BMW a prezentat conceptele i3 si i8, doua modele electrice care vor fi lansate dupa anul 2013, cu arhitectura LifeDrive care foloseste fibra de carbon.
BMW i3 Concept a fost comunicat initial sub denumirea de Megacity Vehicle. Motorul electric al lui i3, dispus pe puntea spate, genereaza o putere de 170 CP si un cuplu impresionant de 250 Nm inca de la demaraj - si o raza de bracare redusa se combina pentru a furniza o placere a condusului remarcabila. BMW i3 Concept accelereaza de la 0 la 60 km/h in mai putin de patru secunde si de la stationare la 100 km/h in sub opt secunde.

Cu componentele transmisiei localizate in modulul Drive, tunelul central care traverseaza compartimentul pasagerilor nu mai exista. Aceasta permite pentru fiecare rand de scaune o suprafata continua pentru sezut, ceea ce permite un acces facil prin intermediul usilor din fata si inseamna ca automobilul poate fi parcat foarte aproape de un obstacol, de exemplu un zid. Datorita celor patru locuri, usilor cu deschidere larga in sens opus, portbagajului cu o capacitate de aproape 200 de litri si unui compartiment functional suplimentar in partea din fata.

BMW i8 Concept
intruchipeaza transformarea in realitate a viziunii unei masini sport contemporana si sustenabila. Conceptul inovator hibrid plug-in combina sistemul modificat de transmisie electrica de la BMW i3 Concept (acum montat pe puntea fata) cu un motor cu combustie cu trei cilindri, care dezvolta o putere de 220 CP/300 Nm transferata puntii spate. Motorul electric de la BMW i8 Concept poate propulsa singur automobilul.

Accelerarea de la 0 la 100 km/h in mai putin de cinci secunde combinata cu un consum de combustibil - in ciclul de testare EU - situat la mai putin de trei litri per 100 kilometri si un consum mediu mixt situat intre 5,0 si 7,0 litri per 100 kilometri - chiar si cu un condus mai sportiv.
Datorita acumulatorului litiu-ion de mare capacitate, care poate fi incarcat de la o sursa de energie conventionala, BMW i8 Concept poate parcurge pana la 35 de kilometri numai cu propulsie electrica.

Motorul electric din fata recupereaza maximum de energie atunci cand conducatorul franeaza, in timp ce alternatorul cuplat la motorul cu combustie incarca bateria la nevoie.

Date tehnice BMW i3 Concept
Lungime/Inaltime/Latime L 3845 mm, H 1537 mm, W 2011 mm
Ampatament 2570 mm
Numar de locuri 4
Masa proprie 1250 kg
Putere 125 kW / 250 Nm
Viteza maxima 150 km/h
Acceleratie 0-60 km/h 3,9 s
0-100 km/h 7.9 s
80-120 km/h 6,0 s
Autonomie electric Autonomie zilnica: 130-160 km
Ciclu FTP72: 225 km
Timp incarcare baterie Standard: 6 h pentru incarcare 100%
Optional: 1 h pentru incarcare 80%
Portbagaj aproximativ 200 litri

Date tehnice BMW i8 Concept
Lungime/Inaltime/Latime L 4632 mm, H 1280 mm, W 1955 mm
Ampatament 2800 mm
Numar de locuri 2 + (2)
Masa proprie 1480 kg
Putere puterea sistemului 260 kW /550 Nm
din care motorul pe benzina: 164 kW / 300 Nm
din care motorul electric: 96 kW / 250 Nm
Viteza maxima 250 km/h / 155 mph governed
Acceleratie 0-100 km/h / 62 mph 4.6 s
80-120 km/h 4.0 s
Consum de combustibil (ciclu EU) 2,7 l/100 km (66 g CO2)
Autonomie electrica aproximativ 35 km
Timp incarcare baterie Standard: 1h45' pentru incarcare 100%
Portbagaj aproximativ 150 litri
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri