Renault si Nissan vor sa produca in Rusia componente auto impreuna cu Avtovaz

Renault si Nissan intentioneaza sa produca, cel mai devreme din 2013, motoare si cutii de viteze impreuna cu Avtovaz, cea mai mare companie auto din Rusia, a declarat seful diviziei Renault pentru Rusia si spatiul ex-sovietic, Bruno Ancelin, citat de Financial Times.

Alianta Renault-Nissan se afla in proces de majorare a participatiei detinute la Avtovaz de la 25% la 51% plus o actiune, a adaugat Ancelin, scrie Mediafax.

Procesul urmeaza sa se incheie pana la sfarsitul anului. Deciziile Renault reflecta importanta tot mai mare a pietei auto din Rusia, care creste puternic dupa ce vanzarile s-au prabusit la mai putin de jumatate in timpul crizei. Producatorii auto occidentali se asteapta ca vanzarile din Rusia sa urce la 2,6-2,7 milioane de masini in acest an, de la 1,9 milioane anul trecut.

Renault produce patru modele la fabrica Avotframos din Moscova, majoritatea motoarelor fiind importate de la fabrica Dacia din Romania si din Spania.

Grupul francez intentioneaza sa produca doua modele la uzina Avtovaz din Toliatti, avand la baza autovhiculul low-cost Logan, pe o platforma comuna cu producatorul rus. Avtovaz va produce la Toliatti doua autovehicule sub marca Lada, iar Nissan unul.

Renault trebuie sa produca motoare si cutii de viteze in Rusia pentru a se conforma legislatiei ruse, care vizeaza dezvoltarea de catre companiile straine a unor capacitati locale.

"Togliatti va furniza motoare si cutii de viteze pentru fabrica de la Moscova, in loc ca aceastea sa vina din Europa de Vest", a spus Ancelin, adaugand ca productia mixta de motoare va incepe cel mai devreme peste doi ani.

Rusia reprezinta o piata importanta in strategia sefului Renault, Carlos Ghosn, de a creste vanzarile in tarile emergente. Renault, Avtovaz si Nissan vor sa ajunga la o cota de piata de 40% in Rusia pana in 2015-2016, de la 35% in prezent.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri