Ministerul Transporturilor si Infrastructurii doreste dezvoltarea transportului multimodal in defavoarea celui rutier si mizeaza ca pana la finalul anului 2013 vom avea 350 de km de autostrada gata intre Nadlac si Sibiu, Cernavoda-Constanta.

“Ministerul Transporturilor sprijina dezvoltarea transportului multimodel de marfuri. Calea ferata ar putea suplini absenta unei autostrazi care sa strabata Romania. Autocamioanele cu marfa ar putea fi incarcate in vagoane si transportate pe calea ferata”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, la evenimentul Mediafax Talks about Transport & Logistics.

La nivel european, doar 10% din marfurile transportate se fac pe calea ferata.

Logistica este una dintre cele mai importante activitati din industria auto, asigurand atat materia prima pentru fluxul de fabricatie, cat si transportul catre destinatia finala a masinii.

Compania logistica Gefco Romania, parte a grupului francez Peugeot – Citroen, cel mai mare transportator al Dacia, prefera caile ferate romane decat transportul pe sosea, intrucat este mai ieftin cu 20%, lucru neobisnuit in comparatie cu situatia din tarile din Vest.

“Transportul pe calea ferata este mai avantajos in Romania decat in strainatate, intrucat aici sunt 15 companii de transport feroviar, de cinci ori mai multe decat in Franta, unde sunt doar trei societati, ceea ce face ca preturile sa fie mai mici. In al doilea rand, infrastructura rutiera din Romania este intr-o stare mai proasta decat cea feroviara”, potrivit lui Christophe De Korver, directorul general Gefco Romania.

Ministerul Transporturilor considera ca doar un sfert din operatorii de logistica si transport au sistat investitiile.

“In ciuda conditiilor economice operatorii de logistica si transport au continuat investitiile in tehnologie in vederea cresterii eficientei. Numai 16% din operatorii de logistica si transport au sistat investitiile, restul operatorilor s-au axat pe investitii menite sa scada costurile de functionare existand doar cazuri izolate de extindere a spatiilor de depozitare”, a mai spus Pistru.

Anul trecut, a avut loc o scadere semnificativa a numarului cererilor de licenta de transport.

“Companiile mici au fost decimate de ratele de leasing si de scaderea numarului de comenzi. Vedem acum primele semne de revenire si in domeniul transporturilor date cu precadere de companiile mari cu servicii integrate de transport logistica si distributie. Avem in ce priveste transporturile o sansa datorita pozitiei geografice a Romaniei de legatura intre Europa si Asia. Putem deveni o locatie preferata pentru logistica”, este de parere Pistru.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii estimeaza ca in anul 2020 volumul de transport va reprezenta o contributie la PIB de 10 miliarde de euro si va oferi circa 140.000 de locuri de munca.

Sursa foto: Mediafax


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Contractul pentru Biharia-Bors, trimis pentru finantare la CE