Volkswagen a preluat de la Ford prima pozitie in topul celor mai vandute marci auto de import pe piata romaneasca dupa primele patru luni din acest an, Skoda a urcat doua locuri de pe patru, iar Renault a ramas pe trei, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Constructorul american a coborat pe pozitia a patra in clasamentul celor mai vandute autoturisme si este urmat de Opel. Cu 2.694 unitati vandute, Volkswagen conduce clasamentul, aproape dublu fata de Ford (1.356 unitati), care a inregistrat cea mai puternica scadere din top.

Dealerii Skoda au comercializat 2.167 de autoturisme, in timp ce Renault a stagnat pe pozitia a treia, cu 1.600 unitati. Top 5 este incheiat de marca Opel (1.202 unitati), care a facut rocada cu marca sud-coreeana Hyundai (814 unitati). In ierarhia celor mai vandute zece marci urmeaza Peugeot, Chevrolet, Toyota si Suzuki.

Cele zece marci prezente in clasament au cumulat vanzari de 12.611 unitati, cu 5,5% mai putin fata de perioada similara a anului trecut.

Clasamentul pe modele este condus Skoda Octavia, pozitie ocupata anul trecut de Renault Clio, care a cazut pe locul trei. Pe pozitia a doua se situeaza Volkswagen Golf, in timp ce Opel Astra ocupa locul al patrulea.

Pe pozitiile cinci si sase sunt doua modele nou intrate in clasamentul pe modele, Volkswagen Passat si Suzuki SX4, urmate de Volkswagen Polo, Renault Fluence, Chevrolet Aveo si Opel Corsa.

Cea mai vanduta marca pe piata romanesca ramane Dacia, cu 5.990 de autoturisme livrate, insa cu peste o treime mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut. Logan este modelul cu cele mai multe unitati vandute, respectiv 3.227 autoturisme.

Piata autoturismelor a scazut in primele patru luni cu 18%, la 23.216 unitati, iar importurile s-au redus cu aproape 9%, la 17.226 unitati.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri