Noua Altea FR este gata de comercializare aducand palmaresul de succes Formula Racing in cadrul monovolumului compact al firmei, elegantul si dinamicul MSV (Multi-Sports Vehicle). Versiunea finala a lui Altea FR a fost prezentata in premiera mondiala cu ocazia Salonului de Tuning de la Essen din Noiembrie 2005 si se bazeaza pe conceptul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie a anului trecut. Altea este primul din noua generatie de modele Seat care poarta celebrul logo FR si paseste pe drumul inceput in trecut cu Ibiza si prima generatie Leon.
Modelul FR este astfel oferit la vanzare dupa doar 24 de luni de la lansarea gamei Altea, in martie 2004. in acest interval de timp, Centrul Tehnic SEAT din Martorell a produs o Altea care merita din plin apelativul FR, cu modificari importante la design, mecanica si tren de rulare, pentru a se accentua performantele dinamice si caracteristicile sportive ale masinii.

Imaginea Altea FR incorporeaza toate caracteristicile prezentate pe prototipul de la Frankfurt, incluzand aici o parte frontala restilizata cu un nou spoiler. in partea din spate, spoilerul redesenat, mult mai sportiv, evacuarea dubla cromata si literele FR anunta clar identitatea noului model tuturor participantilor la trafic. Nu in ultimul rand, jantele din aliaj usor cu diametrul de 17 inch, cu design special ajuta la diferentierea modelului in cadrul gamei Altea.

Interiorul ofera in plus o ambianta sportiva tipica pentru toate modelele FR, cu o noua finisare pentru tabloul de bord si noi accesorii destinate special soferului; de exemplu, volanul si schimbatorul de viteze sunt ambele noi si au un design oferit exclusiv pentru acest model. Instrumentarul de bord, cu fundal alb a fost de asemenea proiectat exclusiv pentru acest model. in plus, logo-ul FR orneaza volanul, schimbatorul de viteze, ceasurile de bord si scaunele.

Inima lui SEAT Altea FR este motorul sau. Bazat pe propulsorul de 2 litri TDI, motorul lui FR are o putere maxima de 170 CP si a fost cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte ale carei rapoarte au fost setate special pentru acest motor. Sistemul turbo a fost optimizat si el, iar motorul beneficiaza de un sistem de injectie foarte modern cu injectoare cu comanda piezoelectrica. Motorul indeplineste standardele normelor de poluare Euro IV fiind echipat standard cu filtru de particule Diesel.
Trenul de rulare Agile Chassis al lui Altea a fost supus unor modificari importante in concordanta cu puterea mare a noului motor, modificari care au vizat in principal intarirea componentelor suspensiei. Discurile de frana sunt noi si au un diametru mai mare. Altea FR vine echipata cu ultima generatie a sistemelor de siguranta activa ABS, ESP (mentinerea stabilitatii automobilului) ce include EBA (asistare la franarea de urgenta) si TCS (controlul tractiunii), plus numeroase alte elemente de siguranta activa si pasiva.

DESIGN

Designul caroseriei prototipului Altea FR Prototype a fost preluat in totalitate pentru versiunea de serie. Un spoiler fata identic cu cel al prototipului, cu o priza de aer de mari dimensiuni, acoperita cu grila sub forma de fagure, a fost montat pe masina de serie. in spate spoilerul este de asemenea identic cu cel al prototipului, cu o stilizare neagra in partea inferioara si evacuare finala dubla cromata. Logo-ul FR apare amplasat foarte discret pe caroserie, doar in partea din dreapta-spate, pe hayon.

Imediat dupa aripile fata a fost pozitionata o inscriptie TDI cu toate literele colorate in rosu, pentru a anunta privitorii asupra motorizarii diesel de 170 CP amplasata sub capota, iar oglinzile laterale vopsite in argintiu mat sunt o caracteristica principala a tuturor modelelor FR. Jantele din aliaj usor cu diametrul de 17 inch si design cu cinci spite atrag privirea instantaneu. Ele ofera un design nou, disponibil in premiera si in exclusivitate pentru acest model si ofera posibilitatea vizionarii discurilor sistemului de franare. Jantele au dimensiunea 7Jx17 si sunt incaltate cu anvelope cu dimensiunea 225/45 R17.

Logo-ul FR a fost utilizat mult mai generos in interiorul masinii, care ofera o ambianta foarte sportiva tipica tuturor modelelor FR. Chiar daca bordul pastreaza designul original al gamei SEAT Altea, el se prezinta in versiunea FR cu un aspect innoit care combina ideal nuantele de gri cu cele de negru, gurile de ventilatie avand acum o stilizare neagra.
Volanul si schimbatorul de viteze sunt complet noi si sunt rezervate exclusiv acestui model. Volanul cu trei spite imbracat in piele neagra are in partea de jos o insertie metalica pe care este inscriptionat logo-ul modelului. Aceleasi litere apar si pe schimbatorul de viteze care are o forma noua si o stilizare nemaiintalnite pana acum la celelalte modele Altea.

Instrumentarul de bord este de asemenea nou. Inscriptionarea este aceeasi ca si in cazul celorlaltor modele insa ea este scrisa acum pe un fundal alb, care confera ceasurilor de bord un aspect mai sportiv. Logo-ul FR apare din nou si aici, fiind inscriptionat pe turometrul amplasat in centrul instrumentarului de bord.

Proiectate pentru a sustine corpul pasagerilor cat mai eficient in timpul mersului, scaunele noului model sunt imbracate cu o combinatie inedita de tapiterie si sunt inscriptionate cu emblema FR in partea superioara a spatarului.

MOTOR


Pentru motorizarea primului model FR din noua generatie de modele SEAT a fost aleasa solutia diesel in locul unui propulsor pe benzina. Noul motor a fost dezvoltat din bine-cunoscutul propulsor 2.0 TDI care ofera o putere maxima de 103 kW (140 CP). Modificarile operate asupra acestuia au crescut puterea maxima la 125 kW (170 CP) la 4200 rpm iar cuplul motor a fost ridicat de la 320 la 350 Nm, fiind disponibil de la 1800 rpm.
Pentru a se obtine aceste cresteri semnificative de putere si cuplu, geometria turbo-compresorului a fost modificata, debitul maxim al sistemului de injectie a fost marit, iar pe galeria de admisie a fost amplasat un sistem de obturare.
Avantajele sistemului cu patru supape pe cilindru a fost folosit la maxim prin adaugarea unui sistem cu supape controlate pe patru din cele opt galerii de admisie, care sunt capabile sa obtureze patru galerii pe masura ce conditiile de exploatare a motorului se schimba. Acest sistem permite ajustarea optima permanenta a distributiei combustibilului in camera de ardere. Rezultatul este o combustie mai eficienta si mai rapida. Astfel performantele motorului sunt sporite semnificativ, in acelasi timp motorul ramanand capabil sa indeplineasca standardele normelor de poluare Euro IV.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri