Cehii de la äAuto Revueô au surprins in teste noul model Dacia Logan in varianta break. Parerile expertilor auto romani sint unanime in privinta ei: nu e frumoasa, dar e functionala si va avea succes.
Anumite detalii privind Loganul break au inceput sa apara in presa straina de specialitate, cu toate ca oficialii grupului Renault-Dacia sint foarte rezervati in a da informatii despre viitoarele modele. Revista ceha äAuto Revueô a reusit sa realizeze citeva fotografii-spion ale noului model. äE de remarcat ca cei de la Renault au folosit un camuflaj integral, care este un fapt rar intilnit si spun multe despre secretul pe care vor sa-l pastreze franceziiô, a declarat Edwin Keleti, redactor-sef al revistei äProMotorô.

Deocamdata, tot ce se stie oficial despre versiunea break este ca autoturismul urmeaza sa fie prezentat publicului pentru prima data la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea oficiala va avea, insa, loc in septembrie anul acesta, in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Comercializarea Loganului break va incepe pe piata din Romania in octombrie 2006, iar in celelalte tari, din prima parte a anului viitor.

Motoarele oferite vor fi cele de pe berlina. Vor fi trei motorizari pe benzina, una de 1,4 litri si 75 de cai-putere si doua de 1,6 litri.

La acestea se vor adauga doua dieseluri de 1,5 litri, ce vor furniza 65, respectiv 85 de cai-putere. Motorul mai puternic pe motorina ar putea fi introdus incepind cu anul viitor.

Logan break va fi echipat standard cu 5 locuri, la care se pot adauga alte doua locuri ca dotare optionala. In Romania, pretul de pornire pentru achizitionarea unei versiuni Logan break ar putea incepe de la 6.850 de euro.

Cristian Iovitu, redactor-sef al revistei äTop Gearô, spune ca pot interveni multe pina la aspectul final al masinii, pentru ca deocamdata este vorba doar de fotografii-spion.

Design controversat

Dupa primele impresii insa, designul lasa de dorit. äLogan nu a fost niciodata o masina frumoasa. De fapt, nici nu a fost construita pentru asta si deci nu are cum sa fie o revolutie in materie de designô, a declarat Iovitu.

Alexandru Sincan, redactor-sef adjunct la äAuto Motor si Sportô, crede despre Logan break ca änu se poate spune ca au studiat esteticul in mod specialô. Stopurile au cu totul alta forma decit la berlina: sint destul de inguste si sint plasate pe montantii laterali, a spus Sincan.

äDupa cum se observa, luneta nu este foarte inclinata, ceea ce duce la o forma angulara a partii posterioareô, a spus Teodor Stefan, redactor-sef la äAutoShowô.

Pe de alta parte, design-ul noii versiuni nu a surprins pe nimeni.

äIn privinta design-ului, nu ne puteam astepta la altceva decit la un clasicism si la o universalitate a linieiô, a spus Edwin Keleti, redactor-sef al revistei äProMotorô. äCred ca astfel a fost gindita initial: ca o masina mondiala. Este o masina care trebuie sa fie acceptata de o larga varietate de culturiô, a conchis Keleti.

Aceeasi parere o exprima si Dan Scarlat, redactor-sef la äAuto Mondialô. äCa si in cazul Loganului in trei volume, este vorba de un design functional. Dacia a gindit o masina eficienta, care sa atraga o clientela cit mai vastaô, a spus Scarlat.

Functionalitatea compenseaza

Daca design-ul lasa loc interpretarilor sau daca v-ati obisnuit deja cu liniile estetice promovate pe modelul berlina, Logan break vine, in schimb, cu o functionalitate sporita.

Ampatamentul si consola spate sint mai lungi, iar pavilionul este mai inalt si ofera posibilitatea de a avea doua locuri suplimentare in spatiul portbagajului.

äIn termeni de functionalitate, eu sint adeptul masinilor break, pentru ca deschid alte oportunitati de utilizare a automobiluluiô, a sustinut seful de la äProMotorô.

Privind fotografiile-spion cu modelul break surprins in timpul testelor, este evident ca atuul principal va fi spatiul in habitaclu. äUrmind reteta aplicata si in cazul berlinei, proiectantii au cautat sa maximizeze spatiul interior si capacitatea de incarcare a portbagajului in detrimentul design-uluiô, a spus redactorul-sef de la äAutoShowô.

Succesul breakului, mostenit de la berlina

Referitor la vinzarile noii versiuni, expertii auto romani se asteapta ca breakul sa se bucure de multa atentie, in special pentru ca are in spate renumele modelului berlina.

äCred ca Loganul combi o sa aiba succes pentru ca va beneficia de un renume creat de modelul berlina si se va impune mult mai usor pe piataô, a declarat Keleti. Seful de la äAutoShowô crede ca apetitul soferilor pentru automobile cu posibilitati marite de transport va face din Logan break un succes in segmentul sau, chiar daca pretul va fi usor mai ridicat decit al berlinei.

äPina in prezent, Dacia a fost un succes, indiferent de piata si de motorizare. Cred ca noua versiune va fi un succes, mai ales ca se adreseaza celor care vor avea nevoie de spatiu suplimentarô, a precizat redactorul-sef de la äTop Gearô.

In Romania, Loganul a fost vindut anul trecut in 88.275 de exemplare, cifra care a propulsat modelul uzinei din Pitesti pe primul loc in topul celor mai bine vindute autoturisme de la noi. Numarul vinzarilor este cu peste 37.500 de unitati peste totalul primelor zece cel mai bine vindute modele din import in Romania, a caror cifra a urcat la 50.754 unitati anul trecut, potrivit statisticilor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme. Mai mult, Logan depaseste cu circa 4.000 de exemplare numarul de 84.281 de unitati, cit au comercializat in total primele zece marci de automobile pe ansamblul anului trecut.
Aboneaz─â-te pe

Calculator Salariu: Afl─â c├ó╚Ťi bani prime╚Öti ├«n m├ón─â ├«n func╚Ťie de salariul brut ┬╗

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat ├«n 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari juc─âtori din industria rom├óneasc─â de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezen╚Ť─â pe pia╚Ťa media, ne-am propus s─â fim o surs─â de inspira╚Ťie pentru mediul de business, dar ╚Öi un canal de educa╚Ťie pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiar─â.├Än plus, Wall-Street.ro are o experien╚Ť─â de 10 ani ├«n organizarea de evenimente B2B, timp ├«n care a sus╚Ťinut peste 100 de conferin╚Ťe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&s─ân─âtate sau imobiliare. Astfel, am reu╚Öit s─â avem o acoperire complet─â - online ╚Öi offline - pentru tot ce ├«nseamn─â business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din sec╚Ťiunea Auto »



Setari Cookie-uri