Vanzarile de vehicule au scazut in primele cinci luni cu 13,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 38.000 de unitati, insa in mai au urcat cu 14,2% fata de luna anterioara, la 10.745 de unitati, scrie Mediafax.

In ceea ce priveste autoturismele, livrarile la cinci luni s-au redus cu 16% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 32.753 unitati. In schimb, in mai fata de luna anterioara vanzarile au crescut cu 12,7%, la 9.537 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Piata vehiculelor comerciale a avansat in perioada analizata cu 7,8%, la 4.908 unitati, iar in mai fata de aprilie a crescut cu aproape 30%, la 1.130 de unitati.

Productia de vehicule a inregistrat o scadere de 5,3% in primele cinci luni ale anului, la 139.541 unitati. In luna mai au fost asamblate 28.330 unitati, cu aproape jumatate mai mult fata de luna anterioara.

De asemenea, exporturile au fost mai mici cu 5,4% in primele cinci luni, perioada in care au fost livrate 126.781 unitati. In luna mai au fost exportate 27.620 vehicule, cu 45% mai mult fata de aprilie.

In cazul importurilor, in primele cinci luni au fost livrate cu aproape 7% mai putine masini, respectiv 26.731 unitati, insa in mai fata de luna anterioara s-au apreciat cu peste 8%, la 7.299 unitati.

In primele cinci luni cea mai bine vanduta marca de vehicule a fost Dacia, cu 10.348 unitati, urmata de Volkswagen, cu 4.125 unitati, si Skoda, cu 3.003 masini.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri