Constructorii japonezi de automobile Toyota si Honda au produs in aprilie de doua ori mai putin vehicule, la nivel mondial, decat in urma cu un an, din cauza penuriei de componente provocata de cutremurul care a avut loc pe 11 martie in Japonia, transmite AFP.

Toyota a pierdut pozitia de lider al pietei auto mondiale, grupul fiind devansat in primul trimestru de General Motors si Volkswagen, informeaza Mediafax.

Grupul a fabricat 350.000 de vehicule in aprilie, cu 48,1% mai putine decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Honda a asamblat 138.000 de vehicule, in scadere cu 52,9%.

Al treilea mare producator auto japonez, Nissan, a fost afectat intr-o masura mai mica, cu un declin de 22,4%, la 250.000 de vehicule.

Impactul cel mai mare a fost in Japonia, unde productia de automobile a scazut cu 50%-80%, potrivit companiilor.

Productia constructorilor japonezi de vehicule a scazut si in strainatate, intrucat fabricile depind de furnizorii din Japonia, dar intr-o masura mai mica.

Revenirea la normal a activitatilor va avea loc progresiv.

Directorul general al Toyota, Akio Toyoda, se asteapta ca productia din iunie sa fie echivalenta cu 70% din cea anterioara cutremurului, urmand ca activitatile sa fie reluate integral abia in noiembrie sau decembrie.

In cazul Nissan, productia la nivel mondial va reveni la normal pana in octombrie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri