Ministrul Transporturilor a spus ca in ultimele saptamani compania Astaldi, care a castigat licitatia pentru reabilitarea DN 79, "s-a mobilizat la capacitate maxima".
"Daca exista exigenta din partea ministerului, s-a dovedit ca exista raspuns din partea constructorului", a spus Boagiu, referind-se la criticile pe care le-a adus companiei Astaldi la vizita din 9 aprilie de pe santier.
Boagiu a spus ca situatia s-a schimbat si pe santierul centurii in regim de autostrada care este in constructie in Arad, parte din coridorul IV paneuropean. Potrivit ministrului, centura va fi data partial in exploatare pana la finele anului 2011, iar lucrarile vor fi finalizate in luna mai 2012.
Boagiu a declarat ca la ambele proiecte, respectiv DN 79 si centura in regim de autostrada, au fost aplicate penalitati de cateva milioane de euro constructorilor, de la inceperea lucrarilor, din cauza depasirii termenelor.
Boagiu nu a putut preciza valoarea exacta a penalitatilor aplicate, insa a spus ca la nivel national constructorii implicati in marile proiecte de infrastructura au fost amendati cu 40 de milioane de euro de la preluarea mandatului sau de ministru.
"Ministerul s-a pozitionat fata de prestatorii de servicii pentru ca am constatat ca exista obiceiul prost ca un constructor sa-i spuna ministerului si CNADNR ce are de facut. Noi suntem cei care platim, beneficiarul, iar efortul bugetar care se face este gigantic (...) Ne-a costat destul ca s-a stat degeaba multa vreme pe santiere. Lucrarile (DN 79 si centura - n.r.) vor fi finalizate fara costuri suplimentare pentru ca si statul are costuri din cauza intarzierilor", a spus Boagiu.
La finalul vizitei pe santierul DN 79 si al centurii, ministrul s-a declarat multumit de mobilizarea muncitorilor si le-a transmis companiilor responsabile cu realizarea celor doua proiecte ca va vizita periodic obiectivele pana la finalizarea lucrarilor, pentru a se asigura ca nu apar alte intarzieri.
In luna aprilie, Boagiu declara la Arad ca reabilitarea DN 79 Arad - Oradea este realizata in proportie de numai 24 la suta, desi lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate in luna martie 2011, conform contractului incheiat in 2009 cu firma italiana Astaldi.
Ministrul anuntase compania ca va primi o notificare care inseamna "pericol de reziliere a contractului" si a cerut ca muncitorii sa se mobilizeze pentru ca santierul sa fie inchis cat mai repede.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: