Toyota a avertizat vineri ca profitul operational pentru acest an va scadea fata de anul trecut cu 35%, la 300 miliarde de yeni (3,7 miliarde dolari), dupa ce productia de masini si vanzarile au fost perturbate de cel mai mare cutremur din istoria Japoniei, transmite Reuters.
Analistii consultati de Reuters anticipau un profit operational de 434 miliarde de yeni. In anul fiscal incheiat in martie, castigul operational al grupului a fost de 468,3 miliarde de yeni, scrie Mediafax.

Cutremurul cu magnitudine de 9 grade pe scara Richter care a lovit Japonia la 11 mai a fortat Toyota si alti constructori auto sa reduca productia pe piata locala si in strainatate, din cauza problemelor in asigurarea aprovizionarii cu piese.

Problemele de la centrala nucleara de la Fukushima si intreruperile din sistemul energetic au agravat situatia companiilor auto.

Toyota, cel mai mare producator auto a anuntat, in mai, ca profitul din perioada ianuarie-martie a scazut cu 52% din cauza cutremurului, insa grupul a intarziat prezentarea prognozei pentru anul in curs pentru a evalua impactul dezastrului asupra consumului si aprovizionarii.

Grupul a estimat ca vanzarile de autovehivule vor inregistra un declin de 1%, la 7,24 milioane de unitati.

Perturbarea severa a aprovizionarii inseamna ca Toyota va pierde aproape sigur pozitia de lider pe piata auto in favoarea General Motors.

Producatorul nipon ar putea fi depasit si de Volkswagen, ajungand pe locul al treilea in ierarhia celor mai mari constructori auto.

Actiunile Toyota au scazut cu 7,5% de la dezastru, evolutie mai slaba decat cea a bursei nipone.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri