Valoarea componentelor auto livrate catre Dacia de Bosch a depasit anul trecut 70 de milioane de euro, reprezentand peste 40% din afacerile Bosch in Romania, care s-au ridicat la 161 de milioane de euro.
Contractul cu Dacia reprezinta circa 80% (peste 70 de milioane euro) din cifra de afaceri Bosch inregistrata in Romania in industria auto (circa 90 milioane euro), procent similar cu cel raportat in 2009.

Domeniul auto reprezinta 55-60% din afacerile grupului Bosch, care au ajuns anul trecut la 161 milioane euro, nivel corespunzator anului 2008. Cresterea fata de 2009 a fost anul trecut de 17%. In 2011, compania se astepta la o crestere a acestei valori cu 7% la 172 milioane euro.

In 2012, Bosch va livra noi piese catre Dacia, pentru sistemul de franare.

Contractele Bosch cu un producator auto se incheie pe o perioada de 3 ani, iar livrarea oricarei piese noi este negociata cu doi ani inainte de a incepe furnizarea piesei respective.

Primele piese catre Ford Romania au fost livrate in 2010, intr-un volum foarte mic. “Deocamdata Ford se afla la inceput, valoarea vanzarilor este destul de redusa. Ne asteptam ca in 2012 colaborarea cu Ford sa se dezvolte. Catre Ford livram bujii, curele de transmisie, ESP”, a declarat pentru wall-street.ro directorul general al Robert Bosch, Brigitte Eble.

Anul viitor, Bosch va trimite un angajat in fabrica Ford din Romania pentru a se asigura de calitatea pieselor. La Dacia, Bosch are cinci angajati in fabrica.

Bosch va implementa franciza Auto Crew in Romania, un sistem de franciza similar Bosch Car Service.


“La Bosch Car Service noi incheiem contracte cu ateliere independente, care primesc anumite drepturi, in special in ceea ce priveste marketingul, la Auto Crew aceasta marca i-o vom ceda unui dealer mai important, iar el la randul lui va avea dreptul in baza acestui contract incheiat cu el sa dea aceasta marca mai departe diversilor distribuitori”, a mai spus Eble.

In a doua parte a anului Bosch ar putea demara franciza Auto Crew. “Vom alege un dealer de proportii pentru ca totul costa foarte multi bani. Speram ca in al doilea semestru din 2011 sa inceapa, se va proceda pas cu pas, la Bosch Car Service vom avea 100 de astfel de service-uri, la Auto Crew 50-70 de service-uri. In prezent 17 service-uri au aplicat pentru a deveni Bosch Car Service”, a adaugat Eble.

Auto Crew va fi un service mult mai specializat decat Bosch Car Service. Investitia pentru echipamentele intr-un service Auto Crew nu va depasi 15.000 de euro. Va exista un loc pentru verificarea franelor, aparate de diagnosticare.

In 2010, vanzarile Bosch au crescut atat in sectorul de activitate Automotive Aftermarket, cat si in ceea ce priveste componentele furnizate catre producatorii romani de autovehicule. Anul trecut, s-a observat o revigorare a segmentului de diagnoza auto pentru atelierele de service, dar si un interes tot mai crescut pentru serviciile oferite de reteaua Bosch Car Service.

La finalul anului 2010, Bosch Car Service a avut in Romania 85 de ateliere de service partenere, in 47 de orase. Pana la finalul lui 2011, concernul german doreste sa fie prezent in Romania cu 100 de ateliere de service Bosch Car Service.

Bosch are in Romania 5 centre in 4 orase, Timisoara – Centrul de Comunicare Bosch, Blaj – fabrica Rexroth, Sibiu – Compa (extensie la productia de stergatoare auto), Bucuresti – societatea de distributie BSH Electrocasnice.

La inceputul anului 2011, in Romania lucrau la Bosch circa 1.200 de angajati.

In anul 2011, Bosch isi sarbatoreste cea de-a 125-a aniversare. Compania a fost infiintata la Stuttgart in 1886 de catre Robert Bosch (1861-1942), cu denumirea „Atelier de mecanica fina si electrotehnica”. Capitalul social al Robert Bosch GmbH este detinut in proportie de 92% de cÇtre Fundatia Robert Bosch, o organizatie caritabila. Functiile de conducere ale Grupului sunt indeplinite de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial, care detine si majoritatea voturilor. Actiunile ramase sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri