Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), considera ca zvonurile aparute in piata referitoare la taxa auto si demararea cu intarziere a programului Rabla au incetinit si mai mult vanzarile de masini.
“Ceea ce se intampla astazi cu piata auto este sub asteptarile tuturor: fabricanti, distribuitori, dar mai ales clienti. Toate schimbarile succesive si zvonurile din piata nu au facut altceva decat sa franeze suplimentar evolutia livrarilor si pe de alta parte un efect negativ l-a avut si demararea cu intarziere a programului Rabla fata de planurile initiale”, a declarat, pentru wall-street.ro, Brent Valmar.

Piata auto din Romania a scazut cu 17% in primele patru luni ale anului dupa numarul de inmatriculari de autoturisme noi, fata de un declin de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene (UE).

„Cred ca un element de stabilitate este bine venit. Si, daca vom sti ca in sfarsit taxa auto ramane asa cum este ea si nu va mai fi modificata la fiecare 2-3 luni, este de asteptat ca lucrurile sa se linisteasca, dar nu acesta este motivul pentru care piata auto ramane afectata in continuare. Motivul principal este ca in general consumul se afla pe o panta negativa fata de trimestrul intai al anului trecut, fiind cu 20 de procente mai jos si nu avem altceva de facut decat sa asteptam ca bancherii sa acorde credite, sa creasca economia si, cu siguranta, piata auto se va reface”, a precizat Vlamar.

Vicepresedintele APIA mai spune ca dimensiunea corecta a pietei este de 300.000 de masini, din care 100.000 noi si 200.000 second-hand.

Anul trecut, vanzarile de masini noi (care includ si reexportul) au scazut cu 18% fata de 2009, la 106.000 de unitati, in timp ce inmatricularile de autoturisme noi au fost sub 95.000 de unitati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri