Chevrolet a pregatit atent lansarea modelului sport Camaro pe piata europeana, unde a lipsit timp de zece ani, aducand in Croatia reprezentanti din cateva tari pentru a testa puterea motoarelor americane V8 la viteza regulamentara pe sosele si la turatie maxima pe pista unui aeroport.
Primul Camaro a iesit pe strazi in urma cu 44 de ani, cea de-a doua generatie in anul 1970, cea de-a treia in 1982, cea de-a patra in 1993 (cand a aparut si modelul decapotabil), iar cea de-a 5-a in 2010.

Pentru acest eveniment, marca americana a pus la dispozitie zece autoturisme Camaro cu motorul V8 de 6,2 litri 405 cai putere (transmisie automata in 6 trepte) si 432 cai putere (transmisie manuala in 6 trepte), atat coupe cat si cabrio. In Europa va fi comercializata numai varianta V8 in echiparile de top.

Chevrolet a ales Croatia pentru ca a vrut sa ne simtim la volanul lui Camaro precum in filme, coasta croata fiind renumita pentru porturile turistice unde isi ancoreaza iahturile cei mai cunoscuti miliardari ai lumii (Abramovici).

Este pentru prima data cand conduc un autoturism cu un motor de peste 6 litri, extrem de greu (aproape 2 tone) dar si de puternic, iar Chevrolet stia asta, de aceea a planuit totul pana la cel mai mic detaliu. Dupa ce am vazut trei puncte de interes turistic si ne-am obisnuit cu masina, drumul ne-a dus direct la aeroport, insa nu sa luam avionul ci sa vedem ca bolidul american nu are limite.

Pentru test am ales un Camaro Convertible galben cu transmisie automata (405 CP), pentru ca aceasta culoare i se potriveste cel mai bine.

In drumul ocolit spre aeroport am facut prima oprire la 12 km de orasul Zadar, intr-un port cu iahturi (Dalmacija Sukosan), unde am atras priviri si am facut Camaro decapotabil pentru a ne bucura de aerul de mare si de cele 22 de grade Celsius. La peste 90 km/h, placerea nu mai este la fel de mare in decapotabila pentru ca incep sa se simta turbulente.

A urmat a doua destinatie, dupa 60 de km, parcul national Paklenica Starigrad, cea de-a treia Vinjerac – un port mic cu ambarcatiuni de pescuit, o oaza de liniste la Marea Adriatica si in final aeroportul Zemunik – locul mult asteptat de noi pentru a simtii puterea unui Camaro.

Pe pista aeroportului ne asteptau cateva jaloane pentru a testa stabilitatea si o portiune de sprint pentru a trai din plin senzatiile oferite de motorul V8. Camaro este capabil sa atinga 250 km/h, viteza la care noi nu am reusit sa ajungem intrucat se termina pista aeroportului, insa masina tragea in forta desi ajunsesem la 210-215 km/h. Cu transmisia manuala in 6 trepte, Camaro poate ajunge la 80 km/h in treapta intai, moment in care are 6.000 de ture si la 210 km/h in treapta a patra.

De la 0 la 100 km/h, Camaro coupe are nevoie de 5,2 secunde cu transmisie manuala sau 5,4 secunde cu transmisie automata. Camaro cabrio atinge 100 km/h in 5,4 secunde daca este manual si 5,6 secunde daca este automat.

Din punctul meu de vedere Camaro cu motorul V8 este cea mai masculina masina, un autoturism care lasa toate zgomotele in interior la peste 130 km/h, insa pe asta mizeaza americanii, pe sunetul motorului american si senzatia pe care ti-o ofera.

In timpul testului, Camaro Convertible automat a afisat un consum de 17,5 litri la 100 km, o cifra care consider ca nu sperie romanii, avand in vedere ca in ciuda situatiei economice vanzarile de masini exclusiviste au crescut pe plan local.

Camaro are pe fata articulatie sferica dubla, multibrat cu lonjeron; bara stabilizatoare cu actionare directa; arcuri elicoidale progresive; unghi de cadere, unghi de fuga si unghi de convergenta complet ajustabile. Suspensia spate este independenta cu 4,5 brate; arcuri elicoidale progresive peste amortizoare; bara stabilizatoare; unghi de cadere si unghi de convergenta complet ajustabile.

Printre dotarile de care am beneficiat in Camaro au fost head up display, camera spate integrata in oglinda centrala, scaune din piele, faruri cu tehnologie HID cu inele iluminate cu tehnologie LED Xenon, ABS, jante din aliaj. In echiparea SS, Camaro are anvelope de 245/45ZR20 pe fata si P275/40ZR20 pe spate. Modelul Camaro este disponibil si cu un sistem audio stereo Boston Acoustics cu noua difuzoare. Pachetul include si porturi USB pentru dispozitive mobile si conectivitate Bluetooth.

In Romania, Chevrolet Camaro costa de la 44.900 euro cu TVA pentru coupe si 49.900 euro cu TVA pentru decapotabila.

Modelul Transformers Special Edition si pachetul aniversar de 45 de ani sunt disponibile la un pret suplimentar de 2.000 euro cu TVA fiecare. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Chevrolet Camaro 6.2L V8 Convertible


Combustibil: benzina

Cilindree cmc: 6.162

Cutie viteze automata 6 trepte

Putere maxima CP (rpm): 405 (5.900)

Cuplu maxim Nm (rpm): 556/4.300

Viteza maxima km/h: 250

Acceleratie 0-100 km/h s: 5,6

Consum urban (l/100km) 18,9

Consum extra-urban (l/100km) 9,7

Consum combinat (l/100km) 13,1

Lungime mm: 4836

Latime mm: 1917

Inaltime mm: 1378

Greutate kg: 1920

Ampatament mm: 2852

Volum rezervor litri: 71

Volum portbagaj litri: 308/267
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri