrici din Japonia si din intreaga lume in urma dezastrului din martie, care a oprit productia si livrarea a sute de tipuri de piese si componente.

Toyota si Honda estimeaza ca revenirea productiei la cote normale ar putea dura cel putin sase luni, iar Nissan nu a inaintat inca astfel de previziuni.

Castigatori sunt producatorii coreeni si cei europeni de automobile. Vanzarile de masini de import au crescut in Japonia cu 42,8% in aprilie fata de aceeasi perioada a anului trecut, principalii beneficiari fiind grupurile germane Volkswagen si Daimler (Mercedes-Benz).

Companiile coreene reusesc sa se impuna mai bine la nivel mondial datorita deficientelor de productie cu care se confrunta marcile japoneze.

Vanzarile Hyundai au crescut cu 9,7% in aprilie, iar Kia a inregistrat un avans de 17,8% la nivel global. Ambele companii au inregistrat profituri neasteptat de mari in perioada ianuarie-martie, datorita cererii puternice manifestate in special pe piata americana si cea chineza.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri