Noul SsangYong Korando, ajuns la cea de-a patra generatie dupa cinci ani de absenta totala de pe piata, a primit o caroserie noua si un design european, fiind desenat de Giorgetto Giugiaro.
Korando deschide noi orizonturi pentru producatorul sud-coreean de vehicule 4×4 SsangYong care pentru prima data trece la o caroserie tipica masinilor de sosea si renunta la cea pentru automobilele de teren.

Solutia adoptata schimba complet comportamentul crossover-ului, care devine mai usor (1.600 kg - 1.700 kg) si mai sportiv, insa pierde din capacitatile off-road. Noul Korando are suspensie independenta cu brat dublu McPherson pe fata si suspensie independenta multi-link pe spate.

Tractiunea integrala distribuie automat cuplul motorului pe cele doua punti, in functie de viteza de rulare si aderenta, existand posibilitatea de blocare in 50:50. Korando vine cu tractiune fata sau 4x4 permanent si dispune de programul electronic de stabilitate ESP, control activ anti rasturnare (ARP) si control de tractiune TCF.

Diferentialul central poate fi blocat pana la o viteza de 40 km/h. Unghiul de atac este de 22,8 grade, cel de degajare de 28,2 grade, unghiul de rampa este de 18 grade.

Noul Korando dispune de o singura motorizare Euro 5 (e-XDi200), un propulsor turbo diesel cu turbina controlata electronic de 2 litri ce dezvolta 175 CP la 4.000 de rotatii pe minut (rpm) si un cuplu de 360 Newton-metru intre 2.000 si 3.000 rpm. Distributia este pe lant. Se poate alege intre doua transmisii una manuala cu 6 trepte si una automata cu 6 viteze.

Consumul extraurban in timpul testului a fost de 7,2 litri, iar cel urban de 8,5 litri. La 80 de km/h in treapta a 5-a Korando are 1.800 de ture, iar in treapta a 6-a are 1.600 de ture.

Modelul de test cu transmisie manuala accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10 secunde si atinge o viteza maxima de 180 km/h. Korando 4x4 cu echiparea Deluxe+ are un pret de circa 29.600 euro cu TVA.

Noul Korando se simte pe sosea ca orice crossover european care dispune de ceva cai putere, masina te duce rapid la 160 km/h si nu iti da senzatie de nesiguranta. Modelul dispune de servodirectie electrica EPS reglabila in functie de viteza.

Motorul diesel are un sunet fin cand stam la semafor insa in mers nu il auzim deloc, masina este foarte bine izolata fonic. Singurul zgomot care apare in masina este suportul din plastic care acopera roata de rezerva din portbagaj atunci cand trecem peste denivelari mai mari.

Confortul in interior este la cote bune, scaunele din piele sunt moi, pe fiecare usa avem loc pentru sticle de apa, reviste, iar instalatia audio suna foarte bine. Un minus este aerul conditionat spartan cu trei pozitii marcate: low, 25 de grade si High.

In echiparea Deluxe+ avem cotiera fata, spate, suport de pahare, USB, computer de bord, pilot automat, volan reglabil pe inaltime si profunzime, imbracat in piele, maner schimbator de viteze imbracat in piele, aer conditionat automat, scaun sofer electric cu reglaj pe inaltime, buzunare de depozitare pe spatele scaunelor din fata, airbag-uri frontale, laterale si Cortina (6 airbag-uri), asistenta la plecarea din panta, senzori de parcare spate, 4 geamuri electrice, esapament dublu cromat, geamuri fumurii spate, discuri ventilate fata, discuri spate, ABS cu 4 canale, EBD, trapa electrica, incalzire in bancheta spate si jante pe 18.

Volumul portbagajului este de 486 de litri si poate ajunge la 1.312 litri cu bancheta spate complet rabatata.



Noul Korando rivalizeaza cu modele precum Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35, Kia Sportage si Nissan Qashqai.

Publicul tinta al automobilelor Ssangyong este reprezentat de persoane private si de companii care opereaza off-road, cum ar fi firmele de securitate, cele care ofera servicii industriei petroliere. Livrarea masinilor aflate in stoc se va face imediat. In ceea ce priveste comenzile, perioada maxima de livrare este de trei luni.

Din ianuarie 2012, SsangYong va lansa noul Action Sport, un Sport Utility Truck.

Garantia este 5 ani, in limita a 100.000 de km si este transmisibila. Cel mai mic pret pentru SsangYong Korando este 24.700 euro cu TVA pentru modelul cu tractiune fata. Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: SsangYong Korando
Motor: 2 litri diesel
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima: 175 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 360 Nm/2.000 rpm – 3.000 rpm
Viteza maxima: 179 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,5/ 5,1/ 6
Capacitate rezervor: 57 litri
Lungime: 4,41 metri
Latime: 1,83 metri
Inaltime: 1,67 metri/1,71 m
Garda la sol: 18 cm
Emisii CO2 g/km: 169 g/km
Masa proprie (kg) 1.747
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri