Mercedes a reproiectat cea de-a treia generatie a modelului Clasa C lansat in 2007, reusind sa ii aduca facelift-ului un design dinamic si sportiv, prin partea frontala ce imprumuta elemente de la coupe-ul SL.
Modelul facelift a primit lampi spate cu LED-uri in dotarea standard si patru culori noi pentru caroserie. Tabloul de bord al modelului restilizat are functiile vizuale similare cu modelele S si CL, un panou de instrumente cu design nou, un ecran color TFT integrat, pentru echiparile Elegance si Avantgarde, precum si lumini pentru manerele interioare si exterioare ale portierelor. Modelele cu bi-xenon au blocuri optice cu o banda de LED-uri care ia forma unui C.

Pentru ca germanii au dorit sa imbine confortul cu sportivitatea au inclus in dotarea standard suspensia Agility Control, cu sistem de amortizare selectiva, care adopta automat o setare mai rigida sau mai confortabila pentru fiecare roata, in functie de situatie.

Pentru pachetul AMG avem suspensia sport Agility Control, care are o setare mai rigida si un sasiu coborat cu 15 mm. Spre deosebire de suspensia standard Agility Control, setarile arcurilor si amortizoarelor sunt mai rigide, pentru reducerea ruliului si o mai mare stabilitate la conducere. Servodirectia sport reglabila in functie de viteza cu un raport mai direct completeaza suspensia, efectuand virari mai dinamice.

Pachetul sport AMG include si scaune cu contururi mai pronuntate, pentru o sustinere mai buna.

Modelul de test Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY 4Matic facelift a avut un motor de 2,2 litri diesel 204 CP si transmisie automata 7G-Tronic Plus. In standard, modelul costa 45.700 euro cu TVA, insa cel de test cu pachet sport AMG (3.600 euro cu TVA), tapiterie din piele si numeroase sisteme depaseste 62.000 euro cu TVA.

C 250 CDI 4Matic accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,1 secunde si atinge o viteza maxima de 240 km/h. Consumul urban a fost de 9 litri, iar cel extraurban de 6 litri la o viteza de 100 km/h.

Transmisia 7G-Tronic Plus asigura schimbari ale treptelor aproape insesizabile, putand comuta intr-o treapta inferioara trecand peste mai multe trepte, permitand schimbari rapide.

Impresionanta este stabilitatea Clasei C cu tractiune integrala, poti incerca la nesfarsit sa faci masina sa derapeze si nu o sa reusesti pe un carosabil uscat. Sistemul 4Matic actioneaza cu ajutorul unui sistem electronic, care distribuie puterea motorului 45% catre puntea fata si 55% catre puntea spate.

Pachetul optional de sisteme de asistenta Plus incorporeaza Distronic Plus, sistemul de asistenta la franare Bas Plus, sistemul de franare Pre-Safe si asistentul pentru unghiul mort sau pentru mentinerea benzii de rulare.

Distronic Plus este un sistem cruise control care franeaza in momentul in care intalneste un alt autoturism, mentinand distanta intre vehicule, poate fi folosit pana la 200 km/h. Radarul pentru Distronic Plus este amplasat in sigla mare din grila radiatorului.

Asistentul pentru unghi mort functioneaza la viteze intre 30 si 250 km/h monitorizand lateralele spate ale autovehicului, avertizandu-ne cand schimbam benzile. Daca este detectat un autovehicul in zona monitorizata, pe oglinda exterioara corespunzatoare apare un semnal de avertizare (un triunghi galben).

In echiparea Avantgarde modelul vine cu volan multifunctional Luxury cu 3 spite (12 butoane) din piele nappa cu ornamente argintii, Jante 17" din aliaj usor, piele artificiala Artico, grila radiator cu stea in centru, pachet de lumini, lumini spate cu serpuiri (ornamentale) gri, admisie aer cu grilaj romboidal, radiator cu steaua Mercedes, panou de instrumente cu cadrane oblice.

Clasa C este o masina frumoasa, confortabila dar si sportiva, silentioasa, usor de condus sute de kilometri daca avem Distronic Plus, insa toate acestea au un pret care nu este deloc mic.

Cel mai mic pret pentru facelift il are modelul pe benzina C 180 BlueEFFICIENCY 156 CP care costa 34.000 euro cu TVA. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic facelift
Combustibil Diesel
Cilindree (cc) 2143
Putere maxima (CP la rpm) 204/4200
Cuplu maxim (Nm la rpm) 500/1600–1800
Acceleratie 0-100 km/h (s) 7.1
Viteza maxima (km/h) 240
Transmisii 7G-Tronic
Consum urban (l/100km) 6.0–6.4
Consum extraurban (l/100km) 4.1–4.5
Consum mixt (l/100km) 4.8–5.2
Masa proprie/masa utila (kg) 1615
Capacitate portbagaj 475 litri
Capacitate rezervor 59 litri
Lungime/Latime/Inaltime 4.591 / 1.770 / 1.447 mm
Ampatament 2.760 mm
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri