Cel mai dinamic BMW Seria 5, creat de Frohlich Jacek, a fost lansat la finalul anului trecut, iar designul este atat de reusit ca si atunci cand sta pe loc iti da senzatia ca se afla in miscare.
Recent, BMW a adus in gama o noua versiune pentru Seria 5, un motor de 3 litri diesel 258 CP combinat cu transmisia integrala xDrive, al carui pret ajunge la 58.000 euro cu TVA. Modelul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6 secunde si ajunge la o viteza maxima de 250 km/h.

Motorul diesel foloseste a treia generatie de injectie directa Common Rail care are o presiune de 1.800 bari pentru a dispersa combustibilul in picaturi extrem de mici.

Performantele sunt posibile si datorita transmisiei automate sport Steptronic in 8 trepte (avem la dispozitie sitemul Adaptive Drive cu patru programe, Normal, Comfort, Sport, Sport+). Pentru pasionatii de condus sportiv exista si padele pe volan.

Chiar daca masina are tractiune integrala si este aparent mai confortabila decat sportiva, daca facem la stanga si folosim o mare parte din cei 258 de cai putere vom simti o mica miscare a puntii spate, specifica masinilor puternice cu tractiune doar pe rotile din spate.

In conditii normale pe o sosea uscata, sistemul xDrive distribuie puterea intre puntea fata si cea spate intr-un raport 40:60. Sistemul actioneaza instantaneu si subtil, fara ca ocupantii autovehiculului sa sesizeze momentul in care xDrive directioneaza pana la 100% din putere catre una din punti, in functie de situatie.

Curbele abordate frumos cu modelul cu tractiune integrala sunt o placere, masina nu se clinteste nici la viteze de peste 100 km/h.

In afara orasului, motorul diesel de 258 CP cu tractiune integrala are un consum de 7,5 litri daca conducem legal, insa in oras este aproape dublu,14 litri. Nemtii au incercat sa scada consumul in oras cu sistemul Start/Stop care opreste motorul la semafor.

Insonorizarea este asa cum ne-a obisnuit BMW, de nota 10, scaunele sunt moi, electrice si cu o buna sustinere laterala, iar calitatea materialelor este ireprosabila.

Modelul de test a avut dotari de 31.000 euro, care au ridicat pretul final la 89.000 euro cu TVA.

Printre cele mai interesante si mai utile optionale as enumera: pilot automat cu functie de franare, scaune fata ventilate, Head-Up Display (afisaza pe parbriz in fata soferului viteza, sistemul de navigatie si alte functii), sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare, sistem de navigatie, aer conditionat automat controlat, sistemul iDrive, sistem Soft-Close pentru portiere (usile le apropiem si se inchid singure), camera de luat vederi cu perspectiva panoramica (sunt disponibile 3 camere: doua sub oglinzile laterale si una spate), mai gasim inca doua camere pe lateralele barei fata care ne ajuta sa ne asiguram atunci cand nu avem vizibilitate (BMW a pus acest sistem pentru prima data pe noul Seria 7 lansat in 2009), asistent faza lunga, precum si pachetul M Sport.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: BMW 530d xDrive
Motor: 3.0 TwinPower 6 cilindri diesel
Putere maxima: 258 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 560 Nm/1.500 rpm
Viteza maxima: 250 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 6,0 s
Consum mediu: 5,8 l/100 km
LxlxH: 4,89 m x 1,86 m x 1,46 m
Pret model testat: 89.644 euro
Pret de baza: 58.156 euro
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri