Citroen a realizat conceptul Tubik, un vehicul cu 9 locuri, inspirat de modelul Type H, poreclit ”Tubul”.
„Societatea este in schimbare, la fel si ideea de familie. Sociologii vorbesc despre „grupuri afective” pentru a descrie aceasta schimbare ce include atat familii, cat si grupuri de prieteni. Aceste „grupuri afective”, care nu mai sunt limitate la patru sau cinci membri, au nevoie de a calatori impreuna, fara a-si lasa bagajul acasa din cauza lipsei spatiului”, spune Citroen.

Tubik creaza o capsula in stil lounge dedicata confortului si relaxarii. Scaunele modulare, ce pot fi dispuse in diferite moduri (semi-intinse, fata in fata, etc.) si tehnologia disponibila la bord (ce include un ecran central gigant si sunet spatial de inalta definitie) transforma interiorul intr-o zona pentru locuit si interactiune sociala.

Datorita tehnologiei full-hybrid si a eforturilor de a imbunatati coeficientul aerodinamic, emisiile de CO2 ale lui Tubik sunt comparabile cu cele ale unui sedan conventional.

Tubik este suficient de spatios (2.08m latime, 2.05m inaltime si 4.80m lungime) pentru a transporta 9 pasageri.

Partea frontala, ce se deosebeste de caroserie, ne duce cu gandul la metalul incretit caracteristic modelului Citroen Type H, in timp montantii ce incadreaza parbrizul amintesc de cele doua incretituri caracteristice modelului Type H.

Pentru ca Tubik sa inspire si mai multe siguranta, designerii au combinat doua culori contrastante: culoarea gri metalizata a caroseriei acopera culoarea alb perlat la fiecare capat, construind pozitia motorului cu combustie interna (in fata) si a motorului electric (in spate) folosite de catre trenul de rulare diesel full-hybrid.

Datorita acestui exterior foarte atragator, cele doua ferestre panoramice cu doua sensuri si cele doua portiere de mari dimensiuni ce permit accesul catre postul de condus si catre zona de locuit sunt aproape invizibile. Portiera soferului se deschide spre spate, iar usa laterala se roteste pentru a elibera intreaga parte laterala a vehiculului.

Odata instalat in scaunul de piele neagra full-grain, soferul este identificat de un sistem de recunoastere a amprentei. In jurul lui/ei, toate informatiile necesare pentru navigatie sunt disponibile pe head-up display si pe ecranul pozitionat in centrul volanului. Pentru a vedea ce se intampla in spatele vehiculului, un ecran proiecteaza imagini de la camere de luat vederi.

Habitaclul este o capsula in stil lounge. Aceasta zona a fost construita cu materiale imprumutate din lumea arhitecturii si designului interior: scaune de pasla, spatare si panouri de usi din matase si podea din piele. Iluminatul ambiental al cabinei scoate in evidenta nuantele si materialele.

Pasagerii pot dispune cele trei randuri de scaune cum doresc. Pentru confort maxim, fiecare scaun este independent. Primele doua randuri de scaune permit pasagerilor sa stea cu fata spre directia de mers sau fata in fata. Randul din mijloc poate acomoda trei persoane sau, in mod alternativ, poate fi transformat intr-o masa de dimensiuni mici, poate fi pliat partial pentru a elibera o zona de 2m² sau poate fi strans complet pentru a crea un aranjament al scaunelor in stil mediteranean.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri