Constructorul german Mercedes-Benz a scos pe linia de asamblare a fabricii din Worth primul exemplar al noului camion de mare tonaj Actros, ajuns la cea de-a patra generatie, pentru care a cheltuit peste 2 miliarde de euro.
Construita in 1960 fabrica din Worth, situata la 130 de km de Frankfurt, a produs peste 700.000 de camioane Actros de la lansarea modelului in 1996 si pana in prezent. Prima generatie Actros a ajuns pe piata in 1996, cea de-a doua in 2004, iar cea de-a treia in 2009 (MP3).

Fiecare camion Actros (18-40 tone) este produs conform specificatiilor clientului, astfel ca nu exista doua camioane identice produse in acelasi an. Pe aceeasi linie de asamblare Mercedes-Benz realizeaza in Worth trei modele, Actros (MP3), Axor si Atego, la care se adauga si noua generatie Actros (Euro V si Euro VI). Constructorul german va continua productia celei de-a treia generatii Actros pentru exportul in tari unde inca mai sunt cereri, India, China, etc.

In interiorul fabricii, in zona de asamblare nemtii se deplaseaza cu bicicleta, avand spatii speciale de parcare unde pot fi lasate 10-20 de biciclete. Pentru piese mai grele sunt folosite stivuitoare si remorci. Felul in care lucreaza nemtii este incredibil si impecabil. Nu exista urme de ulei, praf, parca ar asambla jucarii, nu autovehicule.

Pentru noul Actros, peste 2.300 de angajati au fost pregatiti suplimentar si au fost investite peste 25 de milioane de euro in infrastructura IT. In prezent, la fabrica din Worth se lucreaza in doua schimburi.

Asamblarea prototipurilor noului Actros a avut loc in acelasi timp cu productia de serie si a fost realizata in 40 de zile in loc de 110 zile.

In comparatie cu predecesorul sau, noul Actros prezinta un model imbunatatit de ampatament, o gama extinsa de cabine (sapte modele) si variante de motorizare.



Noua generatie Actros consuma cu sase - sapte procente mai putin carburant in varianta Euro VI. Vehiculul de 40 de tone este rezultatul a peste zece ani de munca, 20 de milioane de km in teste si peste 2 miliarde de euro investiti pentru dezvoltarea si productia acestuia.

Potrivit Mercedes-Benz, peste 50% din costurile totale ale unui camion il reprezinta sistemul de propulsie.
Compania a decis sa reduca cele patru familii de motoare fabricate in patru fabrici diferite, la o singura gama construita in doua locatii, cu 70% din componente identice.

“Cu Daimler Trucks vrem sa crestem mai rapid decat piata si sa vindem peste 500.000 de camioane in 2013”, a declarat Dieter Zetsche, CEO Daimler si seful Mercedes-Benz Cars, la evenimentul organizat la fabrica din Worth.

Fabrica va lucra la capacitate maxima pana la finalul anului, pentru a termina la timp comenzile ce trebuiesc livrate in primul trimestru din 2012. Anul acesta, Mercedes-Benz va produce 3.000 de camioane Actros.

“Incepand din 2013, vrem sa avem un profit de 8% din valoarea vanzarilor pe intregul business”, a mai spus Zetsche.

Mercedes-Benz are la fabrica din Worth, cea mai mare linie de asamblare de camioane, aproximativ 12.000 de angajati. Suprafata uzinei este de 2,9 milioane de metrii patrati.

Piata globla de camioane (HD/MD) va creste de la 2,5 milioane la 3 milioane de unitati in perioada 2010-2013. Daimler Trucks vrea sa creasca vanzarile de camioane in aceasta perioada de la 355.000 (2010) la mai mult de de 500.000 unitati si apoi sa vanda 700.000 camioane pe an in intreaga lume pana la sfarsitul acestei perioade.

Compania a vandut 256.618 autovehicule in primele opt luni, cu 18 procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri