Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat ca in urma negocierilor cu Comisia Europeana s-a acceptat ca toate tronsoanele Autostrazii Transilvania sa fie finantate din fonduri europene.
"Decizia de a elibera zona Clujului de un contract absolut pagubos pentru Romania, cel cu Bechtel, si de a continua lucrarile intr-un alt regim, economisind sase miliarde de la bugetul statului, arata ca unde exista vointa pentru cheltuirea eficienta a banului public lucrurile se pot realiza. Vreau sa va dau o veste buna, pe care nu o stia nici primul-ministru. Ca urmare a negocierilor purtate cu colegii din Comisia Europeana, pe reteaua TNT, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finantate din fonduri europene. Este vorba de toate tronsoanele, tot ce inseamna Autostrada Transilvania. Putem discuta ca membru cu drepturi depline in UE cu fruntea sus despre tronsoanele noastre de drumuri nationale si autostrazi, fara sa se mai spuna ca «aveti o autostrada care va face de ras»", a spus Boagiu, citata de Mediafax.

Potrivit acesteia, in ceea ce priveste segmentul Gilau - Nadasel, din judetul Cluj, acesta va fi licitat saptamana viitoare cu noile conditii contractuale stabilite in urma renegocierilor.

Intrebata care vor fi costurile de construire a tronsoanelor Autostrazii Transilvania, Boagiu a spus ca urmeaza sa fie facute calculele in perioada urmatoare.

"Suma este pe ce a ramas de executat, valoarea pe kilometri de 6,9 milioane euro, care va fi licitata in functie de relief si vor rezulta preturile adaptate la standardele de cost", a spus ministrul Transporturilor.

Premierul Emil Boc a declarat, la randul sau, ca mesajul cel mai important in urma deciziei CE este "ca Autostrada Transilvania merge inainte si ca ministrul Transporturilor si-a respectat promisiunile".

Premierul a adaugat ca in acest exercitiu financiar al UE si in celalalt Romania va avea banii necesari pentru continurea lucrarilor si la Autostrada Transilvania.

Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru constructia unui traseu de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.

Pana in prezent au fost contruiti doar 52 de kilometri din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri