Infiniti FX este un SUV japonez premium care poate face fata cu usurinta concurentilor germani. Masina pare perfecta: design-ul, confortul si motorizarile te incanta de la primul drum.
FX se remarca printr-o grila fata impozanta si prizele de aer laterale, ce ii confera un design sportiv si stabilitate la viteze mari, reducand tendinta de ridicare a partii din fata.

Pentru a arata bine, Infiniti are o vopsea de tip Scratch Shield, care repara automat micile zgarieturi atunci cand este expusa la caldura. Japonezii spun ca vopseaua lor permite reducerea de pana la cinci ori a numarului de zgarieturi.

FX dispune de trei motorizari, doua pe benzina 3,7 litri V6 de 320 CP, 5 litri V8 de 390 CP si un diesel V6 de 3 litri 238 CP cu injectie directa. Transmisia este automata cu sapte rapoarte putand fi utilizata si in modul secvential, prin padelele din spatele volanului.

Motorizarea de test a fost cu ultimul motor sosit in gama, cel diesel de 238 CP, al carui pret porneste de la 61.000 euro cu TVA.

FX diesel este la fel de silentios precum motorizarile pe benzina, nu am remarcat niciun moment vreun rontait specific. La accelerari puternice sunetul de esapament este la fel ca cel produs de propulsoarele pe benzina.

SUV-ul diesel este mai lent (0-100km/h in 8,3 s) cu o secunda si jumatate decat motorul V6 pe benzina (0-100km/h in 6,8 s), insa si consumul este cu mult mai mic, sub 8 litri la 100 km in extraurban, la viteze legale.

Motorizarea diesel de 238 CP are destula putere pentru SUV-ul de 2,2 tone, depasirile se fac usor. Viteza maxima a motorului diesel de 3 litri este de 212 km/h.

Indiferent de motorizare, masina este de senzatie, aceeasi manevrabilitate, acelasi confort si dotari. FX vine in standard cu jante de aliaj de 20 inch, in timp ce versiunile sport vin cu jante de 21 inch.

Suspensia fata este independenta, brate oscilante cu arcuri elicoidale, amortizoare, bara stabilizatoare S si S Premium: control activ al ratei de amortizare (CDC - Continuous Damping Control), iar cea spate este independenta, multilink, amortizoare Dual Flow Path (DFP), bara stabilizatoare S si S Premium: control activ al ratei de amortizare (CDC - Continuous Damping Control) si directie activa spate (RAS - Rear Active Steering).

FX beneficiaza de farurile bi-xenon cu sistem de iluminare adaptiv, ce permit pivotarea stanga-dreapta a blocului optic, in functie de unghiul de bracaj si de viteza vehiculului, pentru a oferi vizibilitate imbunatatita noaptea, pe drumuri virajate.

Am cautat si dezavantaje la acest SUV premium japonez, am gasit doar unul, portbagajul este cam mic, 410 litri.

Mai multe informatii despre SUV-ul Infiniti FX30d sunt disponibile
aici

Detalii tehnice
Infiniti FX30d

Motor: 3.0 V6 diesel
Transmisie automata cu 7 trepte
Putere maxima: 238 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 212 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 8,3 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 11,2/ 7,8/ 9
Capacitate rezervor: 90 litri
Lungime: 4,86 metri
Latime: 1,92 metri
Inaltime: 1,68 metri
Garda la sol: 19 cm
Emisii CO2 g/km: 238 g/km
Masa proprie (kg) 2.150
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri